1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 966
  • 99345

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه




نظرات

  • ندا ندا (13 اردیبهشت 1400 ساعت 20:39)

    سلام وقتتون بخیر
    بند سال پیش اردیبهشت ماه یک دستگاه خودرو ۲۰۷ معمولی در قرعه کشی یکساله برنده شدم
    اون زمان قیمت خودرو ۱۰۱میلیون تومان بود نصف رو پرداخت کردم مابقی رو گفتن به قیمت روز ولی در این یکسال هیچ سودی به پنجاه میلیون و پانصد تومان من که تعلق نگرفت هیچ هر ۳ ماه هم قیمت خودرو ها افزایش پیدا میکنه
    لطفا یک فکری بحال ما که خواستیم در تولید ملی کمک کنیم بکنید پولمدن یکسال خوابیده باهاش کار کردن الان ما به قیمت روز باید ماشین رو تحویل بگیریم ؟
    با پول خودمون یکسال پیش برامون ماشین ساختید یکسال بعد میخوایین تحویل بدین به چندین برابر قیمت ؟؟
    وجدانتون هم اسوده هستش ؟؟؟؟
    لطفا لطفا لطفا لطفا فکری بحال ما که یکساله پول واریز کردیم بدونه سود بکنید این درستش نیست

  • جاسم حمید جاسم حمید (13 اردیبهشت 1400 ساعت 10:01)

    با سلام ودعای خیر. متاسفانه دیروز یکشنبه ماشینم استارت نزد ، زنگ زدم‌امدادخودرو تهران. فرمودند که امدادگر الان اعزام شد.منتظر ماندم نیومد دوباره رنگ زده به امدادگر فرمودند که ماشین شما باطری نیاز داره که من ندارم وامدادگر بعدی می آید .بعداز آمدن خود امدادگر اولی . برسی کردند وگفتند که باطری ندارم وباید بیائید نمایندگی ودیروز تالان دوشنبه هنوز باطری نصب نشده است . یک کلام بکید آقا حق تعویض نداریم وبرو خودت بخر. آیا درسته . نمایندگی اقای داودی ۲۴۰۳. ضمنا ایشان از دوستانم هستند ومن خجالت میکشم حدفی بزنم . یا علی

  • فضه محبی فضه محبی (12 اردیبهشت 1400 ساعت 19:48)

    سلام بنده ۱۵ روز قبل برای تعویض سنیور اکسیژن مراجعه نمودم ولی مشکلم حل نشده. در ضمن یه روز از صبح تا شب علاف کردن بعدا گفتن خودمون خبر میدیم آدرس نمایندگی کیلومتر ۵ جاده مخصوص نمایندگی ۱۱۷۲

  • سیده ارزو اذرگشب سیده ارزو اذرگشب (11 اردیبهشت 1400 ساعت 23:40)

    سلام .من بعد از این همه تو صف واسادن واسه خودرو خلاصه یه ماشین برنده شدیم اگه اونم باید سه ماه پولمون تو حساب ایران‌خودرو به خابه تا بهمون یه ماشین تحویل بدن .اینا همشون به جهنم .من اینو نمیتونم قبول کنم که چرا قبل از واریز پول به مشتری اعلام نمیکنن که اقا فلان خودرو فقت یه رنگ مشکی داره یه رنگ سفید .چرا بعد از واریز پول گزینه رنگ قابل انتخابه .چرا ما باید رنگی که ایرانخودرو .به مشتری تحمیل می‌کنه باید سوار شدیم ؟؟؟اقا من از رنگ سفیدو مشکی خوشم نمیاد دردمونو باید به کی بگیم اخه .چرا تنوع رنگ ندارم .اینهمه به ایران‌خودرو در مورد تعویض رنگ زنگ زدم ولی همش میپیچنن جوابهای سر بالا میدم به ادم .بهم گفتن شاید پنل تغییر رنگ باز شد .اونم نمایندگی باید بهتون اطلاع بده .رفتم نمایندگی اونام میگن دورغ گفتن پنل رنگ حذف شده .نمی‌دونم ما جوابمونو باید از کی بگیریم

  • عبادی عبادی (11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:23)

    سلام.به نمایندگی رستگاری وپسران دراهوازجهت انجام سرویس اولیه مراجعه کردم مبلغ ۳۵۰۰0۰تومان بعنوان انجام سرویس درخواست کردندبعدازترخیص ۴۰۵۰۰۰فاکتوربااحتساب ارزش افزوده صادرکردنددرصورتیکه تعویض روغن دربازارازادبافیلتروهواکش نصف این مبلغ هم نمیشه واقعا متاسفم .

  • سیدمهدی حسینی سیدمهدی حسینی (9 اردیبهشت 1400 ساعت 21:03)

    سلام.من برای خریدخودرو تحویل۳ماهه اقدام کردم.اماهیچ کس پاسخگوی من نیس که چه موقع ماشین به دستم می رسه

  • خدا خدا (9 اردیبهشت 1400 ساعت 20:17)

    سلام اقا ما مشگلمون به کی بگیم چقد میخواین مردم سرکار بزارین اخه منه کارگر ماهی ۴تومن حقوقمه ۶سال میخوام ماشین بخرم وام گرفتم تا ماشین ثبت نام کنم که ایران خودرو این برنامه رو در اورده تحویل خودرو من اردیبهشت خودروی منو تحویل بدین بعد هرغلطی میکنید بکنید ایشالا این پولا سرطان بشه بره توجون بچه هاتون ببینین منه کارگر با چه بدبختی پس انداز کردم

  • زهره سادات حسینی زهره سادات حسینی (9 اردیبهشت 1400 ساعت 18:15)

    سلام مسئولین محترم ایران خودرو چرا انقدر مردم رو اذیت میکنید حواله هارو کی میخاین صادر کنید چرا انقدر بدقولی؟
    قیمت رو هم که اعلام نمیکنید میخاین بذارید تصمیم گیری قیمت بشه قیمتهارو دوبله کنید بعدا اعلام کنید ماهم بدبخت بشیم؟
    من میخام حوالا رو تبدیل کنم پول تدارم تکمیل وجه کنم باید با کی صحبت کنم
    پیش فروش دناپلاس توربواتومات دارم فک کررم فوق العاده هست ولی پیش فروش شد پول هم ندارم ۱۸۵میلیون رو همه دارایی رو گذاشتم که جور الانم میخام بادنامعمولی تعویض کنم یا با ۴۰۵تیوفایو لطفا درخواست منو پیگیری کنید

  • محمودی محمودی (9 اردیبهشت 1400 ساعت 12:25)

    ۲۰۷ صفر خردیم،پولوسش خرابه،چهل روز پولوس درخواست دادم،هییییچ خبری نیس هرروز میگن معلوم نیس
    خیر سرم خواستم ماشین بی دردسر داشته باشم این بود تضمین قطعات کیفیت خدمات؟!؟؟؟؟؟

  • مسعود بهادران مسعود بهادران (9 اردیبهشت 1400 ساعت 10:46)

    دارای خودرو سمند lx که 4800 تا کار کرده چراغ چکش 1 ماه روشنه هر نمایندگی بگی بردم از روغن و تمامی فیلتر ها و صافیهیا بگیر تا شیر کنیستر و سنسور اکسیزن عوض کردم اما باز چراغ چکش روشنه جالبه هیچ کس نمی دونه چرا فقط میگن بخاطر کیفیت بسیار پایین قطعات ماشینه اخه این درسته که ماشین با این قیمت بهت بفروشند و قطعات اشغال روش ببند و هیچ کس جواب نده

  • محمدرضا محمدرضا (8 اردیبهشت 1400 ساعت 22:22)

    با سلام
    من دنا مدل ۱۴۰۰ خریدم یک روز از خریدش نگذشته شیشه ها بالا و پایین نمیرفت مامیتور هم قطع بود و... بردم نمایندگی گفتن اتصالی داره الان چهار روز تو نمایندگی ماشین افتاده متاسفانه هنوز اتصالی رو پیدا نکردن . چرا ماشین صفر این همه پول میگیرن باید اینجوره باشه کجای دنیا اینجوریه جز مملکت ما .. بعد از چهار روز میگن درخواست گروه کردیم از ایران خوردو ماشین بمونه معلوم نیست کی کارگروه بیاد تا بخواد مشکل حل کنه. متاسفم اینه خودروساز ملی

  • حمیدرضا قهاربیگی حمیدرضا قهاربیگی (6 اردیبهشت 1400 ساعت 09:41)

    سلام.نمایندگی ۵۱۰۲ شما لیست قیمت قطعات َبدنه پیکان وانت جهت تعمیرات بدلیل تصادف و دریافت خسارت ازبیمه بدنه شرکت بیمه البرزرا به بنده نمی دهد و حدود ۲۰ روز است بدلایل مختلف بند را سر میدواند لطفا بررسی فرمایید.ممنون

  • حسین زاهدی حسین زاهدی (5 اردیبهشت 1400 ساعت 17:21)

    در تاریخ 1400/1/1 به نمایندگی جهت تحویل خودرو دنا پلاس مراجعه کردم که متاسفانه متوجه شدم آینه بیرونی سمت راننده فاقد قاب رویی میباشد و از تحویل خودرو خودداری کردم متاسفانه هنوز هم پس از گذشت چند روز از رفع نقص توسط نمایندگی خبری نیست میگن قابش گیر نمیاد الان اصلاً باید چکار کرد . ماشین هنوز تحویل نشده ناقص هست

  • عطا اله نوروزی عطا اله نوروزی (5 اردیبهشت 1400 ساعت 10:09)

    با سلام حدود بیست روزه از نمایندگی شهرمان درخواست قطعه (پمپ هیدرولیک- جعبه فرمان) رو دادن ولی متاسفانه بدستمان نمیرسه و الان بیست روزه که ماشینم خوابیده خواشمندم پیگیری نمایید

  • قاسم قاسمی قاسم قاسمی (4 اردیبهشت 1400 ساعت 17:09)

    حدود یکماه است که برگ سبز و کارت سوخت ماشین من اومده ولی از ماشین خبری نیست .!!!!!!

  • زهرا غلامعلی زهرا غلامعلی (4 اردیبهشت 1400 ساعت 12:59)

    سلام ماشینم دنا پلاس فرمونش خیلی سفت شده بردمش نمایندگی ۶۰۴۰ گفتن جعبه فرمون باید عوض بشه هنوزم هیچ خبری نیست ...بدون وسیله موندم...کجا باید شکایت کنم

  • حسن زاده حسن زاده (4 اردیبهشت 1400 ساعت 09:02)

    واسه گارانتی ماشین۲۰۷مراجعه کردم باکارکرد۱۰۲۰و راس ۵ ماه توسیستم زدن میگه لغوگارانتی شده.مراجعه کردم میگن ماگفتیم زیر۵ماه.آخه بی انصاف ها این چه وضعشه.خدا ازتون نگذره که این طور پاسخگو هستید.شما که نمیخواین گارانتی کنین دیگه زیر۵ماه چه حرفیه.من راس ۵ماه توی نمایندگی بودم و شماهم موظف بودید که انجام بدید

  • محبوبه حسنخانی محبوبه حسنخانی (2 اردیبهشت 1400 ساعت 00:59)

    سلام.
    پژو پارس مهر 99تحویل گرفتم کارت طلایی داره تصادف کردم گاز کولرش و کمپرسور کولر آسیب دیده. هر نمایندگی که میرم جوابگو نیست چندبار هم به 096440تماس گرفتم میگن پیگیری میکنیم. این گارانتی و کارت طلایی بدرد چی میخوره

  • نيك منش نيك منش (31 فروردین 1400 ساعت 12:21)

    روزبخير
    يك ماهه منتظر بلوك سيلندر ٢٠٦ هستم و ماشين تحويل ايران خودرو دادم.
    مديريت ضعيف ايران خودرو پاسخگو باشيد اگر نميتونيد ميز مديريت به كاردانش بسپاريد لطفا...

  • ملیحه حلمی براتی ملیحه حلمی براتی (31 فروردین 1400 ساعت 11:32)

    در بهمن 99 از نمایندگی فریمان با من تماس و اعلام کردن که برای اخذ مبلغی حدود 600 هزار تومان بابت خرید خودروی دنا در سالهای گذشته با مداک شناسایی مراجعه کنید و من اعلام کردم من نزدیک نیستم و ممکنست دیر بیام گفتند مشکلی نیست من در اسفند مراجعه کردم و متاسفانه با کتمان موضوع از پرداخت وجه خودداری کردند من قبلا نیز ایمیل به شکایات ایران خودرو فرستادم ولی پاسخی دریافت نکردم

  • ...