هیوندای راه درخشانی را در طول چند سال گذشته طی کرده است. محصولات این خودروساز در چند سال گذشته به عنوان جوکهای دنیای خودرو مطرح بودند اما بجای آنکه هیوندای دست روی دست گذاشته و تنها به تولید همین خودروها بسنده کند اقدام به همکاری با بزرگان و توسعه تکنولوژیهای جدید کرد. محصولات کنونی این خودروساز کرهای از نظر جذابیت و کیفیت در رتبههای بالا قرار میگیرند.
آینده برای هیوندای روشن است. مدلهای فعلی این خودرو از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی فوقالعاده بوده و هر روز بیشتر از دیروز جذابتر هستند. یکی از دلایل اصلی این موضوع معرفی زبان طراحی جدید با نام Sensuous Sportiness است که برای اولین بار در خودروی هیوندای لافستا دیده شد. محصولات آینده هیوندای از طراحیهای برجسته مشابهی سود خواهند برد و برخلاف بسیاری از رقبا، هیوندای طراحیهای مشابهی در محصولات خود بکار نخواهد برد.
هیوندای اخیراً اعلام کرده محصولات گوناگون شرکت طراحیهای متمایزی خواهند داشت.
در طول 2 سال آینده هیوندای بهتر از همیشه خواهد بود. در ادامه شما را با محصولات جدید این برند آشنا میکنیم.
هیوندای سال 2018 را با عرضه مدلهای جدید و فیس لیفت شروع کرد. شاید مهمترین محصول این شرکت در سال جاری نسل جدید سانتافه باشد که قیمت پایه 25500 دلاری در آمریکا داشته و طراحی آن در مقایسه با نسل قبلی بسیار متفاوت است.
همچنین هیوندای توسان فیس لیفت نیز اخیراً با ظاهر جدید معرفی شده است. هیوندای نکسو با قوای محرکه سلول سوختی نیز وارد بازار شده است. سوناتای فیس لیفت هم چند ماه است که در بازار حضور داشته و البته نسل جدید ولوستر را نباید از یاد برد.
هیوندای آماده گسترش محصولات N خود میشود و دو مدل جدید را تولید خواهد کرد. اولین مدل که i30 N-Line نام دارد در جایگاهی بین مدلهای مرسوم i30 و هاچبک داغ و پرچمدار i30 N قرار خواهد گرفت. تستهای اخیر این خودرو نشان دهنده کیت بدنه چشمگیر و کابینی متفاوت بودهاند.
هیوندای i30 فست بک نیز نسخه N را دریافت کرده و از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 271 اسب بخار استفاده خواهد کرد و بهصورت سفارشی به پکیج پرفورمنس مجهز خواهد بود.
نسل فعلی الانترا که در کره جنوبی با نام آوانته شناخته میشود آماده فیس لیفت میشود و پروتوتایپ بدون پوشش آن اخیراً با استایل تیزی در جلو دیده شده است. گفته شده این خودرو از سیستم اطلاعات سرگرمی با ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی سود خواهد بود. انتظار میرود الانترا فیس لیفت ماه آینده در کره معرفی شود.
هیچیک از این دو سوپرمینی در آمریکا عرضه نمیشوند اما محبوبیت زیادی در دیگر بازارها دارند. مدل i20 اکتیو اخیراً فیس لیفت شده و اگرچه تفاوت زیادی در مقایسه با مدل قبلی نداشته اما کمی بهبودیافته است.
نسل بعدی i10 سال آینده با طراحی و قوای محرکه جدید و بهبود یافته وارد بازار خواهد شد.
پالیسید شاید مهمترین خودروی هیوندای در دو سال آینده باشد. این خودرو شاسیبلند بزرگ سه ردیفه و هشتنفره هیوندای است که اخیراً پیشنمایش آن با کانسپت گرندمستر بوده است. انتظار داریم پالیسید طراحی عضلانی و پلتفرم مشترک با شاسیبلند کیا تلوراید داشته باشد. به عنوان نتیجه شاسیبلند بزرگ هیوندای با پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربو که قدرت 265 اسب بخاری دارد عرضه شود. این قدرت از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سفارشی به چرخها فرستاده شود.
هیوندای هنوز بصورت رسمی تولید پیکاپ سانتاکروز را تأیید نکرده اما انتظار میرود این خودرو در سال 2020 عرضه شود. طراحی این خودرو از کانسپت سال 2015 سانتاکروز الهام خواهد گرفت و به جنگ رقبایی همچو فورد رنجر، جیپ اسکرامبلر، شورولت کلرادو، جی ام سی کانیون، هوندا ریجلاین، تویوتا تاکوما و نیسان فرونتیر خواهد رفت.