بامو سری 8 پس از تقریباً 20 سال بازگشته است و بهطور کاملاً برجستهای جلبتوجه میکند. نمای جلوی تیز این خودرو با جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ، چراغهای LED نرم و صیقلی و ورودی هوای چشمگیر برجسته شده است. در بخش عقب همان استایل عضلانی قبلی، از چراغها گرفته تا دو خروجی اگزوز را شاهد هستیم.
اما درحالیکه نسخه تولیدی سری 8 از هر جنبهای زیباست اما پایه و اساس این زیبایی کانسپت سری 8 است که در سال 2017 معرفی شده بود. نسخه تولیدی سری 8 موارد مشترک زیادی با نسخه مفهومی معرفی شده در رویداد پبل بیچ دارد. در ادامه مقایسهای شانهبهشانه بین این دو خودرو داریم. با ما همراه باشید.
در نگاه اول میتوان گفت همان عناصر طراحی نسخه کانسپت سری 8 به نسخه تولیدی راه یافتهاند. جلوپنجره کلیوی شکل این خودرو در مرکز به یکدیگر مرتبط شده و دارای جزئیات نقرهای رنگ با میلههای عمودی در نسخه M850i xDrive است. پکیج کربنی هم که مدل نارنجیرنگ مشاهده میکند با عناصر مشکی فوقالعادهای همراه شده است.
چراغهای جلو صیقلیتر و زاویهدارتر هستند و از همان طرح گرافیکی LED نمونه مفهومی سود میبرند. یک نوار LED گیرا نیز در هر دو خودرو قابل مشاهده است. تنها ویژگی چشمگیری که در نسخه مفهومی بوده اما به نسخه تولیدی راه نیافته دیفیوزر گیرایی است که زیر سپر قرار دارد.
پروفایل جانبی یکی از زیباترین زوایای سری 8 بوده و البته در نسخه تولیدی شاهد تعدیل برخی از شاخصههای طراحی مدل مفهومی هستیم؛ اما خط سقف شیبدار همچنان در نسخه تولیدی نیز وجود دارد. مدل تولیدی این کوپه برجسته و لوکس دارای ویژگیهای تولیدیتر همچون ورودی هوای جانبی جدید، رینگهای تیزتر و چراغهای عقبی است که روی سپر و نمای سهچهارم عقب جا خوش کرده است
با طراحی مینیمالیستی چراغهای عقب و ورودیهای هوای عضلانی چشمگیر، بخش پشتی کانسپت سری 8 خیلی آماده تولید نبود. خوشبختانه طراحان بامو به خوبی توانستهاند این ویژگیهای مفهومی را به چیزی جادهایتر نزدیک کنند و البته که حاصل کار جذابتر شده است. چراغهای عقب مدل تولیدی سری 8 استایل مشابهی با مدل کانسپت دارند اما هماکنون هماهنگی بیشتری با بدنه داشته و دندهعقب نیز چراغ سفیدرنگ را دریافت کرده است. دو خروجی اگزوز همچنان باقی ماندهاند اما فرم بهتری داشته و ورودی هوای عقب نیز برخی گوشههای دراماتیک را کنار گذاشتهاند.
کابین سری 8 کانسپت در ابتدا برخی شاخصههای تولیدی را داشت اما در نهایت شاهد تعدیل بعضی بخشها هستیم. برای نمونه طراحی کنسول مرکزی در نسخه تولیدی هم وجود داشته و صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی تقریباً با نمونه کانسپت یکسان است. همچنین تریم فیبر کربن و اهرم تعویض دنده در هر دو نسخه تولیدی و مفهومی دیده میشود.
غربیلک فرمان مدل تولیدی با مدل کانسپت فرسنگها فاصله دارد و عناصر نقرهای رنگ مدل مفهومی جای خود را به چرم دادهاند. صندلیها نیز شبیه مدل مفهومی نبوده اما هنوز هم اسپورت و زیبا نشان میدهند. امیدواریم حداقل مدل M8 از صندلیهای نسخه مفهومی سود ببرد.
در کل باید گفت بامو سری 8 جدید یکی از برجستهترین طراحیهای چند سال اخیر این برند را نشان میدهد و امیدواریم بازار نیز روی خوشی به آن نشان دهد.
1