1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

آخرین اخبار

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 762
  • 79884

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه




نظرات

  • یوسف اسکندری یوسف اسکندری (11 آذر 99 ساعت 01:30)

    چرا ایران خودرو به بهانه اینکه مقصر نیروی انتظامی است که پلاک نکرده جریمه تاخیر ۸ماه تاخیر در تحویل ماشین نمیده

  • مهدیزاده مهدیزاده (10 آذر 99 ساعت 18:17)

    من ۱۰ ماه پولم خوابیده آریسان پیش فروش کردم برج ۷ بهم دادن بقیمت ۱۲۰ میلیون.مگه قیمت آریسان با پرشیا و سمند و۲۰۶ یکیه؟در صورتی که قیمتش ۵۲ میلیون بود یهو کردن ۱۲۰ میلیون.برای اعتراض و ثبت شکایت دقیقا باید چیکار کنم کجا برم

  • اکبرمرتضوی اکبرمرتضوی (9 آذر 99 ساعت 18:24)

    بنده حدوا ۶ماه پیش دیرکرد۴فقره چک رابه نمایندگی هدایی اندیمشک پرداخت کردم که منشی نمایندگی بیان داشت بابت تحویل دادن لاشه چک بایستی ۶۰هزارپرداخت کنی که ۶۰هزاربه نامبرده پرداخت که اظهارداشت ۴۵روزدیگه برای تحویل بیاکه چندبارمراجعه کردم وگفت هنوز نیامدن تاامروز که مجددمراجعه کردم گفت ۱۰۰هزاربایستی پرداخت کنی که گفتم شمایک سال پیش ۶۰هزاربابت لاشه چکهاگرفتی که انکارکرد.تقاضای رسیدگی رادارم

  • ناجح صنگور ناجح صنگور (9 آذر 99 ساعت 13:55)

    در تاریخ۹۹/۹/۲۶خودروی هایماs7توربو به شماره ردیف11815347ثبت نام کردم چرا در تحویل آن تاخیر نمودند، لطفاً رسیدگی فرمایید.

  • محمد محمد (9 آذر 99 ساعت 11:59)

    من یکسال پنج ماه پول ریختم واسه ۲۰۷ اتومات پانورما هنوذ خبری از دعوت نامه نیست شما که ماشین نمیتونید تولید کنند چرا پول مردم میگیرید من پول متشین اتومات دادم چرا باید ماشین تبدیل کن از طرف دیگه شما ماشین اتومات ثبت نام کنید

  • م ع م ع (7 آذر 99 ساعت 21:47)

    با سلام بنده یک عدد پژو پارس نوشتم تحویل مهر ماشین پلاک شده سایت خراسان هست و به من تحویل نمیدن میگن تریلی نداریم اگه عجله داری خودت برو بیار اگه هم دوست داری صبر کن شاید قبل عید تحویل دادیم لطفا راهنمایی کنید من چکار کنم تو این شرایط کرونایی من شدیدأ ماشین نیاز دارم با تشکر

  • بایرام منظمی بایرام منظمی (6 آذر 99 ساعت 13:42)

    باسلام عرض وادب
    خستنه باشیداینجانب .....تکمیل وچ ازبابت سمندef7دوگانه درتاریخ مهر۹۹پرداخت نمودم ودرتاریخ۱۳۹۹/۸۱۵درنمایندگی یادآورشده ودهیجدهم آبان پلاک شده متاسفانه باگذشت۳۵روزهنوزخودروراتحویل ندادندخوهشمنداستت نسبت به موضوع پیگری کنند متشکرم
    آدرس بستان آباد شماره تماس ********

  • B.m B.m (6 آذر 99 ساعت 13:25)

    سلام ما از حواله داران راناپلاس هستیم که در قرعه کشی سال قبل برنده شدیم اونموقع قیمت معقولی داشت تا اینکه یکباره دو بار بی جهت افزایش قیمت غیرمعقول داد179 میلیون و دلیلشون هم تغییر آپشن های داخلی این خودرو بود آخه همین آپشن هارو اگه بیرون بدی با 20تومن بهترشم نصب میکنن
    توروخدا یکی صدای مارو به مسئولان برسونه
    لاقل امکان تعویض این خودرو با خودروهای دیگه مثل 206،پارس ،دنا و... رو به حواله داران بدن والا انصاف نیست

  • وجیه جعفری وجیه جعفری (5 آذر 99 ساعت 14:14)

    سلام
    تقریبا یکسال ونیم هست هر دفعه برای خودرو ثبت نام کردم وهیچ وقت توی قرعه کشی اسمم درنمیاد .ایا حق من به عنوان یک شهروند یک خودرو نیست ؟

  • شایان شایان (5 آذر 99 ساعت 13:56)

    لطفا یه رسیدگی بکنید مادر من تا الان هیچ ماشینی به نامش نبوده و نداره این چه وضعشه اخه که الان هر چی میخوام پیش فروش ثبت نام کنم مبگه شما دارای پلاک انتظامی این این کارا چیه دیگه یه کلام بگین نمیخواین بدین

  • صالح طالبی صالح طالبی (4 آذر 99 ساعت 14:42)

    به صورت وکالت جعلی ماشین تحویل گرفته واقدام به فروش ان کرده اند

  • صالح صالح (4 آذر 99 ساعت 14:39)

    به صورت غیر قانونی ماشین تحویل گرفته وفروخته است

  • میلاد بهرامی برنده 5 دوره میلاد بهرامی برنده 5 دوره (3 آذر 99 ساعت 09:22)

    سلام سورن پلاش قیمت 147 خریداری کردم الان از 188 اومده 94 زرر پول من که زحمت کشیدم کی میده؟برای کنسل کردن این بازیا و انصراف از ثبت نام وطی 3 روز پول باید بازگردد.

  • علی علی (2 آذر 99 ساعت 11:25)

    آیا در قرعه کشی هایی که انجام می شود نباید فرقی بین افرادی که تاکنون خودرو نداشته نسبت تاریخ تولد و تاریخ گواهینامه این افراد ، قائل شد. تاکنون هر چه ایران خودرو ثبت نام اعلام نموده شرکت کرده ام ولی یکبار هم موفق نشده ام امیدوارم که در قرعه کشی ها عدالت هم در نظر گرفته شود.

  • محمدقلعه نوی محمدقلعه نوی (1 آذر 99 ساعت 20:58)

    سلام و عرض ادب
    برج
    دوموقعی که ۲۰۶تیپ دو۶۷میلیون بود
    ثبت نام کنندگان نصف مبلغ پرداخت کردن
    الان مبلغ خودروبالای۱۰۰درصدافزایش پیداکرده
    درصورتی که نصف مبلغ خودرو آن زمان پرداخت شده باید۵۰درصدمانده افزایش پیداکنه ولی متاسفانه مامتضررشدیم خواهشمندیم صدای مارا به گوش مسئولان برسانید

  • امیر حسین جعفری امیر حسین جعفری (1 آذر 99 ساعت 20:08)

    سلام و خسته نباشید
    یه سوالی داشتم از خدمتتون
    ایران خودرو که الان توایی تولید ماشینو اره و ماهی دوبار فروش فوق العاده برگذار میکنی چرا موعد تحویل خودرو های که قبلا پیش فروش کرده با ۲۴ ماه تحویل رو کاهش نمیده اون موقع به خاطر شرایط اقتصادی و تحریم ما بر فرض اینکه تولید با مشکل مواجه شده ثبت نام کردیم والان در حق ما اجحاف شده نه ماشینی در دست داریم و نه میتونیم ثبت نام مجدد انجام بدیم و نه توانایی خرید در بازار آزادو داریم لذا عاجزانه خواهش میکنم زمان تحویل پیش فروش های قبلی رو کمتر بکنید

  • منصور ستایش منصور ستایش (1 آذر 99 ساعت 12:45)

    با سلام، اینجانب منصور ستایش با قرار داد به شماره 12079384در حدود 2هفته است که خودروی 206 خریداری شده فاکتور شده و مدارک احراز هویت سکونت و کارت ملی و گواهینامه تحویل نمایندگی شده و خودروی تخصیصی در پارکینگ می باشد ولی متاسفانه مسئول فروش نمایندگی 5062 داریوش گودرزی و کارشناس فروش ایران خودرو در خصوص تحویل خودرو، پاسخ درستی به ما نمی دهند.لذا خواهشمند است با گذشت یکسال از زمان ثبت نام و پرداخت مابه تفاوت افزایش قیمت، انصاف نیست خودرو به دلیل بی مبادلاتی در پارکینگ بخوابد.با تشکر و سپاس

  • هدایت حاجی زاده هدایت حاجی زاده (30 آبان 99 ساعت 15:19)

    سلام... چراخودروهای مردم که تکمیل وجه شده اندراتحویل نمی دهید اعتراضات فراوانی ازسطح کشوربه این خاطرتاالان شده جرامتعهدومسؤلیت پذیرنیستید... تحویل خودروی بنده2/8/13999هست ولی اصلا خبری نیست وگفته شده که ماشین های حمل خودروهااعتصاب کرده اند به من مشتری چه ربطی دارد؟؟ تکلیف بیمه ثالث ماشین چه می‌شود که مدت آن دارد تمام می‌شود؟؟ لطفا اقدام کنید... باتشکرحاجی زاده--اهواز((ردیف قرداد12059604

  • عباس خوش بین عباس خوش بین (29 آبان 99 ساعت 16:39)

    با سلام وادار احترام
    هر کاری که میکنم واریز وجه انجام نمیشه
    خودتون رو مسخره کردین. منتظر برگه احضاریه به دادگاه باشین.

  • محمدرضا محمدرضا (29 آبان 99 ساعت 10:45)

    پولم بی ارزش شد توروخدا یکم رعایت کنین یه فرقی بزارید بین ماک مصرف کننده ایم با کسی ک سرمایه گذاره بخداماشینمو فروختم وام گرفتم ک پولم نقدباشه اگرافتاد بتونم پرداخت کنم الان پولم بی ارزش شده یه پرایدم نمیدن خواهش میکنم یه توجح بما بکنین

  • ...