1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 2003

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه



نظرات

  • مسعود حسینی مسعود حسینی (4 مرداد 1403 ساعت 17:18)

    سلام ماشین تارا ثبت نام کردم قرار ۹۰ روز شده۵ماه قرار بوده طبق قرارداد۴/۳۱ تحویل بدهند هنوز تحویل نداده اند نمایندگی و هیچ کسی جواب گو نیست تازه قیمت ماشین هم افت کرده چکار باید کرد ۵ماه پول بدون سود پیش ایرانخودرو هست

  • سعید آذرخش سعید آذرخش (30 تیر 1403 ساعت 23:35)

    با سلام و احترام
    دو ماه پیش برای تعویض بلوک سیلندر به نمایندگی ایران خودرو در بندر انزل(نادم ) کد ۴۰۰۱۹۹۹ مراجعه و تعمیرات موتور به نحو راضی کننده انجام شد که قابل تقدیر بوده و در نظر سنجی هم اعلام کردم اما بعد از این مدت و با پیگیری اینجانب و نمایندگی هنوز سند مربوط به تعویض شماره سیلندر یا همان سند آبی رنگ از طرف شرکت به نمایندگی نرسیده ، تقاضای رسیدگی دارم

  • کامران برقی کامران برقی (23 تیر 1403 ساعت 14:43)

    با سلام
    ماشین دنا اتومات دارم بردم نمایندگی علیمحمدی در قزوین و بعد از تست توسط کارشناس پذیرش شدم برای تعویض قطعه و سپس بعد از حدود ده دقیقه دیگر ماشینم را در جایی دیدم که آمده بودند صبحانه بخورند و بخرند به نمایندگی برگشتم که تمامی فیلم آن را دارم فقط دوست دارم ببینید با من چه کردند

  • حسن کریمی حسن کریمی (22 تیر 1403 ساعت 13:57)

    نمایندگی ایران خودورو حاج فتعلی دنا توربور داشتم ماشین راه نمی رفت رفتم گفتند کاتالیست هست بد مشخص شد ک دیسک صفحه هست و با هزینه خودم درست کردم جز گارانتی گفتند نیست کاتالیست رو الکی باز کردن و یه مکل به ماشین اضافه کردن ۵ بار رفتم نتونستند ماشین رو درست کنند ودر آخر هم با فحش ناموسی و خواباندن زیر گوش بنده با بی حرمتی در جمع مردم من رو از نمایندگی انداختند بیرون اینم جدید شماره نمایندگی ۴۰۰۱۳۵۱ حاج فتعلی

  • مریم عطارها مریم عطارها (18 تیر 1403 ساعت 10:48)

    ماشین دنا پلاس توربو مدل 99 اتومات مشکلی داره که هیچ از نمایندگی نمیفهمن چه مشکلی دارد و بیخود چقدر از لوازم رو عوض کردن و مشکل بزرگ اینه که در حرکت خاموش میشه و فرمان سفت میشود و تمام اجزا هم عوض شده به دادمان برسید کجا برویم که اصلا نمایندگی ها تخصصی نیستن

  • حسین اسلامی حسین اسلامی (17 تیر 1403 ساعت 23:06)

    سلام من برج شش سال 1401ماشین دنا صفر از یک خانمی خریدم تا 5000خوب بود از پنج هزار به بعد بیش از صد بار نمایندگی رفتم دل و روده خودرو به هم زدن و بیش از 60میلیون هزینه کردند ولی هیچ تغییر توی خودرو ایجاد نشده و معیوب است و در سیستم ایساکو هم مشخص است خواهشمند است با کد ملی 3391055553وارد شوید تا بدانید چه بلایی سر من آوردند من زندگیم روی خودرو گذاشتم از بس استرس گرفتم که مریضی نادر mg گرفتم که باید جواب بدهد خودرو تو خانه افتاده

  • محمد محمد (17 تیر 1403 ساعت 13:49)

    من اریسان ثبت نام کردم با کلی قرض ۱۷ فروردین کل پول و واریز کردم الان چند روز از تحویل خودرو میگذره ولی هنوز فاکتور هم نشده تا کی دروغ میگید و کلاه سر مردم میگذارید

  • پاشایی پاشایی (16 تیر 1403 ساعت 00:21)

    سلام عرض ادب لطفا خواهشاً پیگیری کنید چرا آریسان تحویل نمیدن والا ما نون شب مون از وانت هست مجبور شدم فروختم تا تونستم آریسان ثبت نام کنم حالا تحویل نمیدن بنده بیکار هستم لطفا مسعولین محترم فکر ماهم باشید

  • سعید محمدپور سعید محمدپور (15 تیر 1403 ساعت 10:54)

    سلام وقت بخیر ماشین دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل 1401دارم مدت ده روز از نمایندگای 2405 به2414وامداددرمحل استفاده کردم ولی متاسفانه مشکل ماشین حل نشده ماشین تو ترافیک یا پشت چراغ قرمز ترمز بگیرم خاموش میشه فلیترداخل باک عوض کرد م متاسفانه هنوز مشکلش رفع نشده ممنون میشم پیگیری کنید

  • سعید محمدپور سعید محمدپور (15 تیر 1403 ساعت 10:54)

    سلام وقت بخیر ماشین دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل 1401دارم مدت ده روز از نمایندگای 2405 به2414وامداددرمحل استفاده کردم ولی متاسفانه مشکل ماشین حل نشده ماشین تو ترافیک یا پشت چراغ قرمز ترمز بگیرم خاموش میشه فلیترداخل باک عوض کرد م متاسفانه هنوز مشکلش رفع نشده ممنون میشم پیگیری کنید

  • دانیال کرمانی دانیال کرمانی (10 تیر 1403 ساعت 14:06)

    سلام و عرض ادب . از طریق طرح یکپارچه خودرو اقدام به واریز کل مبلغ ۹۹۳ میلیون تومان بابت فروش فوری هایما s5گیربکس ATو مبلغ ۸/۸۲۰ میلیون تومان بابت کارت طلایی در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ نمودم . متاسفانه با وجود اینکه از تاریخ موعد تحویل ۲۰ روز میگذرد . ایران خودرو بدون اطلاع و پیامک اعلام داشته که مبلغ ۶۱۴۲۰۰۰۰ میلیون تومان بابت ماوالتفاوت و افزایش بیمه و مالیات باید پرداخت نمایید . ودر تاریخ ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ واریز نمودم ولی متاسفانه هنوز فاکتور نشده . لطفا در صورت امکان توضیحی در این خصوص میدهید

  • امیر امیر (10 تیر 1403 ساعت 08:27)

    سلام من یک تارا در نمایندگی سپهری بنا به پیشنهاد تحویل دهنده خودرو گذاشتم بر ای فروش ، ماشین را ۹۳۰ فروختن به من گفتن ۹۱۵ بیشتر نمی‌خرند، ۵ تومن کمیسیون کم کردن ۹۱۰ به من دادن بر حسب اتفاق فهمیدم ، حالا قبول نمی‌کنند

  • زهره وکیلی زهره وکیلی (9 تیر 1403 ساعت 17:50)

    جناب آقای عبدالله زاده شما رو به خدا بخونید و پیگیری کنید
    سلام و ادب
    ما در اسفند 1401تو سامانه برای 207ثبت نام کردیم و اولویت ما رو بهار1403اعلام کردن .خرداد 1402با پشتیبانی ایران خودرو 096440تماس گرفتم که می‌خوام یه ماشین بخرم آیا روی اولویت ما اثر داره و باعث حذف شدن ما میشه که اپراتور به ما جواب داد نه شما حذف نمیشید و فقط در زمان ثبت نام شما نباید پلاک فعال داشته باشید که شمانداشتید و تایید شد و حالا میتونید ماشین بخرید
    ازآذر ماه سال گذشته هر چی پیگیری کردیم از همین سامانه به ما گفتن شما اولویت بهار هستید و به شما اعلام میشه حالا که بهار 1403شده و هرچی پیگیری می کنم و حضوری رفتیم بخش امور مشتریان خانم خرمیان بعد از گرفتن کلی مدرک از پلاک و پلاک فعال و پرینت تلفن و........ میگن اپراتور اشتباه گفته و کاری نمی‌تونیم انجام بدیم.
    به نظر شما درسته یک اپراتور غیر مطلع جواب سر بالا بده و بعد مقام بالاتر هم بگه شده و اپراتور مسولیتی ندارن.
    لطفا پیگیری کنید من ماشین ندارم و این ماشین رو لازم دارم لطفا شما رو به خدا پیگیری کنید

  • همشهری همشهری (30 خرداد 1403 ساعت 09:24)

    سلام
    در مهرماه ۱۴۰۲ یکدستگاه دنا پلاس اتومات از نمایندگی بندرترکمن تحويل گرفتم. از روز اول صدای خر خر از موتور می‌آمد پس از مدت کوتاهی به ایران خودرو مراجعه کردم تسمه های دینام و تایم را عوض کردند ولی تأثیری نداشت دوباره مراجعه کردم گفتند برو تسمه های خارجی بخر بیار و دستمزدش را هم پرداخت کن، واقعا برای ايران خودرو متاسفم. هنوز همانطوریه!

  • حسین حسین (28 خرداد 1403 ساعت 19:49)

    ماشین منو تحویل ندید تو انتخابات شرکت نمیکنم

  • میرپور میرپور (26 خرداد 1403 ساعت 09:55)

    با سلام، صاحب پارس تی یو فایو هستم و از ابتدا بدلیل کیفیت ضعیف تایر ها صدای خو خو داخل اتاق ماشین پیچیده میشود. کارشناس مربوطه در نمایندگی با سرعت کم و حتی در حال خاموشی ماشین تست کردند و تایید کردند ولی تعویضی صورت نگرفت. یک دنیا ممنون بابت پیگیریتون.

  • بهار بهار (22 خرداد 1403 ساعت 18:47)

    https://www.karzar.net/120733
    کارزار حمایت از مشتریان ایران خودرو

  • بهرامی بهرامی (20 خرداد 1403 ساعت 13:42)

    من ۳ ماه است شکایت میکنم هیچ کس جوابگو نیست به داد مردم نمیرسن همش

  • اکبرمسافردیلمی اکبرمسافردیلمی (14 خرداد 1403 ساعت 12:30)

    مدیریت محترم شرکت هایما چین 14/03/1403
    باسلام
    موضوع : تولید خودروی بی کیفیت HAIMA7X و تحویل به مشتری در ایران

    به استحضار می رساند اینجانب اکبرمسافردیلمی به کد ملی 5179059305 در بهمن 1402 یکدستگاه هایما 7x
    به شماره موتور GA16YF131000236 و شماره شاسی NAAD89848PY181120 از شریک هایما در ایران (شرکت ایران خودرو ) خرید و تمام سرویس دوره ای طبق پروتکل شرکت سازننده انجام ( اسناد موجود است ) ولی این خوردو هنوز به 120 روزکاری (کارکرد کیلومتر تقربیا14800) نرسیده مشکلان مضاعفی داشته که برای پیدا کردن فقط عیوب آن توسط کارشناسان محترم نمایندگی ایران خوردو 60 روز وقت صرف شده و در پایان کار متوجه نفود آب رادیاتور به بلوکهای سلیندر شده اند که شرکت چینی و ایرانی هر کدام دو نماینده جهت آنالیز فنی این خودرو در 2 ژوئن اعزام و کل موتور خوردو را بدون اجازه مالک ماشین خرد کردن .
    سیر تکاملی مراجعه و تشخیص :
    1-1- کارکردن فن موتور در حالت پرقدرت با سرعت بالا در اولین مراجعه که با پرکردن آب منبع انبساط و هواگیری خودرو ترخیص شد .
    1-2- کاهش شدید آب منیع انبساط برای باردوم که با هواگیری خودرو نرخیص شد.
    1-3- کاهش شدید آب منبع انبساط برای بارسوم که تشخیص داده شده منیع انبساط ایراد دارد و خوردو ترخیص و بعداز یک هفته ودریافت پیامک مراجعه ، نسبت به تعویض منبع انبساط اقدام و خودرو ترخیص شد .
    1-4- کاهش شدید آب منبع انبساط بار چهارم ، کارشناسان عنوان کرده که بعلت خالی کردن آب در زمان تعویض باید یکبار دیگه آب اضافه و هواگیری شود .
    1-5- کاهش شدید آب منبع انبساط بار پنجم ، خوردو در حدود 48 ساعت در نمایندگی متوقف که متوجه نفود آب به بلوکهای سلیندر و خیس شدن کامل شمع ها شدن و خودرو مجدد ترخیص شد .
    سایر ایرادات :
    2- مشکلات فرمان خودرو که در زمان فرمان گیری صدای تقه می دهد .
    3- روشن ماندن چراغ چک تا امروز
    4- ضربه زدن کمک های جلو
    5- عدم کارایی سیستم کولر در آیتم سرمایش در این زمان که هنوز فصل گرما فرانرسیده است .
    6- هنگ کردن سیستم ریموت در بعضی موارد
    7- ترمز ناگهانی خودرو بدون هیچ گونه مانعی و عدم روشن بودن کروز کنترل تطبیقی در 4 مورد که این آیتم می تواند در بزرگراهها فاجعه انسانی به بیار بیاورد
    هنوز 4 ماه سپری نشده این خوردو دارای این همه مشکلات بوده و جای بسی تاسف خواهد بود که یکسال از عمر مصرف این خوردو سپری گردد فکر کنم سایر قسمتها به مرور زمان معیوب و باید هر روز این خوردو در نمایندگی متوقف گردد .
    با توجه به شواهدو قراین این خودرو بسیار بی کیفیت و تمامی مشتریان را در آینده ای نه چندان دور مانند این خودرو دچار مشکل میشوند.
    مشکلات نمایندگی شریک هایما در ایران :
    1- عدم آموزش لازم جهت تعمیرات و نگهداری که بعداز 60 روز ایراد این خودرو پیدا شد که جای بسی تاسف برای خوردو سازهایما و شریک آن ایران خودرو می باشد.
    2- عدم ابزار حرفه ای جهت سرویس دهی این خودرو در نمایندگی که در این خودرو مشاهده شد.
    3- عدم تامین قطعات یدکی در زمان گارانتی که خواب خودرو در نمایندگی افزایش خواهد یافت
    4- عدم تامین قطعات یدکی بعداز دوران گارانتی که خودرو بالااستفاده خواهد بود .
    5- عدم تامین قطعات یدکی مصرفی (روغن و فیلتر )در زمان گارنتی
    ایراد این خودرو از بدو تولید وجود داشته ولی بعلت عدم کنترل کیفی استاندارد شرکت هایما ، مشکلات مشترهای در ایران را مضاعف کرده و صاحبان این نوع خودرو پول گزاف خوردوی برند ژاپنی (تویوتا ) را پرداخت اما نه خودرو کیفیت داشته و نه خدمات و همیشه در نمایندگی سرگردان هستند .
    شرکت هایما از تاریخ ارسال این متن 15 روز فرصت داشته تا شریک خود در ایران را نسبت به تعویض خودرو و پرداخت خسارت مالی بابت 60 روز در نمایندگی از لحاظ خواب خودرو و بیکار شدن مالک خوردو ، مجبورنماید .در غیراینصورت تمام مدارک و اسناد در تمامی سایت های دنیا بارگذاری برای شرکت هایما و ارسال شکایت رسمی به مراجع ذیصلاح در ایران برای شریک تجاری هایما (ایران خودرو ) تا در نهایت معلوم می گردد که هایما و ایران خوردو متضرر میشوند یا مالک خودرو که خودروی هایما 7x بی کیفیت از شرکت هایما خربده اری کرده است .
    رونوشت :
    بازرسی ایران خودرو
    مدیریت ایران خودرو
    اداره استاندار ایران
    بازرسی صنعت و معدن

  • محسن عبدالهی محسن عبدالهی (13 خرداد 1403 ساعت 17:50)

    مجددسلام؛آخه تواین دوره هیچ دلیلی واسه واریزنکردن وجه وجودنداره چون کسیکه نتونه واریز وجه هم کنه امتیازش رو درجا ازش میخرن ۱۵۰ملیون حداقل براش داره پس هیچ دلیلی نداره بجز اطلاع رسانی نادرست مثل من که یکسال انتظاری کشیدم وپول آماده واولویت بندی داخل سامانه زده بودزمستان ۱۴۰۲ ولی الان زده تابستان ۱۴۰۲همش دروغه حالا میگن امتیازت سوخته.منکه ازخدا میخوام هرکی میدونه واقعا حقموضایع شده ومشکلموحل نکنه خیراززندگیش نبینه.

  • ...