ملاقات نزدیک با اکلیپس کراس، جدید ترین محصول میتسوبیشی
میتسوبیشی اکلیپس کراس، در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۷ برای اولین بار معرفی شد و عرضه آن از سال 2018 به بازار جهانی آغاز گردید.
در ایران نیز شرکت آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، طی مراسم گردهمایی عاملیتهای خود، این خودرو را در جزیره کیش به صورت رسمی معرفی کرد.
بر این اساس اواخر هفته گذشته به دفتر مرکزی این شرکت واقع در کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج مراجعه کردیم تا از نزدیک با جدیدترین میتسوبیشی بازار ایران آشنا شویم.
همان ابتدای ورود به فضای نمایشگاه و مشاهده نمای جلوی این خودرو، شباهت بسیار آن با برادران بزرگتر خود،ASX و اوتلندر، توجه ما را به خود جلب کرد، در نمای جلوی این کامپکت کراساور جدید، طراحی DYNAMIC SHIELD میتسوبیشی کاملا جلب توجه میکند، چراغهای جلو و دیلایتهای اکلیپس کراس با جلوپنجره کرومی خودرو هماهنگی جالبی داشته و به هرچه تهاجمیتر بنظر رسیدن این خودرو کمک میکنند.
اما در نمای کناری و مخصوصا عقب خودرو، شاهد طرحی پویا و در عین حال ساختارشکن هستیم.
شیشه عقب اکلیپس توسط چراغ های متصل به هم آن به دو قسمت تقسیم شده و ضمن ایجاد نمایی کاملا جدید، به بهبود دید عقب راننده نیز کمک شایانی کرده است.
ترکیب چراغها، اسپویلر و دیفیوزر کرومی استفاده شده در این قسمت نیز، یک نمای کاملا متفاوت به نسبت دیگر کراساور های میتسوبیشی برای بیننده پدید آورده اند.
اکلیپس کراس از یک موتور 4سیلندر بنزینی مجهز به توربو شارژ استفاده میکند، این موتور در بازار جهانی توانایی تولید 152 اسب بخار قدرت و 249 نیوتون متر گشتاور دارد، اما بنا به گفته مسئولین آرین موتور، نمونه های تولید شده برای بازار ایران، با افزایش 11 اسب بخاری، توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت دارند. جعبه دنده اکلیپس از نوع CVT است که علاوه بر دارا بودن حالت اسپرت، 8 دنده را نیز برای راننده شبیه سازی میکند.
این جعبه دنده بنا به انخاب راننده، توانایی انتقال نیرو به هر 4چرخ، یا چرخ های جلوی اکلیپس را دارد، همانند برادران بزرگ تر، اکلیپس نیز قابلیت قفل دیفرانسیل میانی برای انتقال 50-50 گشتاور بین محورهای جلو و عقب خودرو را دارد.
این پیشرانه و سیستم انتقال قدرت، خودرویی نسبتا تند و تیز را در ذهن مخاطبان تداعی میکنند، اما بنظر میرسد اکلیپس علاوه بر شتاب خوب، از پایداری و فرمان پذیری بالایی نیز برخوردار باشد، چرا که پس از بالا بردن درب کاپوت خودرو، پیش از آنکه به موتور خودرو توجه کنید، استرس بار نصب شده روی سر کمک های جلو به چشم خواهند آمد.
اکلیپس کراس همچنین از تکنولوژی نوین S-AWC میتسوبیشی نیز بهره میبرد و رانندگیای ایمن و هیجان انگیز در مسیرهای آفرود و آنرود برای شما فراهم میکند.
این سیستم توانایی کنترل گشتاور تک تک چرخ های خودرو را به منظور افزایش توانایی های اکلیپس کراس در مسیر های صعب العبور دارد، همچنین هنگامی که قصد داشته باشید با سرعت بالا اقدام به انجام مانور های شدید، یا گذر از پیچ ها کنید، با کاهش گشتاور وارده به چرخ هایی که در سمت داخلی پیچ قرار دارند، به افزایش پایداری و هندلینگ خودرو کمک بسزایی مینماید.
در بعد سیستم های ترمز و ایمنی نیز میتسوبیشی، اکلیپس کراس را با لیست کاملی از امکانات و تجهیزات روانه بازار کرده است، نمونه موجود در نمایشگاه آرین موتور، مجهز به دیسک های ترمز خنک شونده جلو و عقب، ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز(ABS و EBD)، کنترل فعال پایداری(ASC)، کنترل کشش(TCL)، ترمز کمکی اضطراری(BA) میباشد، همچنین سامانه جلوگیری از برخورد با مانع جلویی(FCM) نیز در این خودرو وجود دارد، در دسترس بودن تعداد زیادی تکنولوژیهای ایمنی در کنار ارائه 7 ایربگ، باعث شده که این خودرو امتیاز کامل ایمنی (۵ ستاره) را از سازمان EURO-NCAP کسب کند.
طراحی داخلی اکلیپس کراس نیز همانند ظاهر خارجی آن، نسبت دیگر محصولات میتسوبیشی پیشرفتی قابل توجه داشته و اکنون با کابینی کاملا مدرن مواجهیم، اجزای داخلی اتاق خیرهکننده به نظر میرسند و استفاده از قطعات آلومینیومی و فیبرکربن در داخل کابین میتسوبیشی اکلیپس کراس نمایی به وجود آورده که پیش از این، در هیچکدام از محصولات میتسوبیشی شاهد آن نبودیم.
در بحث آپشن های رفاهی نیز میتسوبیشی سنگ تمام گذاشته، برای مثال میتوان به کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور و باران، چراغ های جلوی LED، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک الکتریکی و اتوهلد، هدآپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه گرمکن صندلیهای جلو، عقب و فرمان، تاچپد لمسی برای کنترل تنظیمات سیستم مولتی مدیا، قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو برای سیستم مولتی مدیا، کولر دوال و سقف پانوراما اشاره کرد.
آرین موتور اکلیپس کراس را با قیمت 265 میلیون تومان و با 5 سال یا 150هزار کیلومتر گارانتی عرضه میکند.
بنظر میرسد این خودرو در صورت عرضه مناسب، رقیب سختی برای نیسان جوک و تویوتا C-hr باشد.
همچنین از شما دعوت میکنیم تا از ویدیو کارولوژی معرفی این محصول دیدن نمایید.
کارولوژی(4): معرفی میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018