1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 890
  • 92590

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه




نظرات

  • پوریا پوریا (5 اسفند 99 ساعت 17:24)

    با سلام اینجانب جهت رفع عیب نشتی روغن ترمز ماشین رانا در تاریخ 26/11/99 بنمایندگی مرکزی ایرانخودرو مراجعه نمودم وماشین جهت رفع عیب پذیرش شد
    در تاریخ 99/11/27 شخصی از تعمیرگاه با من تماس گرفت و گفت لوله انتقال روغن ترمز بسمت چرخ عقب طرف چپ یک تیکه است و هزینه شما بیشتر میشود(در موقع پذیرش مطلبی راجع به هزینه بمن گفته نشده بود) گفتم اشکالی ندارد.
    اکنون نزدیک ده روز است که از ماجرا میگذارد سه بار مراجعه حضوری داشته ام و با شخصی بنام اقای ای وطن که ادم خوش برخوردی است ملاقات داشته ام .
    ایشان اظهار میدارد که لوله مسی مذکور بلند است و ما در انبار نوع بلندش را نداریم
    من هم ناچار در شبکه search کردم و فروشگاههایی را که داشتند پیدا نمودم و شماره تلفن انها را به اقای ای وطن دادم
    ایشان میفرمایند اگر انها استاندارد نباشند بعدا مشکل پیدا میشود
    اکنون در خواست من این است که بین کالای احتمالا غیره استاندارد بازار و عدم موجودی انبار کدام را انتخاب کنم
    البته راه سومی هم وجود دارد داغی لوله مسی را بمن بدهند تا از روی ان ساخته شود

  • محمد تقی قراگوزلو محمد تقی قراگوزلو (5 اسفند 99 ساعت 16:24)

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    اینجانب یک دستگاه وانت پیکان مدل ۸۶ دارم که سند خودرو فوق دوگانه سوز میباشد و در زمان خرید مقرر بود از طرف شرکت ایران خودرو جهت دریافت کیت و مخزن گاز فرا خوانی به صاحبان خودروهایی که بدون تجهیزات فوق واگذار گردیده بود ابلاغ و وسایل فوق روی خودروها نصب گردد تاکنون هیچ گنه فراخوانی به اینجانب ابلاغ نگردیده و تمامی پی گیری های من بی نتیجه بوده و چون سند خورو من دوگانه میباشد و فاقد کیت و مخزن هست هم مقدار سوخت سهمیه کمی به من میدهند و هم اینکه از دادن معاینه فنی خوداری میکنند
    لذا خواهشمندم در صورت امکان راه حل عملی و مناسبی جهت رفع مشکل اینجانب یا دریافت سهمیه مخزن و کیت یا تعویض سند خودرو از دوگانه به تک سوز به اینجانب ارایه فرمایید با تشکر فراوان ۵/۱۲/۹۹ محمد تقی قراگوزلو

  • پیکان وانت پیکان وانت (5 اسفند 99 ساعت 12:28)

    با سلام
    وانت دوگانه سوز فراخان شده برای کپسول و ریگلاتور ولی ب دلیل مشکلات کاری نتواسته مراجعه کند ب ایران خودرو و کپسول و ریگلاتور نسب نشده روی خودرو را نسب کنید
    در حال این خودرو وانت بار بلاتکلیف است ن دوگانه ست ک از گاز استفاده کند و نه سهمیه بنزین را کامل میدهند و هر جا مراجعه مبکنیم مشکل را حل نمی کنند
    درخواست حل مشکل را داریم

  • موسی سعیدفر موسی سعیدفر (4 اسفند 99 ساعت 14:20)

    سلام موقع تعویض تسمه تایم اعلام کردند شرکت که ۶۰ هزار تا گارانتی میکنند الان که مشکل پیش اومده شرکت میگه ده هزار تا .کجای دنیا تسمه تایم ده هزار تا گارانتی میشه .سایپا با این اوضاع داغونش بیشتر گارانتی میکنه

  • علی کارخانه علی کارخانه (3 اسفند 99 ساعت 21:05)

    سلام ،درخواست امداد دادم برای ماشینم ،امدادگر زنگ زده میگه یبار برای ماشین شما اومدم ،اگه دوباره بیام هزینه باید بپردازید ،نمیدونم گارانتی برای چیه‌دقیقا

  • اعظم دلخوش اعظم دلخوش (3 اسفند 99 ساعت 14:34)

    ۶/۱۱برنده دناپلاس شدم امابرام پیامک نیومده بوده وحالابایدچکنم

  • سعید محسنی سعید محسنی (3 اسفند 99 ساعت 12:44)

    سلام پدر من برج ۷ فوت شده دیروز دعوتنامه خودرو واسش اومده الان که میریم دنبال کاراش میگن حتما باید برید تهران در صورتی که داخل نامه خود ایران خودرو ذکر شده که به دلیل شرایط کرونا به هیچ وجه مراجعه غیر حضوری به تهران نداشته باشید نمایندگی وظیفه از طریق اتوماسیون اداری مدارک لازم ارسال کنه میخواستم ببینم من باید چکار کنم

  • مهدی امینی خواه مهدی امینی خواه (2 اسفند 99 ساعت 22:59)

    سلام وقت تون بخیر ماشین پژو 405 دوگانه رو بعدازاینکه چند تا نمایندگی بردم در آخر نمایندگی اندیشه حسینلو 1238پذیرش کرد-کارشناس تعمیرگاه ایراد رو شنید و پس از تست خودرو تایید نمود که جعبه فرمان خراب است.بعد او گفت که کارشناسی از ایران خودرو باید بازدید کنه.ایشان هم کارشناس رسمی ایران خودرو اقای (علی حیدریان )بازدید کردند و فرم تعویض جعبه فرمان رو پر و دستور تعویض جعبه فرمان رو صادر کردند که همه مستندات موجود میباشد .ولی باز از نمایندگی تماس گرفتند که نیاز به تایید چند نفر از هیئت کارشناسآن هست.(انگار که میخوان برام گروه برجام 5+1 تایید کنند) .در آخر به هزینه خودم تعویض کردند.وهزینه رو با کارت طلایی دو ستاره محاسبه نکردند.اگه بیرون میبردم هم هزینه ام کمتر میشد هم سریعتر تو چند ساعت انجام میشد .الان 5 روزه که علاوه بر هزینه خودم هنوز خودرو رو تحویل ندادند.به دادم برسید لطفا. ممنون

  • فرشید مشیر پناهی فرشید مشیر پناهی (2 اسفند 99 ساعت 13:01)

    با سلام
    امدادگر ایران خودرو موتور ماشین بنده را نابود کرد خواهشمند هستم لطفاً افرادی که تخصص ندارند سر تعمیر خودروی مردم نفرستید هم راندمان ایران خودرو پایین می آید هم مردم رضایت از گروه امدادگر آن ندارند پلاک خودرو ۸**ص۱۸_۶۸ به شماره۰۹۱۹۱****۲۱۵لطفارسیدگی بفرمایید
    باتشکر

  • ابوالفضل ابوالحسن زاده ابوالفضل ابوالحسن زاده (29 بهمن 99 ساعت 12:19)

    من تقریبا دوماه پیش ماشنینم که سمند ای اف سون بردم تعمیر اساس کردن الان از جای تسمه تایم (کاسه نمد) درست کارنکردن الان داره روغن میده وصبحا که روشن میکنم دود میکنه نمایندگی 13 میلیون ازمن پول گرفته ولی متاسفانه کارشون در حد یه تعمیرکار مبتدی نیس

  • یعقوب پورسینا یعقوب پورسینا (29 بهمن 99 ساعت 10:38)

    سلام.سمند ال ایکس 11/18کارشناسی شده که متآسفانه رینگ و پیستون موجود نبوده نمایندگی بادستورشماره۲۸۵۲۳۹۴۳درخواست مورداستفاده که بتآخیر افتاده تقاضای کمک و رسیدگی دارم بازنشسته هستم لطفا یاری فرمایید

  • زاهد پناهی آزاد زاهد پناهی آزاد (28 بهمن 99 ساعت 22:32)

    با سلام خدمت مدیر عامل ایران خودرو
    با احترام بنده در تیرماه ۱۳۹۹ پژو اس ال ایکس ۴۰۵ صفر خریداری نمودم تا این که در مورخه یوم جاری ۲۸بهمن ماه جهت تنظیم چراغ جلو به تعمیرگاه مربوط مراجعه متوجه شدیم‌که مایه چراغ جلو سمت راننده دارای ترک خوردگی میباشد به اولین‌نمایندگی مراجعه که اعلام‌نمودن شامل گارانتی نمی باشد در صورتی که هیچ گونه ضربه ای به چراغ وارد نشده و برجسب شرکت بر روی چراغ قابل روئیت می باشد
    با توجه به این که شرکت ایران خودرو از شرکت های برند می باشد در شان و منزلت ان نمی باشد که جراغ شکسته بر روی ماشین نصب کنند و تحویل مردم بدهند با وجود این وضعیت اقتصادی کشور .
    دطفا در این خصوص این بنده رو راهنمایی و ارشاد نمایید
    با تشکر

  • فاطمه ابراهيمي فاطمه ابراهيمي (28 بهمن 99 ساعت 09:52)

    باسلام،من در هفته پيش تصادف كردم ،ماشينم اچ سي كراسِ،سپر ماشين بايد عوض بشه اما با گذشت دو هفنه هنوز موفق به پيدا كردن نمايندگي كه اين كاروانجام بده نشدم علي رغم اينكه به خيلي از نمايندگي ها سر زدم و تماس گرفتم و همچنين بنده كارت طلايي دارم و برگه كارشناسي هم گرفتم.

  • گران فروشی نمایندگی مجاز گران فروشی نمایندگی مجاز (27 بهمن 99 ساعت 13:27)

    تخلف نمایندگی مجاز ایرانخودرو

  • عباس عباس (26 بهمن 99 ساعت 12:32)

    سلام.نمایندگی در مراغه ففط مکانیک خودرو فرد قابلی است. نمایندگی کارشناس برق خودرو نداره . خواهشن بصورت نامحسوس ، بعنوان مشتری خودروی شما پذیرش شود...کسانیکه به نظام و ملت خیانت میکنند ، خداوند محو و نابود کند

  • مجیدضیایی مجیدضیایی (26 بهمن 99 ساعت 12:00)

    باسلام ماشین پژو پرشیا با گارانتی طلایی تصادف شده رفته نمایندگی کاشان افتضاح درست کردن با موج و جاهایی که نیاز به نقطه زن جوش داشته پیچو مهره شده و ماشین نمایندگیه ایران خودرو میگه ۷۲ساعت طول میکشه جواب بدن میگم ماشینو چیکار کنیم میگن نمیدونیم اینم گارانتی طلایی

  • حمید حمید (26 بهمن 99 ساعت 10:04)

    همش حرفه مفت. ماشین یه سال ثبت نام کردم بهمن پارسال ک بهمن امسال باید تحویل بگیرم هنوز دعوت نامشم نیومده رفتم نمایندگی میکه ب ما ارتباطی نداره دست شرکته الان جواب مارو کی میخواد بده هرجام زنگ میزنی جواب درست حسابی نمیدن

  • ملیحه نیشابوری ملیحه نیشابوری (20 بهمن 99 ساعت 22:38)

    درقرعه کشی فروش فوق العاده پژوپارسTU5 برنده شدم بعداز واریز وجه بعد حدود 3.ماه امروز رفتم نمایندگی ماشینو با هزار آرزو تحویل بگیرم ولی متاسفانه پارس سال موتور XU7 آشغال تحویلم دادن با هزار بدبختی و وام پولشو جور کردم ولی افسوس؟

  • رضا افضلی رضا افضلی (20 بهمن 99 ساعت 22:16)

    زمان ثبت نام قیمت راناپلاس تقریبا 70میلیون بود نصف پولشو گرفتین گفتین الباقی به مبلغ روز محاسبه میشه.مگه میشه ظرف 5 ماه قیمت ماشین بشه 180میلیون؟من بدبخت که پرایدمدل 82فروختم ریختم به حساب الان بقیه این پول ازکجا باید بیارم ازبرج4 بدون ماشین موندم.بااون پول هم دیگه نمیتونم لنگه ماشین خودمم بخرم شب عید بدون وسیله چه خاکی باید توسرم بریزم؟؟؟ به این کارشماهانمیگن دزدی؟اون دزدی که از دیوارمردم بالا میره شرف داره به شماها که خیلی راحت مردم بدبخت میکنین و براتون مهم نیست که چه بلایی سر امثال من میارین نه وجدان دارین نه مردونگی دارین هر روز هم گردنتون کلفت تر میشه ازخدا میخوام همون کاسه چه کنم چه کنم که دسته مردم دادین بیوفته دست خودتون

  • رضا افضلی رضا افضلی (20 بهمن 99 ساعت 22:16)

    زمان ثبت نام قیمت راناپلاس تقریبا 70میلیون بود نصف پولشو گرفتین گفتین الباقی به مبلغ روز محاسبه میشه.مگه میشه ظرف 5 ماه قیمت ماشین بشه 180میلیون؟من بدبخت که پرایدمدل 82فروختم ریختم به حساب الان بقیه این پول ازکجا باید بیارم ازبرج4 بدون ماشین موندم.بااون پول هم دیگه نمیتونم لنگه ماشین خودمم بخرم شب عید بدون وسیله چه خاکی باید توسرم بریزم؟؟؟ به این کارشماهانمیگن دزدی؟او که از دیوارمردم بالا میره شرف داره به شماها که خیلی راحت مردم بدبخت میکنین و براتون مهم نیست که چه بلایی سر امثال من میارین نه وجدان دارین نه مردونگی دارین هر روز هم گردنتون کلفت تر میشه ازخدا میخوام همون کاسه چه کنم چه کنم که دسته مردم دادین بیوفته دست خودتون

  • ...