پس از پیشنمایشی که چندی قبل ارائه شد، حالا نیسان رسماً نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان ماکسیما را برای مدل 2019 در نمایشگاه لسآنجلس معرفی کرده است. به گفتهٔ معاون ارشد بخش فروش و بازاریابی نیسان آمریکای شمالی، ماکسیما یکی از مهمترین محصولات برند نیسان محسوب میشود زیرا این باسابقهترین نام نیسان بوده و در طول چهار دهه عمر خود، عملکرد، کیفیت و استایل جذاب را ارائه کرده است. ماکسیما 2019 در پنج تیپ مختلف شامل S، SV، SL، SR و پلاتینوم به بازار عرضه خواهد شد.
هرچند ماکسیما 2019 چندان متفاوت از نمونهٔ قبلی به نظر نمیرسد اما بااینحال تغییرات قابلتوجهی در آن صورت گرفته است. با نگاه به نمای جلویی خودرو بلافاصله متوجه سپری جدید با دو مه شکن کوچک میشویم که در قابی مشکیرنگ جای گرفتهاند. در چراغهای جلو هم تغییراتی صورت گرفته و با استفاده از LED، گرافیک داخلی پیچیدهتری را به نمایش گذاشتهاند؛ اما تغییرات ظاهری ماکسیما 2019 صرفاً به بخش جلویی آن محدود نشده و در عقب آن نیز اصلاحاتی صورت گرفته است مثل چراغهای عقب که بروز شدهاند.
علاوه بر این، سپر عقب هم تغییراتی را تجربه کرده و در آن چهار سر اگزوز زیبا تعبیه شده که نمای اسپرتی را ایجاد کردهاند. در همین حال، نسخهٔ اسپرتتر ماکسیما SR به یک اسپویلر ظریف مجهز شده است. تمامی پنج تیپ ماکسیما با رینگهای جدیدی عرضه خواهند شد اما نیسان بهطور اختصاصی برای تیپ پلاتینوم رینگهای 19 اینچی ویژهای را با نام «هایپر سیلور» طراحی کرده است. به لیست رنگهای بیرونی ماکسیما رنگ جدیدی بنام غروب خورشید نیز اضافه شده است.
در داخل ماکسیما فیسلیفت نیز نیسان تغییراتی جزئی را اعمال کرده که ازجملهٔ مهمترین آنها میتوان به صفحه آمپر، رو دریها و پوشش سقف جدید به همراه متریال بهتر صندلیها با دوخت متفاوت و همینطور بلندگوهای جدید در ستونهای A اشاره کرد. البته بسیاری از این ویژگیها در تیپهای مختلف خودرو باهم تفاوت دارند. تمامی تیپها بهغیراز تیپ S اما به رادیوی ماهوارهای و ناوبری مخصوص نیسان مجهز هستند. همچنین برای تیپهای SR و پلاتینوم نیز پکیجی بنام Reserve قابل سفارش است که شامل طرح و تریم متفاوتی در صندلیها و پوشش سقف و ستونها میشود.
برای ماکسیمای جدید برای اولین بار پکیج ایمنی Safety Shield نیسان ارائه شده است. این پکیج شامل سیستمهایی چون ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و ترمز اتوماتیک عقب میشود. پکیج «سپر ایمنی» در تیپ پلاتینوم بهصورت استاندارد ارائه میشود اما در تیپهای پایینتر با پرداخت هزینهٔ اضافی قابل سفارش خواهد بود.
در زیر کاپوت این سدان بروز شدهٔ ژاپنی اما همچنان همان پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 قبلی قرار دارد که مثل قبل 300 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال این نیرو بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد. پذیرش سفارشات خرید ماکسیما 2019 از چند هفتهٔ دیگر آغاز میشود و از اواسط ماه دسامبر به نمایندگیهای فروش خواهد رسید. هنوز قیمتگذاری این خودرو اعلام نشده است اما احتمالاً افزایشی جزئی را نسبت به قیمت پایهٔ کنونی 33,420 دلار تجربه خواهد کرد.