مدیرعامل ایران خودرو تبریز با اشاره به مشخصات خودرو وانت «پی.یو.وان» اظهار کرد: این محصول، در بخش کابین بار بزرگتر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستمهای جدید مانند ای.بی.اس است.
عرض خودرو بدون احتساب آینههای جانبی 1649 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1410 میلیمتر
فاصله محورها 2669 میلیمتر
فاصله چرخهای جلو 1478 میلیمتر
فاصله چرخهای عقب 1471 میلیمتر
رنگ روغنی در رنگهای مختلف به سفارش مشتری
اطاق وانت تک کابین
قلاب بکسل جلو عقب از نوع ثابت
صندلی جلو: تنظیم پشتی دستی اهرمی
رنگ تزئینات داخلی خاکستری تیره
نوع تودوزی تار و پودی
تور نگهدارنده اشیا: دو عدد نگهدارنده وسایل در قاب تزئیناتی پشت صندلی( چپ و راست)
نوع کفپوش: موکت
حداکثر سرعت: 160 کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: 12.7
میانگین مصرف سوخت در شهر: 11.5 لیتر در 100 کیلومتر
میانگین مصرف سوخت در اتوبان: 6.65 لیتر در 100 کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ترکیبی: 9 لیتر در 100 کیلومتر
حداکثر سرعت گازسوز 145 کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت(گازسوز) 14 ثانیه
میانگین مصرف سوخت در شهر(گازسوز) 13.8 متر مکعب در 100 کیلومتر
میانگین مصرف سوخت در اتوبان(گازسوز) 8.3 متر مکعب در 100 کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ترکیب (گاز سوز) 9.5 متر مکعب در 100 کیلومتر
تعداد سرنشین: 2 سرنشین
ظرفیت باک بنزین 52 لیتر
وزن گاز 18 کیلوگرم= 9*2
ظرفیت مخزن گاز: 70 لیتر= 2*35
ظرفیت آب و ضدیخ سیستم خنک کننده خودرو
نوع موتور: آ.اچ.وی.چی
حجم موتور: 1696 سی.سی
حداکثر قدرت موتور 64 کیلو وات در 5000 ری.پی.ام
تعداد سیلندر: 4 سیلندر خطی
نسبت تراکم: 10.8
استاندارد آلایندگی: یورو 4
سیستم احتراق: الکترونیکی
نوع گیربکس: پنج دنده – دستی
کلاچ: غیراتوماتیک/ مکانیکی، تک صفحهای خشک
نوع فرمان: فرمان هیدرولیک
نوع جعبه فرمان: دنده پینیون
نوع ترمز هیدرولیک چهار کاناله
وزن: وزن تقریبی خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی 1240 کیلوگرم
طول خودرو: 4680 میلیمتر
حداکثر بار قابل حمل 760 کیلوگرم
ایمنی: دارای کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو و سیستم قطع کننده سوخت در موارد ضروری
برای سهولت و راحتی راننده فرمان طراحی شده برای این خودرو هیدرولیک است. نوع جعبه فرمان نیز دنده پینیون است. تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان نیز 2.9 است.
به منظور ایمنی در رانندگی ترمز کاریا هیدرولیک چهارکاناله طراحی شده و ترمز جلو آن دیسکی پرده دار و ترمز عقب آن نیز کاسه ای است. کاریا مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS است. در این خودرو برای ایمنی بیشتر قفل مرکزی و ایموبیلایزر نیز تعبیه شد است. همچنین این خودرو دارای دوکیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو است.
سیستم تعلیق طراحی شده برای کاریا برای تعلیق جلوی خودرو مک فرسون با فنر لول و برای عقب خودرو اکسل صلب با فنر تخت است.
از دیگر مشخصات و امکانات این محصول می توان به رینگ فولادی، کمربند ایمنی سه نقطه ای جلو و با امکان تنظیم کننده ارتفاع، محدود کننده نیرو، فرمان تاشونده، سیستم قطع کن سوخت در موارد ضروری، کپسول اطفای حریق، کولر و سیستم تهویه دستی اشاره کرد.
به گفته مدیران گروه صنعتی ایران خودرو با ورود کاریا به بازار خودروهای کار،تولید محصول پیکان وانت متوقف و نیاز مشتریان در این بخش از طریق این محصول تامین خواهد شد.