نسل جدید آئودی S4 که نسخه اسپرتی آئودی A4 سدان محسوب میشود، در نمایشگاه فرانکفورت به معرض نمایش گذاشته شد.
شاید با دیدن این نسل جدید از خود بپرسید که آئودی پس چه چیزی را تغییر داده است؟ با این وجود، تقریباً این یک خودروی کاملاً متفاوت، پیشرفتهتر و مدرنتر از قبل است.
در سینه این خودرو همان موتور 6 سیلندر V شکل 3.0 لیتری میتپد که تنها دران سوپر شارژر به توربوشارژر تبدیل شده است. متأسفانه برخلاف شایعات قبلی، خبری از توربوهای الکتریکی هم در این خودرو نیست. با این وجود، این موتور میتواند قدرت 354 اسب بخار و گشتاور 369 پوند فوت را تحویل دهد. گشتاور این موتور از دور 1300 تا 4500 در یک بازه خطی در دسترس خواهد بود.
برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده شده که نیرو را به هر چهار چرخ از طریق سیستم اختصاصی کواترو منتقل میکند. این سیستم در شرایط عادی، 60 درصد گشتاور را به چرخهای عقب میفرستد اما بسته به شرایط میتواند تا 70 درصد گشتاور را به چرخهای جلو یا 85 درصد را به چرخهای عقب گسیل نماید.
سیستم تعلیق S4 نیز دستخوش تغییر شده و یک تعلیق اسپرت با کاهش 2.3 سانتی متری ارتفاع نسبت به A4 همراه با بهبود عملکرد فنرها و کمکها با امکان تنظیم پویا در شرایط رانندگی مختلف، به صورت استاندارد دران نصب شده است. چرخها و تایرها نیز با اندازه 18 اینچی میباشند.
آئودی S4 روی پلتفرم جدید و سبک وزن MLB گروه فولکس واگن سوار شده است. استفاده از مواد سبک وزن از جمله کامپوزیتها با مقاومت بالا باعث گردیدهاند تا این سدان لوکس در نهایت وزنی کمتر از 1630 کیلوگرم داشته باشد که برای یک خودروی چهار چرخ محرکه رقم بدی نیست.
در داخل کابین صندلیهای اسپرتی سطلی شکل برای حمایت و حفاظت جانبی از راننده و سرنشین به کار گرفته شدهاند. قسمت عمدهای از پوشش صندلیها و کابین از چرم ناپا و آلکانترا و تزئینات آلومینیومی میباشد. نمایشگر داشبورد نیز مشابه A4 است اما یک نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان نشانگر کاکپیت دیجیتال، قابل سفارش است. سیستم سرگرمی همراه با ناوبری و اتصال اینترنت با سرعت بالا و یک سیستم صوتی رده بالای بنگ اند اولافسن با صدای سه بعدی از دیگر گزینهها میباشند. سیستمهای ایمنی کمک راننده نظیر هشدار خروج از خط و ترمز خودکار اضطراری و هشداردهنده نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی و تشخیص ترافیک و غیره نیز لیست بلندبالایی از تجهیزات S4 جدید را تشکیل میدهند.