1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. سرنوشت محصولات جدید ام جی (MG) در ایران چه خواهد شد؟

سرنوشت محصولات جدید ام جی (MG) در ایران چه خواهد شد؟

7 مرداد 1397
  • 4

حدودا دو ماه قبل بود که گزارش ویدیوئی car.ir از 5 خودروی جدید ام جی (MG) که در نمایشگاه شرکت خودروسازی فردا به نمایش درامده بودند منتشر شد. ام جی 3 و 6 جدید، ZS و مدل RX5الکتریکی و بنزینی 5 خودرویی بودند که خودروسازی فردا به نمایش گذاشته بود.


سرنوشت محصوات جدید ام جی (MG) در ایران چه می شود؟



آن زمان اعلام شد که تولید خودروی MG RX5 به زودی در خط تولید این شرکت واقع در شهر سمنان آغاز خواهد شد و برنامه هایی نیز برای عرضه دیگر محصولات وجود دارد.
اما در هفته گذشته شاهد بودیم که این خودروها از نمایشگاه خودروسازی فردا رفته اند و سر از نمایندگی های شرکت آذویکو، دیگر نماینده ام جی در ایران که در تبریز مشغول به تولید ام جی360 است دراورده اند.

همزمان با این اتفاقات، مدیر عامل شرکت آذویکو از عرضه محصولی جدید از ام جی تا پایان سال خبر داد و بسیاری ام جی ZS را گزینه آذویکو برای عرضه اعلام کردند.
با این اتفاقات گمان میرفت مذاکرات همکاری ام جی با خودروسازی فردا به بن بست رسیده و احتمالا تولید ام جی در سمنان هرگز آغاز نخواهد شد...، اما طی تماسی که با مسئولین خودروسازی فردا در ایران داشتیم،اعلام کردند که همکاری MG با خودروسازی فردا ادامه خواهد داشت و تولید ام جی RX5 نیز به زودی در سمنان آغاز خواهد شد، همچنین اعلام شد که عرضه ام جی Zs تا پایان سال جاری نیز در برنامه های شرکت خودروسازی فردا قرار دارد.

در این میان با شرکت آذویکو نیز تماسی برقرار کردیم، ایشان نیز از برنامه های شرکت برای گسترش همکاری با ام جی و عرضه یک یا دو محصول جدید دادند! همچنین به طور ضمنی تایید کردند که مذاکرات با ام جی برای تولید ام جی zs و 3 در تبریز ادامه دارد.
پس از تماس با این دو شرکت اما، با یکی از مسئولین سایک موتور مالک ام جی هم صحبت شدیم...، و طی این مکالمه کوتاه، پاسخی صریح و کوتاه دریافت کردیم: "متاسفانه بخاطر شرایط تحریم، برنامه های نمایندگی در ایران به حالت تعلیق درامده و تاخیر هایی در برنامه ها برای ایران پیش آمده است، امیدواریم به زودی مشکلات حل شوند!"
البته ایشان در ادامه صحبت به این مورد اشاره کردند که همه چیز در آذویکو و خودروسازی فردا آرام است و با رفع محدودیت های پیش آمده، برنامه های تولید در این شرکت ها ادامه خواهد یافت.
البته این اطلاعات هنوز به صورت رسمی توسط این شرکت ها اعلام نشده و باید صبر کنیم تا ببینیم در نهایت سرنوشت محصولات ام جی در ایران به کجا خواهد رسید. تنها مساله ای که در حال حاضر روشن است، این است که دو نماینده این برند با امیدواری به اینکه ام جی ایران را ترک نکند، برای افزایش سهم خود در توسعه ام جی در ایران با یکدیگر رقابت سختی خواهند داشت.

ام جی 360

سرنوشت محصوات جدید ام جی (MG) در ایران چه می شود؟



در حال حاضر بنظر می رسد تولید ام جی 360 در تبریز به این زودی ها متوقف نخواهد شد، مخصوصا که تیراژ تولید این خودرو نیز رو به افزایش است و اکنون روزانه حدودا 30 عدد ام جی 360 از خط تولید آذویکو خارج می شود، ام جی 360 در 3 تیپ دنده ای، اتوماتیک و توربو عرضه می شود، پیشرانه هر 3 مدل 1.5 لیتر حجم دارد، مدل های تنفس طبیعی 110 اسب بخار و مدل توربوشارژ، 130 اسب بخار قدرت تولید می کند.

ام جی RX5

سرنوشت محصوات جدید ام جی (MG) در ایران چه می شود؟



در صورت عدم ترک ایران توسط ام جی، تولید ام جی RX5 در سمنان تقریبا قطعی است، این خودرو که همزاد ام جی جی اس (MG GS) محسوب می شود دارای پلتفرم و قوای فنی یکسان با این خودرو است، بنظر می رسد خودروسازی فردا با هدف کاهش قیمت تمام شده، قصد تولید ورژن تک دیفرانسیل این خودرو را در سمنان داشته باشد، هرچند در صورت تولید مدل دو دیفرانسیل، این فرصت را دارد که به عنوان تنها کراس اور دو دیفرانسیل موجود در بازار ایران خودنمایی کند. (البته در صورتی که سوزوکی گرند ویتارا را به دلیل داشتن شاسی نردبانی! در درسته کراس اور ها قرار ندهیم)

ام جی ZS

سرنوشت محصوات جدید ام جی (MG) در ایران چه می شود؟



کراس اور کوچک ام جی که رقابت برای تولید آن در ایران ادامه دارد!

ZS کراس اور جمع و جوری است که در بازار جهانی با دو موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربو و همینطور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه شده است. برای بازار ایران هیچ صحبتی در مورد عرضه zs با موتور 3 سیلندر که به لطف توربو، مدل قوی تری نسبت به موتور 1.5 لیتری است مطرح نشده و گمان می رود zs با پیشرانه ۱٫۵ لیتری با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک عرضه شود
این پیشرانه توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت را دارد.
از امکانات برجسته zs می توان به سقف پانارومیک، سیستم مولتی مدیا مجهز به apple car play، شش کیسه هوا، سنسور نور، کروزکنترل و…اشاره کرد.
البته شایعاتی که از گوشه و کنار شنیده می شود حاکی از آن است که در صورتی که تولید ZS به آذویکو برسد، این شرکت با همکاری ام جی، ZS را مانند ام جی ۳۶۰ برای بازار ایران سفارشی سازی خواهد کرد تا این خودرو با موتور توربوی ۱۳۰ اسب بخاری و گیربکس شش سرعته به بازار ایران عرضه شود.

سرنوشت محصوات جدید ام جی (MG) در ایران چه می شود؟

ام جی 3

سرنوشت محصوات جدید ام جی (MG) در ایران چه می شود؟



این سوپر مینی ام جی قبلا در سالهای 2014 و 2015 توسط مدیا موتورز به ایران وارد شده و حضور نسبتا موفقی را نیز در بازار ایران تجربه کرده است، اکنون صحبت هایی مبنی بر مونتاژ مدل فیس لیفت این خودرو توسط آذویکو شنیده می شود، ام جی 3 فیس لیفت در قوای فنی مشابه مدل های قبلی عرضه شده در ایران است، اما اکنون جعبه دنده نیمه اتوماتیک (AMT) آن جای خود را به یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته مجهز به تیپترونیک داده است.

ام جی 3 در مدل فیس لیفت همچنین تغییراتی ظاهری را نیز تجربه کرده و فرم دماغه خودرو همگام با زبان طراحی جدید ام جی تغییر کرده است، در نمای عقبی نیز شاهد استفاده از چراغ ها و دفیوزر سپر جدید هستیم.

مشاهده ویدیو کارولوژی معرفی خودروهای جدید ام جی در ایران:
کارولوژی(3): معرفی 5 محصول جدید MG برای بازار ایران

منبع car.ir


نظرات

  • احمد زراعتی احمد زراعتی (4 آذر 1397 ساعت 22:21)

    سلام. آخه یکی نیست بگه شرکت خودروسازی فردا که متعلق به شرکت گلستان است چطور می تواند خودرو تولید کند. بهتره حضرات جهود گرامی همان بسته بندی نخود و لوبیا را انجام بدهند.

  • محمد محمد (14 مرداد 1397 ساعت 14:31)

    خودروهای ام جی مجددا به شوروم شریعتی برگشتن

  • محمد محمد (7 مرداد 1397 ساعت 13:34)

    بالاخره یک بام دو هوا که نمیشه اگه قرار هست 360 در ایران ادامه فعالیت داشته باشه چه دلیلی برای عدم عرضه محصلات دیگه وجود داره ؟

    اسدی اسدی (25 مهر 1398 ساعت 23:02)

    این هم یک نوع*************جدیدیه که پول بی زبون ملت وبالا بکشن یکساله ۳۶۰توربو ثبت نام کردم خبری نیست انشالله که این ********* سرطان خون بگیره که زندگی من وداغون کرد