1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 1099
  • 112978

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه




نظرات

  • امیر امیر (12 مرداد 1400 ساعت 16:51)

    من موعد اردیبهشت سمند هستم تا امروز که 3 ماه از موعد تحویل میگذره هنوز فاکتورنشده ام چه برسه به اینکه تحویل بگیرم.هرموقع هم زنگ میزنم 096440 میگن باید صبر کنی.تا کی رو اصلا نمیگن.خب اخه من تا کی باید صبر کنم.جالبه میگن خب جریمشو میدیم.یکی نیست بگه اخه ..... مگه جریمرو از جیبت میده .همینکارارو میکنند که همش زیان نشون میدن دیگه

  • عزیز علی زاده عزیز علی زاده (12 مرداد 1400 ساعت 13:02)

    ماشین دنا پلاس خریدم مورخه۱۴۰۰/۵/۲ از نمایندگی ضیاء در ارومیه تحویل گرفتم دو روز بعد ماشین دچار نقص فنی شد (ریپ می زد، گاز نمی خورد، چراغ چک روشن شده و مصرف بنزین بالا رفت، و شیشه درب عقب خودرو پائین اومد و بالا نرفت) مورخه ۶/۵ بردم نمایندگی بالابر نبود درخواست نوشتند برای ۱۰ روز آینده و ریپ زدن ماشین را انگولک کردند ماشین راتحویل گرفتم اومدم بیرون دوباره ماشین ریپ می زد ، چراغ چک روشن ، گاز نمی خورد و ماشین خاموش می شد. مورخه ۵/۱۲ دوباره بردم نمایندگی بعد پذیرش احدی از مهندسین بعد وارسی گفت کوئل خودرو خراب است رفت و از انبار تهیه و نصب کرد و ماشین درست شد، رفتم ماشین را ترخیص کنم متصدی ترخیص کار رفت بعد از دور زدن اومد گفت قطعه را از قطعات انباری داغی تهیه گرده بودند و کهنه بود اگر بمونه روی خودروی شما موجب خرابی در سایر قطعات مبشود باز کردیم و قطعه معیوب را دوباره بستیم و درخواست نوشتم بعد یک هفته میاد باید با اون قطعه معیوب یک هفته تحمل بکنی!!!!. فلذا بعد کلی کلنجار قبول نکرد و رفتم ماشین را ترخیص بکنم مهندسی که قطعه را تعویض کرده بود گفت قطعه نو بود ولی قبول نکردند..... فلذا بنده از نمایندگی شاکی هستم که چرا قطعه ای که در انبار موجود است استفاده نمی کند و ماشین منو با قطعه معیوب که کار نمی کند و خاموش میشود و گاز نمی خورد و مصرف بنزینش چند برابر میشود بدون تعویض ترخیض می کند؟ چرا به مشتری ارزش قائل نمی شود و شدیدا" اعتراض دارم و شاکی هستم لطفا"بررسی و نتجه اعلام شود.

  • مرتضی یامی مرتضی یامی (12 مرداد 1400 ساعت 11:59)

    سلام من ۶ ماه پیش تصادف کردم از ماشینو گذاشتم نمایندگی ۱۰** تهران چون نزدیک عید بود گفتن بعد عید ۲ ماه بعد عید ماشینو درست کردن گفتن بیا ببر فقط ظاهری درستش کردن کلی ایراد داشت کمپرسور کولر باید تعویض میشد نشده گفتن ۲ هزار تا کار کن اگه ایرادی پیدا کرد بیار بعد ۲هزارتا که بردم کلی ایراد داشت گفتم به من گفتن برای ما با کارت طلایی نمیسرفه درست کنیم اگه میخواید آزاد درست کنیم بعد که رفتم پیش مدیریت اعتراض کردم کشتن هفته بعد بیا آنقدر منو سر دواندن کار کرد ماشینم بجای ۹ هزار تا ۹۰ هزارتا رد کردن گارانتی باطل شده رفتم شکایت کنم گفتن اول باید گارانتیتو همون نمایندگی اصلاح کنه دفعه بعد بردم رو ۱۳۹۰۰تا ۱۳۹۰۰۰ ثبت کردن بدترش کردن من الانم هیچکس پاسخگو نیست اینهمه منو اینور اونور انداختن بعد میگم یه آدرس بدین من حضوری برم از این نمایندگی شکایت کنم ۱۰ ها نفر مثل من اونجا ازشون دزدی میشه میگه ما جایی واسه شکایت حضوری نداریم از طریق سایت و تلفن هم که هیچکس جواب گو نیست

  • مجتبی مجتبی (11 مرداد 1400 ساعت 08:54)

    ماشین‌من‌ مدل ۱۳۹۹هستش کلا ۲۰هزارتا کارکرده ماشین تمام شیم کشیاش سوخته icuسوخته کوئل سوخته هیچ بنی بشری هم جواب نمیده بابا ماشین خریدیم استفاده کنیم چرا میگیدقطعه نیست پس این ماشینایی که داریدمیندازین به مردم قطعش از کدوم قبرستون درمیادیکیییی بیاد جواب شکایتهارو بده

  • بهزاد خیبری بهزاد خیبری (10 مرداد 1400 ساعت 14:25)

    سلام دقیقن 15روزه منو تو نمایندگی سرکار گذاشتن سریدونه رادیات کارشناس میگه ماشین ضربه خورده گارانتی قبول نمیکنه کارشناس کارت طلایی هم میگه ماشین جای ضربه نداره کارت طلایی نمیده فقط دروغ تحویل مشتریامیدن تا امروز که آزمون مبلغ یک میلیون تومان گرفتن برای تعویض رادیات هیچ کسم پاسخگو نیست بازرسی هم میگه برید باهم کنار بیایید جالبه حقوق مشتری این وسط چی میشه خدا میدونه

  • اکبر آموزگار اکبر آموزگار (9 مرداد 1400 ساعت 09:09)

    برای چی ماشین رو خود ایران خودرو میده برای سرویس اولیه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از مشتری به زور میگرن علتش چیه اگه نخوام اینجا رو غن عوض کنم موتور از گارانتی میافته عجب حیله خوبی به کار برده ایران خودرو البته بیشتر از این انتظار نمیره از ایران خودرو

  • شاهین شالیپور شاهین شالیپور (3 مرداد 1400 ساعت 12:40)

    من ساری هستم یه اچ سی کراس دارم دو ساله دارم پول بیمه کارت طلایی میدم امسال حدود بیست روز دیگه اعتبار دومین سالم تموم میشه خواستم از بیمه استفاده کنم قطعات خراب شده رو بگیرم و دو تا قسمتم صاف کاری داشتم با یدترین نوع برخورد از سمت کارشناس فنی نمایندگی رضایی ساری مواجه شدم نه تنها کارم و انجام نداد بلکه کلی فحاشی کرد کل مکالمه این کارشناس هم از جایگاه قدرت و از بالا به پایین بود اینجوری بگم انگار برادران رضایی حکومتی هستن بواسطه این نمایندگی ایران خودرو واقعا مسخره است من مجبور شدم شکایت قضایی کنم امروز البته امیدوارم فیلم دوربینها پاک نشه یا اصلا فیلمی باشه در اون مکان ولی واقعا جای تاسف هست برای این همه بی قانونی

  • کاوه کاوه (3 مرداد 1400 ساعت 10:06)

    با سلام
    سورن پلاس مدل 1400 گرفتم
    یک روز درست درمون کار نکرده
    اول که چراغ چکش روشن شد - بردم نمایندگی گفت چیزیش نیست دیاگ میزنیم درست میشه
    تو جاده ماشین از کار افتاد وسط بیابون - امداد نتونست درست کنه گفت همینطور برید تا تهران!!!!
    آوردیم گفتن نوبت اینتر نتی بگیرید تو همون بازه ی زمانی امداد اومد و پمپ بنزین رو عوض کرد و گفت که شامل گارانتی نمیشه !!!
    یک میلیون و صد ازما گرفت و نه فاکتور داد و نه چیز دیگری
    دکمه ی صندلی برقی از کار افتاد
    بردیم نمایندگی به علت گاز نخوردن - میگه ببر براتون سفارش دریچه ی CVTگذاشتیم
    پس کی میشه از این لگن استفاده کرد؟

  • مانی دهقان پور مانی دهقان پور (3 مرداد 1400 ساعت 09:53)

    سلام
    تمام تبلیغات و خدماتتون دروغه . سه روزه باطری ماشینم کنار خیابون خابیده و هیچ دسترسی به هیچی ندارم . امداد میاد باطری کمکی میگیره برام میگه ببرش برو خونه تا باطری برسه . چرا ی شرکت مثل شما نباید باطری داشته باشه
    091614188**

  • محمد رضا محمد رضا (2 مرداد 1400 ساعت 14:36)

    با سلام الان اسم من داخل قرعه کشی یک ساله دراومده نمیذنم پول واریز کنم یا نه چون دوستان میگن ثبت نام نکن دیر ماشین تحویل میدن نمیدونم چکار کنم راهنمایی کنید با تشکر

    مری مری (6 مرداد 1400 ساعت 14:20)

    به خدا برو یه ماشین سی سال کارکرده خارجی بخر از اینا نخر .ماشین صفر از کارخونه گرفتیم دنده اتومات گیر می‌کنه و وسط خیابون ده بار موندیم.حالا هم ده روز قطعه تامین نشده و ماشین داخل نمایندگی هست . نمایندگی هم که کاملا بی ادب و بی مسئولیت

  • حکانی حکانی (2 مرداد 1400 ساعت 08:34)

    ۱۵ ماهه پولو گرفتن ****** قرار بوده برج ۳ آشغالشونو تحویل بدن هر روز میگن ماشین نیس ***** اگه نیس چرا پول گرفتید؟خدا ..........

  • رضا جعفرپور رضا جعفرپور (30 تیر 1400 ساعت 13:47)

    شش روزه دنا پلاس تحویل گرفتم از روز اول که تحویل گرفتم تک کار میکرد و موتور می لرزید گفتند ببر کار کنه خوب میشه بعد روز پنجم چراغ چکش هم روشن شد بردم نمایندگی که تحویل گرفتم میگن برو وقت اینترنتی بگیر بیار ببینیم وقت اینترنتی هم برا دو هفته بعد وقت میده الان اگه اتفاقی بیفته برا ماشین میگین چرا نیاوردین اگه وجدان دارید بگید این انصافه خودرو معیوب میدین دست مشتری اون بدبختم باید بدوه دنبالتون کجا جوابگو هستید من بیام اونجا خدا فقط میزنه تو سر ما چرا نمیزنه تو کمر شما که اینقدر دروغ تحویل مردم میدین

    بهشتی بهشتی (11 مرداد 1400 ساعت 17:24)

    خدا لعنتش کنه منم مشکل شما رو دارم. سه تا نمایندگی رفتم شیشه ها کار نمیکنه بالاو پایین نمیره . یکماه مارو گذاشتن سر کار . بردم نمایندگی امامی ورامین درست نکردن هیچ کولر ماشین هم از کار افتاد

  • مجتبی مجتبی (29 تیر 1400 ساعت 18:29)

    سلام بنده در طرح یکساله سمندef7ثبت نام کردم.۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ دعوتنامه اومد.۲۰ اردیبهشت تکمیل وجه کردم.طبق قرارداد ایران خودرو باید در تاریخ ۱۰ تیر تحویل میدادن ک متاسفانه تا امروز ک ۲۹ تیر میباشد هنوز فاکتور نشده.صدبار زنگ زدم اصلا جوابگو نیستن موندم چیکار کنم واقعا دارن مسخره میکنن ملت رو.خواهشا پیگیری بفرمائید.

  • احمد شوشتری احمد شوشتری (29 تیر 1400 ساعت 08:26)

    با سلام
    ماشین من رانا هست مدل ۹۸خرداد ماه امسال چراغ چک روشن شد که امداد تماس گرفتم اومدن دستگاه زدن گفتن سنسور اکسیژن سوخته. ۱۹ همون ماه رفتم نمایندگی گفتن باطریه عوض کردم نشد مجددا هفته بعدش رفتم گفتن بله سنسور سوخته امداد کردیم بیاد الان که اومده میگن گارانتی ماشین سه ساله اما این قطعه دوساله هست در صورتیکه قبل از اتمام دو سال سنسور سوخت و تماس من با امداد تاریخش مشخصه الان چرا با این وجود من باید ۱۴۰۰پول سنسور بدم در صورتیکه سه هفته قبل از اتمام گارانتی این قطعه معیوب شده

  • تاسف تاسف (28 تیر 1400 ساعت 15:32)

    از کی تا حلا مسئولان ایران خودور پاسخگو بودن که الان باشن، فقط یک نمایش تبلیغاتی است.
    اگر آشنا دارین تو نمایندگی ها که خیلی سریع به کارتون رسیدگی میشه، اگر ندارید بهتر عطای گارانتی رو به لقاش ببخشید.

    اینجا هیچکدام از مسئولان ایران خودرو جوابگو نیستن، وقت تون رو هدر ندید.
    متن بالارو به دقت بخوانید تا بدونید کجا باید شکایت کنید!

    تا زمانی که آشغال های ایران خودرو و سایپارو با هر کیفیت و قیمت میرید میخرید، این وضعیت هم ادامه دارد.

    باشد که آیندگان پند گیرند......

    "از ماست که بر ماست"

  • پادیاب پادیاب (28 تیر 1400 ساعت 10:13)

    سلام
    ماشین دناپلاس ۱۴۰۰/۴/۱۳ از نمایندگی نعیمی رشت تحویل گرفتم لوله کولر سمت شاگرد نصب نشده بود تمام ماشین پر اب شد تا جایی که میتونستید ماهی قرمز شنا کند متاسم از اینکه ماشین بی کیفیت انتخاب کردم دوروز ماشین نمایندگی برم ابش را تخلیه کنند تمام موکت و اسفج و سیم کشی داخلی اب گرفته .

  • مریم سامنی مریم سامنی (26 تیر 1400 ساعت 14:01)

    سلام روز بخیر خسته نباشید ببخشید که مزاحم شدم همسر بنده به نام خانم مریم سامنی به کد ملی 0070232288 بیست و یکبار تا به امروز در قرعه کشی ایران خودرو شرکت کردن به امید برنده شدن و به دلیل اطمینان فراوان به شرکت محترم که در صورت برنده شدن پیامک میاد و مشتری متوجه میشه که برنده شدن هیچ گونه پیامکی نیومده و خانم بنده دو بار در اسفند 99 و اردیبهشت 1400 برنده شدن و تنها به دلیل اینکه اطلاع رسانی از آن شرکت نشد و ایشان متوجه نشدن حق و حقوق ایشان پایمال شد از شما مدیریت محترم عاجزانه تقاضا مندم که حق و حقوق همسرم دوباره برگردانده شود و ایشان بتواند وجه واریزی خودروی خود را تکمیل کنن با تشکر از زحمات شما ممنون میشم که جوابگوی بنده و همسرم باشید

  • هاشم زمانی هاشم زمانی (26 تیر 1400 ساعت 00:30)

    سلام .الان دقیقا ۹۵ روز هست ماشینم تو نمایندگی ۱۸۱۱ امنیت پرست تبریز برای یک تصادف کوچک پذیرش شده وهنوز بعد از گذشت این ۳ ماه نتونستم خودرو تحویل بگیریم .واقعا خواهش میکنم یه بررسی بفرمایید من تمام سایت های شکایت ایران خودرو امتحان کردم ولی هیچ گونه تا به الان جوابی نگرفتم

  • هاشم زمانی هاشم زمانی (24 تیر 1400 ساعت 15:14)

    الان حدود ۱۰۰ روز هست ماشینم تو نمایندگی ۱۸۱۱ امنیت پرست تبریز هست بابت یه تصادف جزی ولی با گذشت این زمان هنوز اماده تحویل نیست

  • بهزاد عالی بهزاد عالی (23 تیر 1400 ساعت 13:50)

    باسلام بنده در 31/2/1400برای خودرو سمند موتور ملی تکمیل وجه نموده ام قرار بر تحویل حداکثر 45 روزه بود الان نزدیک به 2ماه می‌باشد چه کسی جواب گو میباشد .از شهرستان پارس آباد

  • ...