صبح روز گذشته، شرکت سیف خودرو در سالن همایشهای برج میلاد تهران میزبان خبرنگاران بود تا ضمن ارائه توضیحات از آخرین فعالیت ها و برنامه های شرکت، پاسخگوی سوالات ایشان نیز باشد.
در ابتدای این کنفرانس خبری، شاهین خدامی قائم مقام مدیرعامل این شرکت به ابتدای کار شرکت و فعالیت به عنوان نماینده رسمی سوبارو ژاپن در ایران اشاره کرد که با وقوع دور اول تحریم ها و عقب نشینی ژاپنی ها، با شکست روبرو شد، وی اشاره کرد سیف هخودرو همچنان همکاری با سوبارو را دنبال میکند، اما طرف ژاپنی با توجه به آمار فروش بالای خود در کشور آمریکا، علاقه ای برای ورود دوباره به بازار ایران ندارد، خدامی گفت سیف خودرو از سال 95 با توجه به سیاست های کلی کشور، تصمیم به ورود به حوزه تولید خودرو گرفت و به مدت 2 سال، سایت های تولیدی مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت، تصمیم بر به کارگیری و نوسازی کارخانه قدیمی مرتب خودرو که در گذشته خودروهای لندروور در آن ساخته میشد، گرفته شد...
خدامی در ادامه اعلام کرد سیف خودرو با خرید بخشی از سهام، پس از دوسال تولید را در مرتب خودرو آغاز کرده است.
وی همچنین به حفظ شبکه خدمات پس از فروش مرتب خودرو و به کارگیری ایشان در خدمات دهی به تولیدات جدید این شرکت اشاره کرد و گفت به زودی شبکه نمایندگان شرکت گسترش یافته و برای خدمات هم، اقدامات نوینی انجام خواهیم داد.
خدامی گفت: سیف خودرو برای تولید محصولات بیسو توافقات گسترده ای داشته، اما شروع تولید تنها با دو کراس اور T3 وT5 خواهد بود، خط تولید خودروهای بیسو نیز کاملا مدرن و رباتیک بوده و در ساخت خودروهای از تکنولوژی بالایی استفاده شده است.
در حال حاضر مونتاژ خودروها با 7 درصد داخلی سازی در حال انجام است و با توجه به توان و پتانسیل قطعه سازان داخلی، به زودی به داخلی سازی 20 درصدی خواهیم رسید، خدامی هدف گذاری شرکت را داخلی سازی 40 درصدی اعلام کر، اما با اشاره به هدف شرکت برای انتقال تکنولوژی و دوری از مهندسی معکوس، رسیدن به این هدف را زمان بر توصیف کرد.
خدامی همچنان اظهار امیدواری کرد موانعی که سر راه تولید قرار دارند به زودی رفع شوند تا سرعت پیشرفت خودروسازان افزایش یابد و موجب ایجاد ارزش افزوده در کشور شود.
پس از صحبت های خدامی، داریوش ضیا مدیرفروش سیف خودرو با اشاره به روزهای سخت صنعت در کشور از کمبود عرضه با وجود افزایش تقاضا سخن گفت، ضیا تیراژ تولید محصولات سیف خودرو را تا پایان سال بین 6 تا 8 هزار دستگاه اعلام کرد و اشاره کرد که در آینده هدف تولید 50 تا 60 هزار خودرو در سال را داریم.
وی اعلام کرد در فاز اول ده نماینده فروش برتر در سطح کشور توسط سیف خودرو انتخاب شده اند و همچنین شبکه نمایندگان مرتب خودرو نیز به کار گرفته خواهند شد، ضیا گفت تمام مجوز های پیش فروش توسط سیف خودرو اخذ شده و بخشنامه فروش نیز، هفته آینده پس از تایید هیئت مدیره در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
وی گفت دوشنبه هفته آینده، شرایط پیش فروش 1431 دستگاه خودروهای بیسو در وب سایت سیف خودرو باز خواهد شد،
در این بخشنامه بیش از ۹۰۰ دستگاه مدل بیسو T3 و حدود 400 دستگاه نیز مدل T5 با قیمت غیر قطعی فروخته خواهند شد، ضیا قیمت حدودی خودروها با توجه به وضعیت امروز ارز نیمایی را برای مدل T3 حدود 170-190 میلیون تومان و برای مدل T5، مبلغی بین 200 تا 250 میلیون تومان اعلام کرد و گفت سود مشارکت این پیشفروش طبق قانون ۲ درصد بالاتر از سود مشارکت بانکها خواهد بود.
وی گفت این قیمتها با توجه به شرایط ارز نیمایی کنونی است و با توجه به آن امکان اعلام قیمت قطعی وجود ندارد اما سیفخودرو تمام تلاش خود را میکند تا در حد توان هزینهها را کاهش دهد، همچنین اشاره کرد که برای خرید سبدی مشتریان(تعداد 5 دستگاه) شرایط و تسهیلات ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است، اما همچنان اولویت با تک فروشی خودروهاست.
زمان تحویل خودروها نیز خرداد و تیر سال 98 خواهد بود.
در ادامه پیمان قمصری به برنامه سیف خودرو برای تجهیز سایت کاشان و شروع تولید در آن کارخانه و اشتغال حدود 1500 نفر در شرکت تا سال 99 اشاره کرد.
وی همچنین از عزم جدی سیف خودرو برای همکاری با یک برند غیر چینی و تولید خودرویی به عنوان جایگزین لندروور سخن گفت.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی مقابله سیف خودرو با تحریم ها اعلام کرد تمام پیش بینی ها برای تولید 3000 دستگاه خودروی اول انجام شده و این خودروها تا خرداد و تیر به تولید خواهد رسید، همچنین با توجه به اینکه کشور چین در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری ایران است، اظهار کرد سیف خودرو در تامین قطعات خودروهای خود دچار مشکلات جدی نخواهد شد.
بیسو T3 یک کراساوور جمع و جور است که نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو تهران در سال 96 به نمایش عموم در آمد.
پیشرانه این خودرو 4 سیلندر با 1300cc حجم است که با استفاده از توروبوشارژ، توانایی تولید 133 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور دارد، یک جعبه دنده CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارد، نکته جالب t3 نیز لیست امکانات کامل آن نسبت به رقباست که میتوانید در صفحه مشخصات فنی این خودرو آنها را به طور کامل مشاهده کنید. همچنین در پایان این مطلب میتوانید کاتالوگ خودرو را نیز مشاهده کنید.
T3 رقبایی چون ام وی ام X22، جک S3 و... دارد و در شرایط فعلی و با وجود افزایش شدید قیمت خودروها، رقابت بسیار سختی برای جلب نظر مشتریان خواهد داشت.
بیسو T5 کراس اووری بزرگتر از T3 است که به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز شده، این پیشرانه توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور دارد، جالب اینکه یک جعبه دنده 8 دنده اتوماتیک برای انتقال نیرو به چرخ های جلو خودرو در نظر گرفته شده است،
رقبای T3 دیگر کراساوورهای چینی نظیر چری تیگو 5 ، جک S5 و هایما S7 خواهند بود، مثل T3، بزرگترین اسلحه T5 برای عرض اندام مقابل رقبا، امکانات بی شمار آن است، سانروف پانوراما، رادار نقطه کور و....بخشی از آپشن های بلند بالای آن هستند.
مطالعه کامل مشخصات فنی و آپشن های بیسو T5
دانلود کاتالوگ بیسو T3
دانلود کاتالوگ بیسو T4