کوپه اسپرت تویوتا GT 86 با مدل جدید و اسپرت تر 14R60 گریفن وارد بازار ژاپن شده است. نسخه ای که میتواند بهزودی در بازارهای جهانی هم به عنوان مدل ارتقا یافته و ویژه این خودرو عرضه شود یا تنها بهصورت تولید محدود در همین بازار باقی بماند.
در هر صورت کوپه 14R60 با ویژگیهای اسپرت تر ظاهری نظیر کیت بدنه آئرودینامیکی تهاجمی با سپرها و ضربهگیرهای متفاوت، زیر سپری و براگیرها، زیر دریها و اسکرت های جانبی، دیفیوزر و اسپویلر بزرگ عقب و سقف فیبر کربنی عرضه خواهد شد. قسمتهای مشکی رنگ فیبر کربنی زیرین خودرو، شکافهای سپر و بالای گلگیر متفاوت، چرخهای آلیاژی 18 اینچی منیزیومی به رنگ مشکی و اگزوزهای دوقلو در مجموع ترکیبی خشنتر و تهاجمی و هیجانانگیز از این خودروی کوچک ژاپنی خلق نمودهاند.
در داخل کابین با حذف صندلیهای عقب و قرار دادن صندلیهای مسابقه ای و تریم فیبرکربنی، روکش آلکانترا برای غربیلک فرمان و دوخت روکشها با کنتراست مشکی و اندکی نارنجی و نشان TRD جلوه ای تازه یافتهاند.
تغییرات تویوتا 14R60 تنها به ظاهر آن محدود نیست و در زیر کاپوت نیز رسوخ یافته است. موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری با بهینهسازی هوا رسانی توسط فیلترهای هوای ویژه و خنککننده کمکی روغن همراه گشته است. با این وجود تغییری در قدرت خروجی دیده نمیشود و نیروی 197 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر دستنخورده باقی ماندهاند. با وجود اینکه ممکن است از این وضعیت ناامید شده باشید، اما تغییرات در گیربکس شش سرعته دستی، فلایویل سبکوزن و کلاچ با عملکرد بالا و سریع، باعث بهبود عملکرد این خودرو شدهاند.
از دیگر تغییرات قابل توجه این خودرو در سیستم تعلیق قابل تنظیم آن است. سیستم ترمزها نیز بروز رسانی شدهاند. یک قفل دیفرانسیل با لغزش محدود دیفرانسیل عقب نیز برای این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.
از این مدل فعلاً در ژاپن و به میزان 100 دستگاه و با قیمت 6.3 میلیون ین یا 57830 دلار به فروش خواهد رسید که با چنین قیمتی در بازارهای جهانی شانسی برای فروش نخواهد داشت. اما میتوان امیدوار بود که قسمتی عمده از این ویژگیها بهجز قسمتهای گرانقیمت فیبرکربنی را در نسخههای بروز شده GT 86 با کمترین میزان افزایش قیمت شاهد باشیم.