1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 1958

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه



نظرات

  • داریوش بارونیان داریوش بارونیان (12 اسفند 1402 ساعت 15:35)

    چرا هیچ قسمتی شماره تلفن حراست ایران خودرو را نمی‌دهد چون بنده با ده میلیون تومان وارد مزایده ۲.۵۵ بهمن ماه۱۴۰۲ شدم ۶۰ میلیون تومان هم بالاتر از مبلغ کارشناسی زدم از عوامل مزایده پرسیدم چرا ماشین تارا انتخابی بنده به شماره ۴۲۹ط۱۲. ایران ۵۰ که در مزایده بهمن ماه انتخاب بنده بود در مزایده اسفند ماه هم درج شده بدون اینکه به بنده اختصاص یابد.

  • امیر امیر (8 اسفند 1402 ساعت 11:52)

    سلام
    من یک ماه هست یه ۲۰۷گرفتم هنوز ۱۰هزارتا هم راه نرفته میلنگش کج شده میبرم کارخونه میگن تا وقتی که راه میره ایرادی نداره ????داداشا ایران نابود شده دیگه

  • احمدمهدویان احمدمهدویان (6 اسفند 1402 ساعت 19:44)

    باسلام بنده حدود اوایل مهر ماه بدلیل ایراد در گیربکس دنده سه۳ با مشکل جا می رفت به نمایندگی ۱۵۲۲ در همدان مراجعه کردم که متاسفانه با توجه به حدود ۱۰ روز معطلی ماشین بنده در نمایندگی ۱۵۲۲ ایران خوردو جناب وحدتی جمیل با همان وضعیت اما با این تفاوت که دنده یا ودو نیز به آن اضافه شده که طی چندین مرحله مراجعه مجدد و عدم پاسخ ونتیجه با همان حالت خودرو بنده تحویل گردید بنده به چه کسی مراجعه کنم چطور وبه کی بگم آیا در این گونه مواردی نیاز به چه اقدامیست بنده دیگه روم نمیشه برم خدا وکیلی سزاواره اون از کیفیت واونم از خدمتتون خواهشا پیگیری کنید ماشین بنده الان بلا استفاده در خانه پارکه اگه رسیدگی نشه من از طریق مراجع و رسانه ها پیگیر می شم

  • محمد گلابی محمد گلابی (2 اسفند 1402 ساعت 11:25)

    سلام :درتاریخ 1402/11/28طبق نوبت از قبل گرفتم جهت رفع اشکال به نمایندگی 2090 مراجعه نمودم یکی از عیوب که در زمان تحویل به کارشناس اعلام نمودم اشکال در نمایش گر بنزین خود رودنا پلاس مدل 1401 بود که وقتی صورت حساب را مشاهده نمودم درمورد دو اشکال مطرح شده اقدامی صورت نگرفته بود که با راهنمایی به کارشناس مربوطه مراجعه کردم ایشان ضمن بررسی کارت تعمیرات ودستور کار فرمودند درمورد صدای تق تق تسمه مشکلی ندارد ودر مورد نشانگر بنزین باید منتظر فراخوان باشد چون این مشکل در محصولات ایران خودرو اخیرا مشاهده شده است .به اطلاع می رسانم دیروز وقتی سویچ ماشین را باز نمودم پس از اماده شدن برای استارت مشاهده نمودم چراغ بنزین روشن است .برهر ترتیبی بنزین تهیه نمود دورن باک ریختم وماشین را روشن نمودم وقتی به پمپ بنزین مراجعه نمودم فقط 25 لیتر بنزین درباک ریختم و باک پر شد ومجدد نشانگر باک پر را نشان می دهد .برای رسیدگی به این موضوع ابتدا به تلفن 096440 دوباز تماس گرفتم ساعت 11/03 و11/09 روز چهارشنبه 1402/12/2ولی کسی پاسخ نداد لذا پیام گذاشتم لطفا پاسخ بفرمایید.

  • محمدرضا نقی لو محمدرضا نقی لو (25 بهمن 1402 ساعت 18:23)

    به خدا اعتقاد دارید؟ چرا مردم را علاف می کنید؟ فقط سر کارشناسی در موقع پذیرش و کارشناسی بعد از تعمیر بیش از یک هفته خودرو من در نمایندگی متوقف بوده

  • محمد جواد مسگر محمد جواد مسگر (24 بهمن 1402 ساعت 19:14)

    سلام خسته نباشید پارس زمستان هستم چرا فراخان نمی‌دهد ممنون اگر جواب بدهید

  • بهزاد صادقی بهزاد صادقی (23 بهمن 1402 ساعت 17:33)

    سلام من یه سنسور اکسیژن وپمپ شیشه شور تعویض گردم ۱۷۰۰ از من اجرت گرفتن ایامنطقی تو این دریافتی برای اینکار وجود داره. بیرون اجرت این کار ۲۰۰تومان هم نمیشه نمایندگی ۵۰۴۱

  • سیدجعفرحسینی سیدجعفرحسینی (21 بهمن 1402 ساعت 14:30)

    باسلام.من رانا پلاس بااولویت زمستان ۴۰۲ درسامانه یکپارچه برنده شدم ولی باتوجه به فراخوان واریزوجه جهت تحویل در خرداد ۴۰۳ نتونستم وجه رو واریزکنم.الان اولویت ما چی میشه.ایا میسوزه یا دوباره فراخوان میدن که پول واریزکنیم.

  • مصطفوی مصطفوی (16 بهمن 1402 ساعت 11:16)

    پژو207 خریداری شده مشکل دیسک عقب ترمز وجلوبندی دارد متاسفانه نمایندگی1096 تهران یک بعدی رفتار میکند وپس از سه بار مراجعه هنوز مشکلات به قوت خودش باقی هست تامین قطعات شده فکر کنم این نمایندگی صاحب ایران خوروباشه

  • محمد فلاح محمد فلاح (14 بهمن 1402 ساعت 13:11)

    با سلام و خسته نباشید. دنا پلاس صفر خریدم روغن ریزی موتور داره. تو سرعت ۸۰ تا ۹۰ لرزش داره بردم نمایندگی گفتن از پلوسه و تو سرعت ۱۱۰ ترمز میگیرم فرمان خودرو شروع به لرزش میکنه سوزن انژکتور صدا میده از گیربکس صدای خرخر میاد خدا وکیلی این چه ماشینبه که این همه مشکل داره هر روز از کار زندگیم باید بزنم ۲۴ ساعت تو صف ایرانخورو باشم لطفا پیگیری کنید ممنون.

  • سید ابراهیم موسوی راد سید ابراهیم موسوی راد (14 بهمن 1402 ساعت 01:35)

    یک ساله پژو پارس ثبت نام کردم سه مرتبه قیمتش تغییر کرده تو رو به قرآن یکم هم بفکر ما کارگر های بدبخت رو بکنید با هزار بدبختی توی ثبت نام برنده موعد زمستون شدم با هزار گرفتاری و نخور و نپوش بعد از یک سال هنوز پیامک نمیدن آرزوی من و زن و بچم شده یه پژو پارس تو رو به اون کسی که اعتقاد دارین نا امیدمون نکنین لااقل تو این شرایط سخت شما هورمون رو داشته باشین به قرآن جای دوری نمیره دعاتون میکنیم ممنون

  • زاهر حسینی منش زاهر حسینی منش (10 بهمن 1402 ساعت 14:38)

    سلام و خسته نباشید
    من تارا دستی با اولویت زمستان 1402 داشتم و فراخوان تعویض با v1 پلاس اعلام شد بدلیل عدم تامین مالی ثبت نام نکردم ایا می توان تارا اتمات v2 با مبلغ اعلامی 490 میلیون ثبت نام و وجه نقداا واریز و پس از 15 روز تحویل بگیرم با تشکر از شما تماس 09027324902 و 09177324902

  • محسن بیگلو محسن بیگلو (6 بهمن 1402 ساعت 19:05)

    سلام دنا پلاس توربو دارم درهای خودرو باز میشه خود ب خود چند بار رفتم نمایندگی هیچکس پاسخگو نیست چیکار باید کرد

  • نادی نادی (3 بهمن 1402 ساعت 23:58)

    سلام.چرابرای سورن تک فرسوده ۴۵۵۳ بهمن ماه دعوتنامه صادرنمیشه ؟واقعایک سال شده .باسپاس ازشما

  • بدخش بدخش (3 بهمن 1402 ساعت 13:23)

    سلام پارسال خودروی زیر پا رو فروختیم تارا طرح مادران ثبت نام کردم با این برنامه ریزی که تا سال آینده قبل سرمای زمستون که (موعد تحویلش 30 مهر بود) ماشین رو تحویل میگیرم بچه رو تو سرما بدون دردسر میبرم بیرون... به فکر ما مردم عادی که پارتی نداریم هم باشین

  • وهاب زاده وهاب زاده (2 بهمن 1402 ساعت 12:05)

    چرا مردم را اذیت میکنید ..برای تحویل ماشین هزار مورد برنامه ریزی کرده طرف

    ابراهیم ابراهیم (11 بهمن 1402 ساعت 18:40)

    نمیدونم چه غلطی میکنن ماشین دوستم الان ۳ماهه از وقتش گذشته هنوز تحویل نمیدن

  • شمس الله شمس الله (1 بهمن 1402 ساعت 14:45)

    سلام ما پارس سفارشی elx در سامانه یکپارچه را نوشتیم
    قرار بوده این زمستان تحویل بدن ولی گفتن تا اسفند ۱۴۰۲ استاندارد داره ما با بدبختی پول جور کردیم حالا میگن جایگزین میشه مردم پول ندارن که شما جایگزین کنید
    ممنون میشم اگر پیگیری کنید

  • نرگس پارسا نرگس پارسا (29 دی 1402 ساعت 10:16)

    سلام بنده ۲۰۷سقف شیشه ای ثبت نام طرح یکپارچه کرده بودم الان مجبورم کردن پول ۲۰۷ ارتقا یافته واریز کنم درصورتی که نداشتم نصف پول رو واریز کردم تا مرداد ماه اذا بعد از سال هم خودرو گران میشود و هنوز باید پول بیشتری بدهم واقعا این شرکت فکر مردمه اخه من چقدر پول باید بدهم من اندازه پولم ماشین انتخاب کردم الان انتظار یاری از شما مسئول محترم دارم لطفا رسیدگی نمایید

  • سلام آیا مشتری میتواند قطعات تعویضی را تحویل بگیرد سلام آیا مشتری میتواند قطعات تعویضی را تحویل بگیرد (28 دی 1402 ساعت 11:54)

    تحویل قطعات تعویضی به مشتری

  • وطن دوست وطن دوست (25 دی 1402 ساعت 19:01)

    سلام من دنا پلاس توربو اتومات ثبت نام کردم ۸/۳۰قرا بود ماشین رو تحویل بدن( بماند که ماچقدر قبلش تکمیل وجه کردم و پول رو کامل واریز کردم )چرا وقتی باید پول بریزی سر موقع حتما باید واریز بشه وگرنه قراداد کلا لغو میشه ولی الان چند وقت از موعد تحویل میگذره و هر روز یه حرف جدید ماه پیش یک بار خودرو فاکتور شد و فاکتور رو توی سایت زدن بعد از چند روز کلا مراحل به عقب برگشت و الان میگن هنوز فاکتور نشده کلا خودتون میدونید دارید چه کار میکنید؟
    والا من منتظر سود پول نیستم ماشین رو تحویل بدید چقدر بد قول
    در ضمن آپشن اضافه هم نمی‌خوام ????(همونا که رو ماشینه اصلا کار می‌کنه)
    مثلاً بزرگترین کارخونه کشوره پول رو واریز که میکنیم تازه باید دست به دعا بشیم که زیاد بد قولی نکنید

  • ...