1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. پاک‌ترین و عجیب ترین ماشین ها در نمایشگاه ژنو

پاک‌ترین و عجیب ترین ماشین ها در نمایشگاه ژنو

22 فروردین 1397
  • 0

وقتی در محوطه نمایشگاه قدم می زنیم به نوشته بزرگی در مقابل یک دیوار بر می خوریم: قوی ترین ابرخودرو دنیا، 1800 اسب بخار.

بهترین خودروهای نمایشگاه ژنو

برخی از رویدادها فقط از نظر اندازه بزرگ نیستند. بعضی اوقات آن ها میزبان رونمایی های باشکوه هستند. اما از نظر تعداد خودروسازان شرکت کننده، تعداد محصولات ارائه شده و حضور خودروهای رویایی، نمایشگاه سالانه Salon International De L’Auto در ژنو سوئیس جزو بهترین نمایشگاه های خودرو در دنیا است.

با صنعتی رو به رو هستیم که به سرعت به سمت تکنولوژی های دوستدار محیط زیست پیش می رود. اما در هشتاد و هشتمین دوره نمایشگاه ژنو، با خودروهایی مواجه شدیم که با موتورهای سنتی ما را غافلگیر کردند. در این میان می توان به رونمایی از کانسپت تویوتا سوپرا GR اشاره کنیم.

بهترین خودروهای نمایشگاه ژنو

Akio Toyoda مدیر عامل شرکت تویوتا در مورد تمایل به تولید محصولات هیجان انگیز برای تویوتا و لکسوس اشاره می کند. در این راستا، تویوتا تصمیم به بازنگری مدل سوپرا گرفته است که به صورت نسخه مسابقه ای ارائه می شود. شرکت ژاپنی به دنیا اعلام کرده است که این خودرو جدید، یک مدل پرفورمنس واقعی است. در گفتگویی با Tetsuya Tada مهندس ارشد سوپرا، وی به چند نکته اشاره کرد: این خودرو از تقسیم بندی 50:50 و فاصله محور 246 سانتی متری استفاده می کند. نکته برجسته این مدل هم موتور 6 سیلندر inline است که به لطف رابطه تویوتا با شرکت آلمانی، یک نسخه از موتور 3 لیتری توربوشارژ بی ام و است.

آقای Tada کمی در مورد رابطه با بی ام و صحبت کرد که در پروژه سوپرا کوپه و Z4 رودستر با هم همکاری می کنند. وی می گوید با وجود مشکلات اولیه مانند تفاوت های فرهنگی و سازمانی، توانسته ایم روابط خوبی برقرار کنیم.

بی ام و هم با معرفی کانسپت M8 گرن کوپه نظرها را به خود جلب کرد. خودروساز مونیخی هنوز مدل نهایی سری 8 را وارد بازار نکرده است، اما این باعث نشده که مدل 4در M8 را بازنگری نکند. Georg Kacher می گوید که نسخه M سری 8 به صورت کوپه یا گرن کوپه است و از موتور آزمایش شده 650 اسب بخاری 4.4 لیتری twin-turbo 8 سیلندر بی ام و بهره می برد. جالب است بدانید که افراد ثروتمندی در نمایشگاه ژنو حضور دارند که قصد دارند یکی از سوپرخودروهای موجود در سالن را به گاراژهای شلوغ خود اضافه کنند. در بین این خودروها می توانیم به فراری 488 پیستا، بوگاتی شیرون اسپورت، رنج روور SV کوپه 2در و مرسدس AMG GT 4در کوپه اشاره کنیم.

بهترین خودروهای نمایشگاه ژنو

نمایشگاه ژنو امسال برای معرفی یک برند جدید (چه بهتر که الکتریکی باشد) هم عالی بود. 3 خودرو در حال تولید به طور رسمی رونمایی شدند. استون مارتین قصد دارد برند زیرمجموعه لاگوندا را دوباره احیا کنید که یک مدل تمام الکتریکی برای گروه مشتریان ثروتمند است. لاگوندا ویژن کانسپت صندلی های بسیار راحتی دارد، لولای درهای عقب در قسمت بالا تعبیه شده تا سرنشینان بتوانند بایستند و پیاده شوند. همچنین طراحی الکتریکی به گونه ای است که فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار بگیرد.

قبل تر، خودرو الکتریکی ولوو یعنی پلستار را دیده بودیم. این اولین باری بود که در یک نمایشگاه بین المللی پلستار 1 را مشاهده کردیم. این مدل دارای سیستم انتقال قدرت پلاگین هیبرید با قدرت 600 اسب بخار است. مدل کوپرا از برند سئات (زیرمجموعه فولکس واگن) هم در نمایشگاه حضور داشت که موارد معمول را ارائه می کند. اما خودرویی که توجه ها را به خود جلب کرد یک کانسپت مسابقه ای الکتریکی با نام کوپرا E-Racer بود.

اما بهترین قسمت نمایشگاه ژنو، سر زدن به برندهای خاص و مراکز تیونینگ مختلف است. تولیدکنندگان کوچکی که کارهای بزرگی می کنند؛ مانند شرکت آلمانی RUF که از سری خودروهای SCR با ظاهر پورشه و پلتفرم سفارشی رونمایی کرد. مراکز تیونینگ سطح بالایی مانند TechArt و براباس و شرکت هایی مانند Corbellati هم وجود دارند که یک استارت آپ خصوصی ایتالیایی است و قصد دارد مدل Missile را با استفاده از موتور 9 لیتری twin-turbo با 1800 اسب بخار قدرت به سرعت 500 کیلومتر در ساعت برساند. امیدواریم که در این کار موفق شوند. شاید برخی بگویند که نمایشگاه های خودرو مرده اند، اما ما می گوییم که ژنو زنده است.

بهترین خودروهای نمایشگاه ژنو



نظرات