1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 1473
  • 163049

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

 

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه




نظرات

  • ایمان غفاری ایمان غفاری (5 تیر 1401 ساعت 00:57)

    سلام عرض ادب احتراما به مدیریت محترم مدیریت بازرسی وحراست محترم واحدنظارت بنده در اسفندماه ۱۳۹۹یکدستگاه ماشین پژو و پارس که توسط قرعه کشی درامده بود خریدکرده یعنی مدل ۱۴۰۰ ازتحویل ماشین گذشته بود که رودری ها ده روز پس از تحویل رودری ها ازجاش درآمده چندجابردم نمایندگی متاسفانه هربارکه رفتم جواب نه نشییدم که نداریم باید بیرون تهیه کنی حالابعدازیک سال چراغ ABC ماشین روشن شده چون کیلومتری ازگارانتی رعدشد بهدازچندباربه نمایندگی بردم متاسفانه نتیجه ای نگرفتیم میگن پمپ abc خراب باید تعویض شود آخرین باربردم نمایندگی ۱۰۲۳ اونها میگندقطعه خرابه من خودم باید تهیه کنم تونمایندگی موجود نیست الان بیرون قطعه که نمایندگی اعلام کردم شش هفت میلیون تومان پولشو من سوالم اینحاست آیا این جایز که منه کارمند باهزاربدبختی باقرض وام کلی پول به ماشین بدم این وضعیت ماشینی که ایران خودرو تحویل داده تکلیف من چیه من چه گناهی کردم اینقدربایدتاوان بایدپس بدم سر سهل انگاری کارکنان تولیدی ایران خودرو رابدم البته من تنها نیستم چندین نفرمثل من سربی نظارتی سرقطعه های نامرغوب خودرو گرفتارند لطفاً بفرمایید چرا اینقدر بایدبی درپیکرباشد نمایندگی میگن ایران خودرو تازه متوجه شده اند ديگه این قطعه رویدماشینها نصب نمی کنند خواهش بفرمایید بنده مشکلم رابه کی بایدبگم کی در باید این مشکل حل کنه چراایران خودرو مردم رابازیچه خودش کرده من هرکجا دستم برسه ازدولت جناب رئیسی گرفتهازمجلس وهرارگانی که به آنها رسیدگی می کنند شکایت می کنم چرامنو گرفتارکردید .باتشکر

  • ایمان غفاری ایمان غفاری (5 تیر 1401 ساعت 00:55)

    احتراما به پیوست درخواست قبلی اینجانب ایمان غفاری به مد یریت وبازرسی وحراست و واحدنظارت بعدازاین درخواست چندبازبابنده تماس گرفتند اظهار نموده اند که ماشین شما گارانتی رعدکرده بلی کاملا درسته ماشین بنده گارانتی رعدکرده ۵۹۳۰۰ راه رفته وچراغ ABC روشن شده به این دلیل مسولیت باایران خودرو نیست خیلی دوست دارم بامنطق منوراهنمایی کنید آیا ایران خودرو ماشینی که تولید می کنه بعد ازگارانتی ۴۰هزارتارعد کرد تو خیابون آتیش بگیره مسولیتش باکیه کی بایدپاسخ گوباشدآیا این مشکل برای خودتون هم پیش می آمد چکار می کرديد به خدا به دین به پیر پیغمبر این اصلا درست نیست نه شرعا نه عرفا که من اینهمه بدبختی به خاطرسهل انگاری یابه هردلیلی نصب قطعه معیوب اینقدربدبختی بشکم من چرابایدتاوان بدم. دوسه مورد نیزازامداد مشتریان بابنده تماس گرفته گفتند ماشیینتوببربه یکی ازنمایندگیها ازهمان نمایند گی ازواحد امداد مشتریان درخواست‌ قطعه‌ کنند مادراختیارشون قراربدیم تاروی ماشینت نصب کنند بنده وقتی باپستیبانی نمایندگی ۱۰۲۳ تماس گرفتم اولش گفت ماشینوبیار بعدازچند دقیقه پشتیبانی نمایندگی ۱۰۲۳ آذری تماس گرفت وگفت ما برای ماشینهای آزاد اینکاررانمی کنیم ماشین شماگارانتی ندارد باهرکی صحبت کردی بگو به ما کتبا نامه بدهند اینکارانجام بدیم بنده وقتی خواستم باشماره ای که بابنده تماس گرفته بود تعیین تکلیف کنم ازش کمک بگیرم متاسفانه متاسفانه کارمندی که پشت تلفن بود با کمال بی ادبی با لحن خیلی بد به بنده توهین کرده هرکجادوست داری برو هرکاری دلت می خواد بکن ووو...می خواهم به این مسله کاملا رسیدگی شود ویکی مشکل ماشین بنده ازشما مدیریت محترم بازرسی محترم واحدنظارت تقا ضای حل مشکلم رادارم بی نهایت سپاس ایمان غفاری ۰۹۱۲۶۸۹۲۹۱۳

  • محمد فارسی محمد فارسی (1 تیر 1401 ساعت 13:07)

    سلام
    دو ماه است که دخترم دنا پلاس تحویل گرفته اند. از روز اول یکی از چرخها صدا میداد. بردم نمایندگی گفتند طایر و یا همان لاستیک یکی از چرخها خراب است. گفتند نمایندگی ما موجودی لاستیک ندارد، از نمایندگی های دیگر سوال کنید. از سه نمایندگی دیگر هم سوال کردم گفتند نداریم. چطور می شود لاستیک تولید داخل در نمایندگی نباشد!! این عیب بزرگی است برای ایران خود رو که لاستیک ناقص روی خود رو می بندد و ماشین را ناقص دست مشتری می دهد.

  • مهدی جلیلوند مهدی جلیلوند (31 خرداد 1401 ساعت 13:17)

    باسلام من بهمن ۱۴۰۰ پول واریز کردم برای طرح تاکسی فرسوده قرار بود ۹۰روزه به من تاکسی سمند بدن الان تیر ماه فرارسید هنوز تحویل ندادن من راننده تاکسی هستم وبیکار ایا مدیر عامل ایرانخودرو خرج زندگی من را میدهد تماس هم میگیرم جواب درست نمیدن لطفا خواهش میکنم تکلیف من رو روشن کنن وگر نه از مراجع قانونی پیگیر میشدم باتشکر

  • محمد مومن پور محمد مومن پور (29 خرداد 1401 ساعت 09:12)

    سلام 207 سقف شیشه روز ۲۴خرداد تحویل گرفتم صد کیلومتر ماشین سوار شدم ماشین فن کار نمیکرد از روز ۲۶ امداد اومد گف باید بره نمایندگی با یدک کش بردن نمایندگی میگن باید دسته سیم تعویض بشه الان چهار روزه ماشینم تو نمایندگیه کارت طلایی هم فعاله چه وعضشه کارت طلایی اول که تحویل میگیرن مردم کلی تعریف میکنن اینجوری جواب مردم میدین واقعا باید فاتحه خودن به تولیدتون

  • تارا اسفند تارا اسفند (27 خرداد 1401 ساعت 16:23)

    سلام
    ببخشید دوستی هست که تاکنون خودرو تارا رو به پارس elx تبدیل نکرده باشه؟ ممنون میشم پیام بده 0938 آخرین موعد تحویل تارا تا چه ماهی تحویل دادن؟

  • سعید کلهری سعید کلهری (23 خرداد 1401 ساعت 08:08)

    سلام .این سامانه ب چ دردی میخوره باید کسی باشه حضوری باهاش صحبت کنیم من بارها پیام دادم ولی کو جواب خواهش میکنم جوابگو مردم باشید من خیلی شکایت دارم از ایران‌خودرو ۲۰روزه ماشین خریدم گیربکس آورده پایین اونم تو ی شهر دیگه ک هنوز تو اون شهر تو نمایندگی میباشدخودرو صفر بنده چرا باید ۲۰روز اونجا بمونه تا درست بشه پس کارت طلایی وکارانتی یعنی چی

  • سعید کلهری سعید کلهری (23 خرداد 1401 ساعت 08:04)

    سلام .اینجا نمیدونم ب چ صورت می‌باشدخواهش میکنم بنده حضوری میخوام صحبت کنم با ریشه اصلی ایران‌خودرو خیلی ناراحتم وشکایت دارم شماره تماس میذارم با بنده تماس بگیرید من بیچاره شدم ی خودرو گرفتم از ایران‌خودرو
    ۰۹۳۰۳۹۵۱۴۳۱

  • سعید کلهری سعید کلهری (23 خرداد 1401 ساعت 08:01)

    باسلام .بنده خودرو رانا پلاس سقف شیشه خریداری کردم از ایران‌خودرو باکلی بدبختی رفتم شمال ۲۰روزه تحویل گرفتم داخل تونل ماشین گیربکسش خراب شده جای خطرناک با زن و بچه حالا ن آنتن دارم ب کسی زنگ بزنم ن دسترسی دارم ب کسی کلی ترافیک ایجاد کردم خودرو بنده هم کارت طلایی دارع هم گارانتی خودرو بنده رو بعد از ۵.۶ساعت اومدن بردن نمایندگی الان ۱هفته است اونجاس من با ماشینم خرج زندگیمو درمیاوردم حالا چ شخصی جواب گو این موضوع بنده میباشد با هزینه شخصی خودم ماشین حمل کردم از اونجا دربست گرفتم اومدم شهر خودمون چرا خودرویی ک مشکل دارع باید دست مشتری بدهند این پیام رو خواهش میکنم برسه دست مدیر عامل من کلی ضررکردم تو این موضوع کی باید جوابگو باشه خیلی بیشتر از اینا صحبت دارم چرا خودرو کارت طلایی داشت اعزام نکردن ب شهر خودم لطفا جواب بنده بدهید من دارم هرمز زنگ میزنم ایران‌خودرو

  • غلامعلی سرگزی از زاهدان غلامعلی سرگزی از زاهدان (22 خرداد 1401 ساعت 17:56)

    باسلام به نمایندگی 4207 زاهدان جهت تعویض آینه خودرو و استفاده از کارت طلایی مراجعه که گفتند نداریم و برای شما درخواست می کنیم ولی خودرو تا زمان تامین هرچند روز طول بکشد در نمایندگی با پارک شود. لطفا جواب دهید این است خدمات ؟؟؟؟؟؟
    .

  • تیمور خلیق تیمور خلیق (22 خرداد 1401 ساعت 16:49)

    سلام
    من اول کد ملی خودم رو زدم نوشته برنده شدید
    و بعد می خواستم پولو جمعه 20 خرداد واریز کنم.
    که شما یعنی من برنده نشده اید،
    لطفا اگه میشه یه لطف کنید ماشین که برنده شدیم رو بدین.
    شمار تلفن:۰۹۱۵۱۶۰۴۱۹۷
    با تشکر

  • ارشا ارشا (20 خرداد 1401 ساعت 01:01)

    تو رو خدا جواب ما رو بدید روز قرعه کشی برنده اعلام شدیم اما روز بعد نوشته برنده نشدید اسکرین هم گرفتیم جواب ما رو بدید

  • صمد نیکپور صمد نیکپور (19 خرداد 1401 ساعت 15:25)

    ما تا روز شنبه زده برنده اول
    تو سامانه هم زده تبریک شما جز منتخبین قرعه کشی هستین
    ااز یکشنبه زده رزو
    نوشته تبریک شما جز منتخبین رزو هستین
    یعنی چی چه مسخره بازیه
    ما یه ملکی داشتیم کل دار و ندارمون بود با قیمت ناچیز فروختیم
    الان این ضرر کرد ما با کیه
    خواهشا پیگیری کنید

  • صمدنیکپور صمدنیکپور (19 خرداد 1401 ساعت 15:15)

    سلام خسته نباشید
    ببخشید ما تو سایت از روز چهار شنبه تا شنبه زده برنده اول از یکشنبه زده رزو ما یه ملکی داشتیم با قیمت پایین فروختیمش حالا این ضرر کرد ما رو می میده لطفا بررسی کنید

  • مهدی مهدی (17 خرداد 1401 ساعت 18:06)

    سلام من هم تو سایت ایران خودرو برنده اول بودم هم تو سامانه یکپارچگی خودرو، چی شده حالا شدم جزو رزروی ها با اینکه هنوزم تو سامانه یکپارچگی خودرو برنده اولم،من یه ماشین داشتم دادم زیر قیمت فقط به خاطر جورکردن پول برای ایران خودرو، حالا کی جوابگو ضرر ما میشه

  • حسین ۲۴۱۱ حسین ۲۴۱۱ (17 خرداد 1401 ساعت 02:09)

    @@باسلام @@با وارد کردن کدملی اسم من در لیست برنده شدن بوده و تبریک گفتن و بعد از گذشت 10دقیقه اسمم از لیست حذف شد آیا کسی دلیل این کار رو به من اعلام میکنه اسکرین شات هم گرفتم ممنون میشم اگر جواب بدین

  • امیر قاسمی امیر قاسمی (16 خرداد 1401 ساعت 18:36)

    سلام من به اسم خانومم ماشین ثبت نام کرده بودم روز چهارشنبه هم توی سامانه برنده اعلام شد هم تو سایت ایران خودرو کلی طلا فروختم پول جور کردم ولی امروز زده شما رزرو هستید چرا کسی پاسخگو نیست ضرر ما رو کی جبران میکنه کجا باید شکایت کرد

  • ربیعی ربیعی (16 خرداد 1401 ساعت 16:29)

    من روز اعلام نتایج برنده اول بودم از دیروز شدم منتخبین رزور چرا با کلی ضررماشین م رو فروختم که پول پیش پرداخت رو بدهم حالا شدم رزور

  • محمد کبودانی محمد کبودانی (16 خرداد 1401 ساعت 14:38)

    خسته نباشید ب شما و کارکنان محترم
    عرض کنم خدمتتون ک من با طرح مادران ثبت نام کردم واسه خانومم اسمشون در اومد قبل تعطیلات ک تبریک برنده شدید ولی الان زدن رزرو؟؟؟چطور میشه؟؟؟کسی جوابگو هست؟؟؟کلی بچه هام و خونوادم خوشحال شدن خواهش میکنم درستش کنین ممنون
    ۰۹۳***۲۹۶
    ۰۹۰۱***۵

  • فاطمه فاطمه (16 خرداد 1401 ساعت 14:00)

    سلام. تا دیروز تو سایت نوشته بود برنده اصلی حالا که پول جور شده امروز سایت نگاه کردیم نوشته رزرو.... واقعا که

  • ...