حسین نجاری گفت : تولید پژوی ۲۰۰۸ از اسفند شروع می شود و به موازات آن برای تولید ۲۰۸ و ۳۰۱ هم فعال هستیم که امیدواریم در اوایل ۹۶ بتوانیم پژوی ۲۰۰۸ را به بازار عرضه کنیم و ۶ ماه بعد از آن خودروهای ۲۰۸ و ۳۰۱ را به بازار عرضه خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت ساپکو با اعلام اینکه تولید پژوی ۲۰۰۸ از اسفند آغاز میشود، گفت: قطعات را (سی کی دی)از پژو می خریدیم اما اکنون ساخت داخل درمدیریت زنجیره تامین به ساپکو واگذار شده است.
حسین نجاری در حاشیه نشست مشترک قطعه سازان پژو و ایران خودرو با بیان اینکه مدیریت فنی ۸۰ درصد از ساخت داخل محصولات ایران خودرو را شرکت ساپکو انجام می دهد افزود: از اطلاعات همکاری مشترک با پژو برای ارتقای کیفیت و فناوری محصولات خود استفاده می کنیم.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری آماده سازی در داخل ایران خودرو بر عهده ایران خودرو و دو بخش تجهیزات و قالب ها بر عهده پژو است که در نهایت سرمایه گذاری مشترک پژو و ایران خودرو به ۴۰۰ میلیون یورو خواهد رسید.
نجاری گفت: با استفاده از دانش پژو و تجربه ایران خودرو و زنجیره تامین برای ارتقا کیفیت قطعات در زنجیره تامین و ارتقای دانش فنی قطعه سازان داخلی استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: تولید پژوی ۲۰۰۸ از اسفند شروع می شود و به موازات آن برای تولید ۲۰۸ و ۳۰۱ هم فعال هستیم که امیدواریم در اوایل ۹۶ بتوانیم پژوی ۲۰۰۸ را به بازار عرضه کنیم و ۶ ماه بعد از آن خودروهای ۲۰۸ و ۳۰۱ را به بازار عرضه خواهیم کرد.
نجاری گفت: از آنجا که اهداف کیفی برای تولید محصولات جدید بسیار سخت گیرانه است قطعه سازانی که تجهیزات و امکانات به روز دارند سرمایه گذاری کمتری برای تغییر خط نیاز دارند اما قطعه سازانی که به روز نشده اند ابتدا باید با سرمایه گذاری خود را به سطح روز دنیا برسانند تا بتوانند تامین کننده قطعات محصولات جدید باشند.
وی افزود: یکی از شرایط اصلی قرارداد، صادرات ۳۰ درصد از محصول تولید مشترک ایران خودرو و پژو به دیگر بازارهای بین المللی پژو است که اگر این اتفاق نیافتد تولید را افزایش نخواهیم داد.
نجاری با بیان اینکه ۳۰ درصد از تولید محصولات ایران خودرو مربوط به محصولات پژو است گفت : ۷۰ درصد از محصولات ایران خودرو ، سایر برندهاست که اگر مفاد قرارداد اجرا نشود با ۷۰ درصد تولیدی که جدا از محصولات پژو داریم بازار را تامین خواهیم کرد.
وی افزود: در پایان سال ۹۱ با شرایط پیش بینی نشده ای مواجه شدیم که تقریبا قطعات اساسی را سازندگان اروپایی تامین نمی کردند تا تولید را ادامه دهیم از این رو با کمک تولید کنندگان داخلی قطعات را تولید کردیم و از آن سال به بعد پیوسته داریم کیفیت قطعات را افزایش می دهیم.
نجاری گفت : بسیاری از دانش تولید قطعات به سازندگان داخلی منتقل شده و در این فرصت بوجود آمده نقص های موجود را برطرف می کنیم ضمن اینکه این همکاری ها در ارتقای کیفیت قطعات محصولات غیر پژو هم موثر خواهد بود.
وی افزود: برای خودروهایی مانند ۲۰۶ و ۲۰۷ هیچ قطعه ای از فرانسوی ها وارد نمی کنیم همه را در داخل تولید می کنیم فقط برای محصولات جدید ۳۰۱، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ همکاری ساخت قطعه خواهیم داد که قرار است تا ۳ سال آینده ۲۰۰ هزار دستگاه از این ۳ محصول تولید شود که ۶۰ هزار دستگاه از آن صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مشترک ایران خودرو و پژو اعلام کرد: جذب سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران بهترین ضمانت برای جلوگیری از ترک یکباره ایران از سوی این شرکتها است.
محمد رضا معتمد تاکید کرد: تمامی قطعه سازان باید آماده ارتقای کیفیت تولید و تولید محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب برای مشتریان ایرانی و محصولات صادراتی شرکت مشترک ایران خودرو و پژو باشند.
وی با اشاره به حضور نمایندگان بیش از ۶۰ شرکت معتبر قطعه سازی جهان در ایران گفت: این تعامل موجب برقراری ارتباط بین سازندگان ایرانی و شرکتهای معتبر بین المللی خواهد شد و شرایط را برای انتقال فن اوری و دانش فنی در صنعت کشور فراهم می کند.
وی به مصرف کنندگان ایرانی اطمینان داد با توجه به برنامه های سخت گیرانه شرکت برای ارتقای سطح فناوری مردم با خروج اولین محصول شاهد اقدامات انجام شده در زمینه بهبود کیفیت در تولیدات داخلی خواهند بود.
منبع: تسنیم