سانگ یانگ با تحولی که در طراحی خودروهای خود داده کمی از خودروهای زشت سابق خود فاصله گرفته است اما در عین حال تشابه زیادی در طراحی محصولات نسل جدید این شرکت با سایر محصولات کره ای به چشم می خورد . کوراندوی جدید در سال 2014 یک فیس لیفت مختصر را نیز به خود می بیند . جایی که چراغها و جلوپنجره را اندکی دستخوش تغییر کرده است .
البته نباید این را فراموش کرد که این خودرو نسبت به نسل اول خویش که بین سالهای 1997 تا 2007 به فروش می رسید و حتی پایش به بازار ایران نیز باز شد ، به مراتب با طراحی و دگرگونی های بسیاری مواجه شده است که چهره کوراندو را دلنشین تر و جذاب تر می نماید .
هنوز یک موتور 2.0 لیتری مدرن یورو 5 را می توان در قلب کوراندو یافت . بالاترین مدل یعنی ELX4 اتوماتیک با موتور دیزلی e-XDi200 قادر به تولید 175 اسب بخار نیرو در 4000 دور در دقیقه و گشتاور 360 نیوتن متر در بین دور موتور 2 هزار تا 3 هزار در دقیقه است . مدلهای مجهز به گیربکس دستی تنها 149 اسب بخار قدرت دارند . شتاب این تازه وارد کره ای با استفاده از گیربکس دستی 9.9 ثانیه برای رسیدن از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت است .
در اختیار گرفتن حداکثر گشتاور در دورهای پایین برای رانندگی پر جنب و جوش خارج از جاده تناسب خوبی دارد . گیربکس شش سرعته دستی با اولویت کارایی و مصرف سوخت و گیربکس شش سرعته خودکار با هدف رانندگی آرام و راحت بهینه شده اند . از چهار مدل مختلف کوراندو ، سه مدل از آنها به صورت دو دیفرانسیل ارائه می شوند . سیستم هوشمند 4X4 بر اساس نوع رانندگی و میزان نیروی مورد نیاز هر چرخ ، نیرو را تقسیم می کند .
از امکانات استاندارد کوراندو 2014 می توان به چرخهای آلومینیومی 16 اینچی ، کروز کنترل ، روکش چرم صندلیها و فرمان و تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد . قیمت مدل پایه کوراندو در اروپا از 15 هزار یورو آغاز می گردد .