1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. ستارگانی که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016 می درخشند

ستارگانی که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016 می درخشند

4 آذر 1395
  • 0

نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس در حال برگزاری است و امسال پررونق‌تر از همیشه برگزار شده است چراکه خودروهای مهم و کاملاً جدید زیادی در این دوره از نمایشگاه لس‌آنجلس برای اولین بار رونمایی شدند یا برای اولین بار به نمایش عمومی درآمدند. در نمایشگاه لس‌آنجلس 2016 تم SUV قطعاً تا حد قابل‌توجهی دیده می‌شد و اکثر خودروسازان محصولاتی را در این کلاس به نمایش درآورده‌اند. خودروهایی که برخی از آن‌ها کاملاً جدید بوده و برای اولین بار است که به نمایش درمی‌آیند. حال در اینجا قصد داریم ستارگان موتورشو لس‌آنجلس 2016 را معرفی کنیم. خودروهایی که بیشترین توجهات را به‌سوی خود جلب کرده‌اند.

جگوار I-Pace کانسپت

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

بدون شک کراس‌اوور الکتریکی جگوار I-Pace یکی از ستارگان لس‌آنجلس امسال بود. خودرویی که هرچند فعلاً یک کانسپت است اما هم به خاطر زیبایی‌اش و هم به خاطر جسارت جگوار برای رقابت با خودروهایی چون تسلا مدل X واقعاً قابل‌تحسین است. جگوار در ساخت I-Pace برای افزایش برد و همین‌طور افزایش عملکرد آن بسیار تلاش کرده است.

آلفارومئو استلویو

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

سرانجام آلفارومئو پس از مدت‌ها انتظار اولین SUV تولیدی خود را در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. هرچند استلویو بسیار شبیه به برادر سدانش یعنی جولیا طراحی شده است و ازلحاظ طراحی چندان موردتوجه قرار نگرفته است اما در بخش عملکرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چراکه آلفارومئو نسخهٔ اسپرت و قدرتمند Quadrifoglio را در لس‌آنجلس رونمایی کرده است. خودرویی مجهز به یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربوی ساخت فراری که 505 اسب بخار قدرت دارد. استلویو Q در همین ابتدا با تکیه‌بر این موتور توانسته است رکورد سریع‌ترین SUV را در پیست نوربرگ‌رینگ بنام خود ثبت کرده و پورشه کاین توربو S را شکست دهد.

پورشه 911 RSR

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

پورشه از نسخهٔ مسابقه‌ای 911 با نام RSR در موتورشو لس‌آنجلس پرده‌برداری کرده است. خودرویی که مخصوص فصل 2017 مسابقات لمانز ساخته شده است. 911 RSR تمام چیزهایی را که از یک پورشهٔ مسابقه‌ای انتظار داریم ارائه می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ 911 RSR این است که برخلاف نسخهٔ معمولی موتورعقب 911، این مدل مسابقه‌ای از نوع موتور وسط است. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ 4 لیتری تنفس طبیعی است که 502 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. این ماشین مسابقه‌ای کاملاً جدید پورشه کاملاً برای رقابت با فراری، فورد و دیگر رقبا در لمانز 2017 آماده است.

مینی کانتریمن

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

نسل جدید کراس‌اوور کوچک مینی کانتریمن هم یکی از خودروهای قابل‌توجه لس‌آنجلس 2016 است. این خودرو نسبت به نسل قبلی خود رشد قابل‌توجهی داشته است به‌طوری‌که تقریباً 20 سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم 7.4 سانتیمتر افزایش یافته است. این امر موجب شده که دیگر نام مینی چندان تناسبی با نسل جدید کانتریمن جدید نباشد!

مرسدس بنز E63 AMG

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

سوپرسدان مرسدس بنز E63 AMG قطعاً یکی از ستارگان موتورشو لس‌آنجلس محسوب می‌شود. خودروی فوق‌العاده‌ای که مجهز به یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو است که در نسخهٔ S قدرت عظیم 610 اسب بخار تولید می‌کند. بدین ترتیب نسل جدید مرسدس بنز E63 AMG قوی‌ترین E کلاس تاریخ لقب گرفته است. همچنین این خودرو با شتاب صفرتاصد 3.4 ثانیه سریع‌ترین خودروی حال حاضر مرسدس بنز درزمینهٔ شتاب محسوب می‌شود.

مزدا CX-5 جدید

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

مزدا هم با رونمایی از نسل دوم کراس‌اوور محبوب CX-5 خود، دست پُری در لس‌آنجلس داشت. CX-5 در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای دنیا است و به همین دلیل مزدا جهت حفظ محبوبیت آن، طراحی محافظه‌کارانه‌ای را ارائه کرده است که تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. البته CX-5 با جلوپنجرهٔ معروف مزدا و چراغ‌های جلوی کشیده همچنان طراحی تهاجمی خود را حفظ کرده است. بااین‌حال اگر مزدا قصد افزایش فروش نسل جدید CX-5 را نسبت به نسل کنونی داشته باشد باید در همهٔ قسمت‌های آن بهبود چشمگیری اعمال کرده باشد.

رضوانی بیست آلفا

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

رضوانی پس از تیزرها و تبلیغات فراوان سرانجام خودروی جدید Beast Alfa خود را در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. خودرویی که هرچند در ظاهر نسخهٔ سقف دارد مدل قبلی Beast به نظر می‌رسد اما سوپراسپرتی لوکس‌تر و با مشخصاتی متفاوت است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر هوندا شده که 500 اسب بخر قدرت دارد و خودرو را در 3.2 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. سقف بیست آلفا قابل برداشتن است و می‌توان آن‌را تبدیل به یک رودستر کرد. همچنین شیوهٔ باز شدن درهای آن‌هم بسیار عجیب و منحصربه‌فرد است. قیمت این خودرو از 200 هزار دلار آغاز می‌شود.

فولکس‌واگن اطلس

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

فولکس‌واگن نخستین کراس‌اوور فول سایز هفت‌نفرهٔ خود با نام اطلس را برای اولین بار در لس‌آنجلس به نمایش عمومی درآورده است. کراس‌اووری با طراحی ساده اما بسیار گیرا و باابهت که سازندهٔ آلمانی امید زیادی به موفقیت آن خصوصاً در بازار ایالات‌متحده دارد. در ابتدا قرار بود این کراس‌اوور، ترامونت نام داشته باشد اما جهت سهولت تلفظ برای مردمان آمریکای شمالی، فولکس‌واگن تصمیم گرفت نام آن‌را به اطلس تغییر دهد. البته این خودرو در چین با همان نام ترامونت عرضه خواهد شد.

مرسدس-مایباخ S650 کابریولت

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

مرسدس بنز در لس‌آنجلس کابریولت خارق‌العادهٔ مایباخ S650 را رونمایی کرد. خودرویی که نخستین محصول کابریولت مرسدس-مایباخ محسوب شده و تنها 300 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. این خودرو یک نماد برای مرسدس بنز محسوب می‌شود. مایباخ S650 در اصل بر اساس مرسدس بنز S65 AMG کوپه شکل گرفته اما ویژگی‌های لوکس آن بسیار افزایش یافته تا در شأن نام بزرگی چون مایباخ باشد.

جگوار XK SS

 معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

جگوار XK SS درواقع یک خودروی کلاسیک فوق‌العاده گران‌قیمت است. این خودرو در اصل نسخهٔ خیابانی از قهرمان مسابقات لمانز یعنی مدل جگوار D تایپ است. در سال 1957 تنها 25 دستگاه XK SS بر اساس مدل مسابقه‌ای D تایپ ساخته شدند اما متأسفانه در همان سال در پی وقوع آتش‌سوزی در کارخانهٔ جگوار، 9 دستگاه از این خودروها نابود شدند و 16 دستگاهی که جان سالم به‌در بردند تبدیل به گران‌ترین خودروهای دنیا شدند؛ اما حالا جگوار مجدداً نمونهٔ جدیدی از XK SS را کاملاً مشابه نسخه‌های کلاسیک ساخته و در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرده است. این خودرو در اصل نمادی از گذشتهٔ جگوار محسوب شده و اگر خواهان خرید یکی از آن‌ها هستید باید 1.5 میلیون دلار بپردازید.

منبع:پدال



نظرات