1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7

معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7

21 تیر 1397
  • 15

طی روز های گذشته تعداد زیادی آگهی فروش دو خودروی هن تنگ X5 و X7 در بازار خودرو کشور ایجاد شدند، دو خودرویی که یقینا هیچکس در کشور، تا کنون نامی از آنها نشنیده است.

 معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7

 معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7



با کمی تحقیق در مورد این برند چینی دریافتیم این شرکت در سال 2013 تاسیس شده است! بله، با یک برند کاملا جوان و نوپای چینی روبرو هستیم!

در طول 5 سالی که از تاسیس این شرکت می گذرد، بخش تحقیق و توسعه این شرکت کاملا فعال بوده است و در سال 2015 X7 هن تنگ را به بازار معرفی کرد و یکسال بعد در نوامبر 2016 نیز مدل X5 هن تنگ به بازار چین معرفی شد. این شرکت برای صادر شدن تولیدات خود نیز زیاد معطل نماند و از سال 2017، پس از امضای یک قرارداد با یک شرکت روسی، عرضه هن تنگ ها در روسیه نیز آغاز شد.

اما حضور هن تنگ در ایران توسط کدام شرکت رقم خورده است؟



عظیم خودرو! شرکتی مشهور در زمینه لیزینگ و عرضه اقساطی خودرو که نخستین بار، سال 92 تصمیم به ورود به عرصه خوودروسازی گرفت. نخستین تلاش عظیم خودرو با محصولات برند هاوال انجام شد.

بنظر می رسید محصولات با کیفیت هاوال، با تبلیغات گسترده عظیم خودرو طوفانی در بازار بپا کنند، اما تعلل فراوان عظیم خودرو، بد قولی های مکرر، عدم عرضه و تحویل خودروها و نارضایتی غالب مشتریان، دست به دست هم دادند تا حتی کمترین نسیمی هم در بازار شکل نگیرد، چه به رسد به طوفان هاوال با عظیم خودرو...،

عظیم خودرو اما نا امید نشد و در نمایشگاه خودرو سال 96 در تهران، ساعاتی پس از اعلام رسمی همکاری هاوال با گروه بهمن، با معرفی محصولات ماهیندرای هند خبر از ادامه فعالیت های این شرکت در عرصه خودروسازی داد که البته، از سر انجام حضور خودروهای عجیب الخلقه ماهیندرا هم هنوز به طور رسمی اطلاعی در دست نیست.

اما هن تنگ، کشف جدید عظیم خودرو برای بازار ایران است، پس از مشاهده آگهی های فروش مذکور، با مسئولان این شرکت تماس گرفتیم تا اطلاعاتی از هن تنگ ها بدست آوریم، مسئولین عظیم خودرو در تماس هایی تلفنی، اعلام کردند عرضه هن تنگ در ایران، به صورت ckd (مونتاژی) خواهد بود و در حال حاضر در حال تجهیز خطوط تولید این محصولات می باشند، ایشان زمان اعلام رسمی برنامه ها برای محصولات هن تنگ را مهر ماه اعلام کردند.

با توجه به اینکه عظیم خودرو هنوز هیچ مجوز ثبت شده ای در سایت رسمی سازمان حمایت جهت پیش فروش خودروهای هن تنگ ندارد، در مورد آگهی های موجود در بازار سوال کردیم.
ایشان اعلام کردندتعداد محدودی از هر مدل این خودروها پیش از این به صورت وارداتی به کشور آمده که با قیمت های ۱۳۰ و ۱۵۷ میلیون تومانی به بازار عرضه شده اند. پس از آن، به یکی از شوروم های عظیم خودرو در تهران مراجعه کردیم و کارشناس فروش آن نمایندگی ضمن اعلام این موضوع که تعداد انگشت شماری از خودروهای هن تنگ باقی مانده است، اعلام کردند برای خرید این خودروها عجله کنیم!

در صورتی که گفته های ایشان صحت داشته باشد، این موضوع که چرا مردم همچنان بدون تحقیق، و شناخت نسبت به خرید خودروهایی که هیچ اطلاعاتی از آنها در بازار ایران موجود نیست، اقدام می کنند جای سوال دارد.
آنهم از شرکتی که سابقه روشنی در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده خود به خریداران ندارد و در کنار آن، هیچ مجوزی هم برای پیش فروش خودروی وارداتی خود ارائه نکرده....

در شرایط فعلی بازار، خرید خودروهای شناخته شده و عرضه شده با تیراژ بالاتر از هن تنگ ها نیز برای مصرف کننده دارای ریسک نسبتا بالایی است، اینکه با وجود اتفاقات عجیب و غریب و تصمیمات غافل گیر کننده مسئولان بازار خودرو ایران، سر و کله این برند کاملاً جدید شده و به یکباره در سایت های خرید و فروش به فروش گذاشته شده است، جای تعجب بسیار دارد و شاید بهتر باشد که عظیم خودرومحصولات خود را به صورت رسمی و با مجوز، معرفی و عرضه کرده و دیگر در این مراحل چراغ خاموش حرکت نکند.

 معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7

هن تنگ X5



X5 کراس اور جمع و جوری است که از نظر ابعاد به جک S3 و هایما S5 نزدیک است، این خودرو به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو مجهز است که توان ۱۵۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر تولید می کند.

سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز به صورت دیفرانسیل جلو می باشد.
عظیم خودرو x5 را در دو تیپ لاکچری و الیت عرضه خواهد کرد.

 معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7



اما مدل X7 خودرویی بزرگتر از X5 بوده و به موتور دو لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخاری با گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر مجهز است. جعبه دنده این خودرو هم از نوع ۶ سرعته دو کلاچه است و توان را به چرخ های جلو می رساند.

مدل x7 نیز در دو تیپ با نام های آنر (honor) و لاکچری (Luxury) عرضه خواهد شد.

برای شناخت هرچه بیشتر این خودروها، ویژگی های فنی و امکانات ایمنی رفاهی هردو این خودروها به صورت دقیق و با توجه به کاتالوگ های شرکت عظیم خودرو در قسمت اطلاعات فنی خودروها ذکر کردیم.

مشاهده مشخصات محصولات هن تنگ

 معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7

 معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7

 معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7

 معرفی دو خودروی جدید عظیم خودرو، هن تنگ X5 و X7

منبع car.ir


نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (27 اسفند 1399 ساعت 10:04)

    4ساله ماشین مارو ندادن

  • بابک بابک (26 آذر 1397 ساعت 03:02)

    ********* کلاه برداره نخرید که پولتون به باد میره

  • جواد جواد (14 آبان 1397 ساعت 22:30)

    آقا دمتون گرم که هموطن های خودتونو آگاه میکنید

  • ناصر ناصر (13 مهر 1397 ساعت 10:56)

    ****************** و پرسنل شون رسما تو روز روشن دارن **** میکنن ، امیدوارم خداوند چنان براشون رو بده ، کارمندانش خوشحال ن که دارن پول **** به خونه شبنمی برن،

  • مصطفی مصطفی (11 شهریور 1397 ساعت 12:37)

    سلام 2ماه پیشبخاطربدهی ماشینم روفروختم الان باید25تومن بزارروش تا همون مدل بخرم کلافه شدم استرس گرفتم ازاین شیرتوشیری کشورنابسامان بهم ریخته.بنظرشماصلاح هست برای اسفند97اگه راست بگن خودرو هن تنگ ثبت نام کنم اگرم نکنم که متاسفانه هرروز ارزش پولم داره بی ارزشترمیشه واقعا چکنم

    فرزاد فرزاد (11 شهریور 1397 ساعت 13:14)

    داداش مگه پولتو پیدا کردی؟ نکن این کارو

    مصطفی مصطفی (11 شهریور 1397 ساعت 13:46)

    پس چکنم راهنمایی کنین

    نادر نادر (2 آبان 1397 ساعت 09:31)

    تواین اوضاع بقول خودت شیر توشیر مملکت انتظار تحویل خودرو در موعد مقرر را نداشته باشید. هر روز تو اخبار از تحصن مشتریان پیش خرید کرده جلوی شرکت های لیزینگی نشان می دهند. کسی هم پاسخگو نیست. بنظرم اندازه پولی که داری ماشین تحویل فوری بخری بهتره تا اینکه با وعده حتی یک ماهه خودت را به دردسر بندازی....

  • آرش کمانگیر آرش کمانگیر (11 شهریور 1397 ساعت 03:31)

    به نام خدا . سلام بر شما . امروز ( دهم شهریور ) معاون استاندار لرستان در جمع خبرنگاران اعلام نموده است که کارخانه خودرو سازی شرکت عظیم خودرو با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی در تاریخ 18 شهریورماه ( امسال ) افتتاح میگردد و در همین روز اولین خودروهای تولیدی خود را روانه بازار خواهد نمود . با توجه به این خبر به نظر میرسد نگرانی خریداران هن تنگ ایکس 7 و ایکس 5 با شروع به تولید کارخانه عظیم خودرو انشاالله مرتفع خواهد شد .

  • حمزه حمزه (20 مرداد 1397 ساعت 03:45)

    سلام دوستان اگه کسی گروه یا کانالی سراغ داره که همه اونایی که هنتنگ ثبت نام کردن برای اطلاع رسانی از وضعیت خودرو ممنون میشم اطلاع بدین

  • م م (27 تیر 1397 ساعت 12:04)

    متاسفانه منم اشتباه کردم و اوایل خرداد توسان پیش خرید کردم و گفته بودن از آخر مرداد دعوت نامه برام ارسال می شه که بعدش هم دولت واردات خودرو رو ممنوع کرد الان جواب درست حسابی به من نمیدن و اگه پولمو پس بگیرم شامل ضرر و زیان میشه لطفا یه نفر راهنماییم کنه من چیکار کنم یا به کجا مراجعه کنم

  • ناصر ناصر (24 تیر 1397 ساعت 12:24)

    دقیقا با نظر علیرضا موافقم. چون همین بلا رو سر من آورد و من مجبور شدم بعد از ۷ ماه خواباندن پولم انصراف بدم. و نه تنها سودی عایدم نشد بلکه ۲ درصد خسارت هم میخوان ازم کم کنند ضمن اینکه پولم رو هم دو ماه بعد انصراف قرار شده بدن. کاملا به ضرر مشتری عمل میکنن. من کیا سورنتو میخواستم الان میخوان این ماشین چینی رو قالب کنند.قرار بود هر ۳ ماه یک بار سود رو به حسابم واریز کنند اما دریغ از یک ریال.

  • مهدی مهدی (22 تیر 1397 ساعت 02:14)

    ١. بیچاره اونهایی که می خرن این لگن های چینی را
    ٢. داخل کپی کامل از روی bmw هست!!!

  • علیرضا علیرضا (21 تیر 1397 ساعت 19:58)

    *********** معمولا" بدقول و کاملا" به ضرر مشتری قرارداد می بندد .یا ماشین را به مشتری نمیدهد و یا با تاخیر و قیمتی بالاتر از بازار تحویل میدهد .که کلا" مشتری متضرر می شود . برای اثبات ادعاهایم به کیلومتر 9 جاده مخصوص مراجعه کنید تا نارضایتی مشتریان و انصراف اکثر آنها از قرارداد و متحمل شدن ضرر و زیان پس از چند ماه و ندادن سود انصراف را با چشمان خودتان ملاحظه کنید. قضاوت با خودتان

    Aminsiba Aminsiba (7 شهریور 1397 ساعت 12:48)

    کلاهبرداری جدید در راه است