1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ماجرای یک شاسی بلند جنجالی؛ از کارمانیا خرید کنیم یا خیر؟!

ماجرای یک شاسی بلند جنجالی؛ از کارمانیا خرید کنیم یا خیر؟!

28 خرداد 1395
  • 6

کارمانیا نه برند یک شکلات خوشمزه و نه نام نوعی کالباس است، بلکه نام یک کارخانه خودروسازی یا همان نمایندگی مونتاژ و تولید یک خودروی چینی است.

کارمانیا

در تعدادی از کامنت های خوانندگان عزیز از ما در مورد شرکتی با نام «کارمانیا» سوال شده بود. پرسش این بود که آیا چنین شرکتی وجود دارد و تضمینی برای خرید از ایشان هست یا خیر؟

ابتدا به سایت شرکت مراجعه کردیم و تنها متوجه شدیم که این مجموعه وابسته به صنایع خودروسازی کرمان بوده و قرار است 2 مدل خودرو با برند BYD را در ایران تولید و عرضه کند.

البته در سایت «کارمانیا» چند پاراگراف در مورد شرکت و اهداف آمده است و البته به این نکته نیز اشاره می کند که سایت اصلی خودروسازی در بم قرار داشته و در حال ساخت به مساحت 100 هکتار است.

به گفته سایت کارمانیا، شرکت BYD در سال 1995 فعالیت خود را در زمینه تولید باتری­های قابل شارژ در چین و با 20 نفر آغاز نمود. نام این شرکت از سر واژه های شعار آن Build Your Dreams به معنای رویاهایت را بساز است. این شرکت به سرعت رشد کرد و در مدت سه سال موفق شد اولین شعبه خارجی خود را در اروپا افتتاح کند.

شرکت خودروسازی BYD در حال حاضر بیش از 20 مدل خودروی سواری و اتوبوس و لیفتراک تولید می کند و یکی از پیشروترین خودروسازان جهان در زمینه تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی به شمار می رود.

اما اطلاعات ناقصی که خودروسازی کارمانیا در مورد کارخانه، واردات و نمایندگی های نداشته ای که عنوان کرده اند در آینده اعلام خواهند شد، ما را به این واداشت تا برای انجام وظیفه اطلاع رسانی و همچنین اجابت درخواست های بی شمار خوانندگان خود با مدیران این شرکت گفت وگویی انجام دهیم.

به رسم عادت با روابط عمومی این شرکت تماس گرفته شد و پس از صحبت با شخصی که خود را مدیر روابط عمومی کارمانیا معرفی کرد، متوجه شدیم از آنجایی که این شرکت بسیار معروف و دارای نمایندگی یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان است و همچنین کارخانه 100 هکتاری آنها بعد از گذشت بیش از 8 سال از آغاز کار، با قدرت به تولید خودروهای با کیفیت مشغول است؛ به این راحتی ها افتخار نداده و ترجیح می دهند گمنام باقی بمانند تا خدایی نکرده ریا نشود!

به هر حال شرکت مذکور در ادعایش عنوان کرده که به دنبال ساخت برندهای معروف در منطقه بم است و قرار است کاری کند کارستان اما این گفته ها فعلا در حد حرف است و از حرف تا عمل فاصله بسیار ...!

تنها می توانیم بگوییم که برنامه فروش این شرکت برای مهر 95 و قیمت فعلی خودروهایشان 900 میلیون ریال بیان شده است اما؛ اینکه این خودروها در کدام سایت خودروسازی تولید شده و یا می شود و یا تماما از چین وارد می شود همچنان یکی از هزاران مجهولی است که در مورد این مجموعه خودروسازی باقی می ماند.

منبع: پرشین خودرو



نظرات

  • علی علی (30 خرداد 1395 ساعت 09:01)

    مجی خدا نکشتت . کلی خندیدم

  • مصطفی مصطفی (29 خرداد 1395 ساعت 13:55)

    یادمه شرکته پدیده هم قراربود کاری بکنه کارستان ,بعد از اینکه چهارتا ساختمان ساخت دوستان اومدن و کن فیکونش کردن
    الان این شرکتم انشالا میتونه

  • رضا رضا (29 خرداد 1395 ساعت 13:24)

    من این ماشینو تو چین دیدم، میشه گفت پرفروشترین شاستی چینی در خود چین.. خود چینی ها هم به خاطر شباهت این ماشین با لکسوس شاستی آرم لکسوس و میچسبونن بجای بی وای دی . ماشین معروفی تو چین البته چینی ها خودشون بیشتر شاستی اروپایی و آمریکایی سوار میشن.

  • مجتبی مجتبی (29 خرداد 1395 ساعت 09:47)

    پیکان کجایی

    دقیقا کجایی

  • mohammad mohammad (29 خرداد 1395 ساعت 08:57)

    این شرکت حتی یه سایت اینترنتی نداره که مشتری بتونه اطلاعات کسب کنه به نظرم ریسک خرید از این شرکت بالاست

  • ایران ایران (28 خرداد 1395 ساعت 19:03)

    من خیلی از خودروهای تولید داخل و خارج از کشورو ،مثل همه،مثل بقیه میشناسم اما این خودرو ساز را اولین مرتبه ست که اسمشو میشنوم.به هرحال باید برای خرید از این خودروسازان تقریبا گمنام،حداقل در داخل کشور ،دقت و وسواس بیشتری بخرج داد.