1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 1562

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه




نظرات

  • محسن محسن (14 مهر 1401 ساعت 11:30)

    من به نمایندگی ایرانخودرو محمودوند در خرم آباد مراجعت کردم مقاومت فن خودرو رانا پلاس سوخته بود بعد از تست دستگاه دیاگ متوجه شدم برق کارش میلاد موحد چند ماشین کاراهاشو انجام داد منم تا آخر وقت 07/13صبر کردم در پایان گفت وقت ندارم تعویض این قطعه زمان بره نمی تونم آیا نمایندگی های ایران خودرو فقط کارهای کم زمان انجام میدم متاسفم

  • سیدپیام اعرابی سیدپیام اعرابی (14 مهر 1401 ساعت 09:40)

    یک ماه خودروی بنده فاکتور شده آماده تحویل میباشد
    ولی برای پلاک بلاتکلیف مونده تحویل نمیشه این چه وضعیتی برای مردم درست کردید ۳ ماه از قرارداد گذشته پاسخگو نیستند لطفا رسیدگی کنید زودتر تکلیف ما روشن بشه

  • محمد معلومي محمد معلومي (14 مهر 1401 ساعت 00:12)

    بنده به نمايندكي ٢٠٦٠ مهرداد عابدي مراجعه ضمن اينكه براي بار دوم نشتي روغن داشت و گفته شدباز از واشر سر سوپاب كه البته بعداز ٤٨ ساعت از خواباندن ماشين اعلام شد كه فعلا ماشين برده شود و بعداز دوهفته فرمىدند قطعه اومده ماشين بيار شنبه شنبه ٩ ماشن بوده شده ١٠ام پديرش شده!!!!؟ عصر ١٣تم ١٦:٣٠ بعداز تماس فرمودند ماشين امادهاست
    بعداز مراجعه در فاكتور بدون ذكر نام قطعه باتحويل داغي قطعه!!!!! اتومبيل تحويل داده شده
    حال چه قطعه اي عوض شده وچرا اين قدر بي نظمي يكسري زمان طىلاني خوابيدن ماشين بواي فهميدنن نشتي روغن كه به فاصله كمتر ار٣ماه عود كرده و ازطرف ديگر و اخر هم قطعه عوض شده بدون ذكر نام قطعه
    بنده شاكي

  • پریسا پریسا (9 مهر 1401 ساعت 22:27)

    سلام . یک هفتس یک خودرو ۲۰۷ ثبت نامی از یکی از نمایندگی های قزوین (احمدی) تحویل گرفتم . بنا به دستور نمایندگی سر ۱۰۰۰ کیلومتر به نمایندگی مراجعه کردم . پس از بررسی خودرو نماینده گفت(مدولاتور) abs ایراد دارد . و گفت این قطعه برای آزمایشی و برای اولین بار بر روی خودرو بسته شده اما متاسفانه جواب نداده . برای تعویض قطعه خودرو یک هفته باید در نمایندگی بخواهی. آیا واقعا همینطور هست؟

  • محمدرضا فلاح زاده محمدرضا فلاح زاده (9 مهر 1401 ساعت 15:37)

    با سلام یک هفته هست خودروی پژو ۲۰۷ ثبت نامی از نمایندگی احمدی قزوین تحویل گرفتم به دستور نمایندگی بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر به نمایندگی مراجعه کردم . اما گفتند ای بی اس خودرو اشکال داره و برای تعمیر و تعویض قطعه یک هفته باید خودرو در نمایندگی باشه به ما گفته شده قطعه آزمایشی و برای اولین بار است که تست میشود ولی جواب نداده

  • اسماعیل شکری اسماعیل شکری (9 مهر 1401 ساعت 11:09)

    خودرو تارا از طریق فروش فوق العاده تحویل ۱۸ شهریور ۱۰۴۱ شدم به شماره قرارداد ۱۳۳۶۳۸۸۱ و به کد ملی ۳۷۸۱۶۹۲۲۹۹هستم که فعلا تا این تاریخ خودرو تارا ترکمان و تحویل ندادن لطفا پیگیری شود

  • میترا ملک محمودی میترا ملک محمودی (7 مهر 1401 ساعت 10:03)

    سلام من با اینکه داراری ۴فرزندهستم وآخرین پسرم بهمن ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده‌امدگفتند بدون قرعه کشی ماشین اهدا میکنن ولی ما الان چند دوره است شرکت کردیم چیزی به ناممون در نیومده خواهش میکنم رسیدگی کنید خیلی نیازمند به این ماشین هستیم

  • صابر باقری صابر باقری (4 مهر 1401 ساعت 03:01)

    سلام بزرگوا جانباز ۳۰درصدم  انگشتان دست راست ندارم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم  همسرم ارثی پدریش یک ماشین رسیده پژو ۸۳هست خیلی خرابه منم مریضم لطفا کمکم کنید عوض کنم تلفن۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

  • صابر باقری صابر باقری (2 مهر 1401 ساعت 02:19)

    سلام بزرگوا جانباز ۳۰درصدم  انگشتان دست راست ندارم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم  همسرم ارثی پدریش یک ماشین رسیده پژو ۸۳هست خیلی خرابه منم مریضم لطفا کمکم کنید عوض کنم تلفن۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

  • حامد حامد (1 مهر 1401 ساعت 17:23)

    با عرض سلام
    خاستم ببینم که بنده تا حالا تمام قرعه کشی ها طرح جوانی جمعیت مادران ثبت نام کردم اما هنوزبه اسم خانومم در نیومده. دارای دوفرزند دوقلو دختر که در تاریخ 1400/10/22به دنیا اومدن تمام دوستان وآشنایان وفامیل ها که ثبت نام کردن به اسمشون دراومده دلیلش چیه به اسم ما در نمیاد پیگیری کند لطفا

  • اعظم ایمانی اعظم ایمانی (30 شهریور 1401 ساعت 12:11)

    باسلام اینجانب در مرحله سوم قرعه کشی ایران خودرو شرکت نمودم و پژوه پارس TU5 ثبت نام نمودم که مبلغ آن 176 میلیون بود ولی متاسفانه زمان برنده شدن متوجه شدیم که به جای خودروی ثبت نامی خودرو پژوه پارس سال برنده شده ام من نمی دانم به کجا شکایت خودم رو برم به خدا شکایت کنم یا به بنده خدا . لازم به توضیح است که در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده بودم . خضرت عباسی راهنمایی کنید واقعاً انصاف نیست . شماره همراه اینجانب هم 09183128617 میباشد . البته ما مجبور شدیم مبلغ 169میلیون رو به حساب ایران خودرو واریزنمائیم ولی قلباً دلمون راضی نبود ولی چه کنیم که مجبوریم بچه کوچک داریم و هزار مشکل دیگر.

  • سعیداوی سعیداوی (30 شهریور 1401 ساعت 11:54)

    سلام 28/6/1401خوردودنا پلاس اتومات از نمایندگی ایرانخودر آبادان تحویل گرفتم 5کیلومتر بیشتر راه نرفت خاموش شد و دیگه روشن نشد بردم نمایندگی تا امروز که 30شهریور هست نفهمیدن علت چی هست که روشن نمیشود اینهم خودروی ملی نیم ساعتم 4783

  • محمداحمدی محمداحمدی (28 شهریور 1401 ساعت 23:21)

    باسلام خسته نباشید
    درموردنظروپیشنهادراجب دناپلاس توربواوتومات اول اینکه مصرف سوختش زیاده موردبرسی بشه واینکه فظای داخل کابین سرنشین کمی بزرگتربشه میشداگرازفظای صندوق عقب درطراحی کمترمیشدوداخل کابین فضای راحتری اعمال میشدوکلیدجابجای صندلی راننده بااین تعغیرات این خودرودرمقابل رقبای خارجی واقع حرف نداشت باتشکر

  • مجید صادقیان مجید صادقیان (26 شهریور 1401 ساعت 13:10)

    با عرض سلام خاستم ببینم چجوریه که بنده تا حالا تمام قرعه کشی ها ثبت نام کردم اما هنوز در نیومدم.دارای دوفرزند که تا حالا ماشین هم نداشتم و نیاز ضروری هم دارم گواهینامه هم پایه یک دارم امید وارم سری بعدی اسمم در بیاد وحق به حقدار.برسه

  • ملیحه محمدشفیعی ملیحه محمدشفیعی (26 شهریور 1401 ساعت 11:26)

    باسلام من طرح فروش یکپارچه مادران ثبت نام کردم در هفدهم خرداد۱۴۰۱ پژوپارس سفارشی برنده شدم قرار بود ۱۷شهریور ماشین تحویل بدن بچه کوچک دارم که دوقلو هستن ما باید در اولویت باشیم چون وسیله نداریم بچه هاکلی کار باید براشون انجام بدیم از واکسن و دکتر گرفته تا ......بس که اسنپ گرفتیم تمام پول خرج و مخارجمون باید بدیم اسنپ گذشته از هزینه مالی خودمون اذیت میشیم این سه ماه هم خیلی صبر کردیم اما خبری از ماشین نیس لطفا پیگیری کنید کد ردیف قرارداد 13347922

  • سید جلیل ملکی سید جلیل ملکی (25 شهریور 1401 ساعت 03:15)

    یعنی ....به این شرکت ایران‌خودرو
    پژو پارس تیو فایو گرفتم نزدیک صد ملیون اضافه تر از پارس معمولی .نه دزد گیر داره
    نه ترمز عقب دیسک یه آینه بغل برقی کار نمیکنه . خودشم لگن لگن .بیشتر از سرعت ۱۲۰ میری اتاق زوزه میکشه.یعنی خاک تو سرتون با این ماشین خاک خاک خاک .بنظرم برید بمیرید انشالله

  • مهدی مهدی (23 شهریور 1401 ساعت 15:55)

    سلام؛
    من و امثال من خیلی محترمانه از دست شما مسئولین که ساز و کار نحوه عرضه خودرو از طریق سامانه قرعه‌کشی رو راه انداختید شدیداً منتقد،ناراحت و حیرانیم.
    بخاطر خدا این بساط دلالی قرعه کشی رو بردارید،
    آقا از این طریق مصرف کننده که واقعاً احتیاج به خودرو داره بی نصیبه،چون طرح جوانی جمعیت یا کلا قرعه‌کشی که گذاشتید مسیر رو برا دلالا باز کردید باعث شده خیلیا بدون هیچ زحمتی منافعشان رو در نظر بگیرند و اگه احتیاجی هم به خودرو نداشته باشند حواله شون رو به دلال بفروشن،مای مصرف کننده هم دستمان داخل پوست گردو،حتی وقت وتوان خرید حواله از دلالم نداریم که اونم اگر بفروشند!
    جالبه موقع اعلام نتایج قیمت بازار هم به سود خودشون که حواله رو به قیمت زیاد بفروشند،بالا میبرند.
    با حذف قرعه کشی خریدار واقعی کل مبلغ خودرو رو واریز میکنه و با اطمینان خاطر خرید میکنه.حالا ببینم اون موقع کسی که پولشم نمیرسه دنبال حواله جابجا کردن هست یا نه؟
    کاری با افکار ماها کردید که حاظریم قیمت رو بالا ببرید ولی به خواسته مون برسیم که معقولانه‌تر هم هست برای خریدار واقعی.
    تشکر،این انتظار رو دارم این درد دل به باعث و بانیش برسه و مثمرثمر باشه انشا الله.

  • سجاد جلایر سجاد جلایر (23 شهریور 1401 ساعت 08:18)

    سلام خسته نباشین برا طرح جوان سازی جمعیت خدایش از همون اول دارم ثبت نام میکنم هر دفعه میگه برنده نشدین که هرکس من دیدم یا بار اول یا دوم افتاده من 5دفعه بیشتر ثبت نام کردم واقعا این انصاف اگ نمیدین حداقل یکی مثل منو که واقعا احتیاج دارم بهش امیدوار نکنین

  • مرتضی الهیان فر مرتضی الهیان فر (22 شهریور 1401 ساعت 21:56)

    سلام جناب 51دفعه ثبت نام آخه دل بی‌رحم ترین شرکت هم میسوزه مگه یک ماشین اینقدر نیاز به صبر داره مسلمان تاکی وایستم هرسال به بچه هام قول سفر میدم ولی نمیتونم خدا هیچ مردی رو شرمنده خانوادش نکنه حالا خدارو درنظر بگیرید با تشکر 09157455505

  • کامیار کامیار (22 شهریور 1401 ساعت 19:41)

    سلام من از دو ماه پیش مورخ 1401/4/16 پدر سه فرزند سه قلو شدم و دوبار برای طرح مادران ثبت نام کردم و انتخاب نشده کجا باید پیگیرش شد همه چیز شده الکی و شانسی چرا کسی جوابگو نیست

  • ...