نسل سوم نیسان مورانو بهزودی وارد بازار میشود. کراس آور محبوب نیسان با سبک طراحی جدید و خشن خود، امیدهای زیادی را برای موفقیت در بازار به وجود آورده است.
مورانوی جدید، نگاهی جسورانه در طراحی دارد. درعینحال، فنآوریهای جدیدی در ایمنی و تجهیزات و همچنین بهرهوری بالاتر سوخت در آن موردتوجه واقع شدهاند.
مورانوی 2015 بر اساس نسخه کانسپت رزونانس طراحی شده است. چراغهای بومرنگی، جلو پنجره V شکل، کاپوت کشیده، سقف شیبدار با طراحی شناور و خطوط عضلانی و پرقدرت بدنه متورم آن، گواه به یک خودروی هیجانانگیز میدهد. این در حالی است که در زیر این پوسته، همان پلتفرم پتفایندر شاسیبلند و نیسان آلتیمای سدان مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو نسبت به قبل، کشیدهتر، عریضتر و کم ارتفاعتر است. نیسان همچنین ردیف سوم را از برنامه این خودرو خارج کرده زیرا مدلهای سه ردیفه و هفت نفره قشقایی، روگ و پت فایندر این حوزه را پوشش میدهند.
پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل مورانو که با یک گیربکس CVT جفت میشود، چندان تغییری نکرده است. نیروی 260 اسب بخاری و 325 نیوتن متری این پیشرانه همراه با بهبود بهرهوری سوخت تا میزان 20 درصد همراه شده است. این کاهش مصرف بیشتر به علت کاهش وزن 65 کیلویی و بهینه سازی سیستم انتقال قدرت میباشد. مصرف سوخت مورانوی جدید در شهر 13.07 لیتر و در بزرگراه 9.8 لیتر و در حالت ترکیبی 11.76 لیتر در هر صد کیلومتر میباشد.
در حالت استاندارد، نیرو تنها به چرخهای جلو منتقل میشود. اما میتوان نسخه دو دیفرانسیل AWD را نیز خریداری کرد. تکنولوژیهای ایمنی زیادی چون رادار و نشانگر نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار بریا جلوگیری از تصادف، کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک متقابل، دوربین 360 درجه برای کمک به پارک خودرو، سنسور پارک و غیره در این خودرو بکار گرفته شدهاند. تجهیزاتی چون سیستم سرگرمی با نمایشگر 7 اینچی (8 اینچی به صورت اختیاری)، صندلیها مجهز به ماساژور، سقف پانورامای بزرگ، صندلیهای عقب تاشوی الکتریکی، سیستم صوتی Bose با 11 بلندگو و تجهیزات فراوان دیگر در مورانوی جدید مورد استفاده قرار گرفتهاند.
قیمت مورانوی جدید از 29560 دلار برای مدل پایه S دیفرانسیل جلو آغاز میشود و در گرانترین مدل یعنی دو دیفرانسیل پلاتینیوم به 40 هزار دلار نیز میرسد. ارزانترین مدلهای دو دیفرانسیل نیز 31160 دلار قیمت دارند.