1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 1195
  • 123748

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه




نظرات

  • غلامرضاجوکار غلامرضاجوکار (25 مهر 1400 ساعت 18:36)

    سلام من یکدستگاه اچ سی درسال۹۵ بطور ثبت نامی از ایران خودرو خریدم .تاالان فقط۳۸۰۰۰کیلومتر کار کرده .ماشین توی هفته گذشته دود سفید کرد پس از انتقال ماشین به تعمیرگاه باجرثقیل وباز کردن آن متوجه شدیم که سرسیلندر از داخل جوش خورده .باتوجه به اینکه از روز اول خودم از نمایندگی تحویل گرفته ومشکل جدی نداشتم .چرا خودرو صفر باید ازداخل جوشکاری سده باشه ؟ چطور میتونم پیگیری کنم .

  • غلامرضاجوکار غلامرضاجوکار (25 مهر 1400 ساعت 18:28)

    سلام سال ۹۵یکدستگاه اچ سی ثبت نام کردم که ۲۸ اسفند همانسال تحویل شد وسند ۹۶ خورد .هفته گذشته بدون اینکه چراغ چک یاروغن روشن بشه درحال حرکت درسطح شهر سرعت دود سفید بلند شد که بلافاصله ایستادم وماشین رو خاموش کردم .باجرثقیل به تعمیرگاه انتقال گفتند احتمالا آب وروغن قاطی کرده پس از باز شدن سر سیلندر متاسفانه مشاهده کردم کهسرسیلندر از داخل جوشکاری شده .با توجه به اینکه ماشین رو درزمان خرید مستقیما از نمایندگی تحویل گرفته وتا الان فقط ۳۸۰۰۰کیلومتر بیشتر کار نکرده ،چه باید کرد .دوره گارانتی تمام شده وماشین هنوز به کیلومتر گارانتی هم نرسیده ایران خودرو چکار میتونه بکنه ؟چطور میشه پیگیری کرد ؟

  • محمد حسین وحیدزاده محمد حسین وحیدزاده (25 مهر 1400 ساعت 17:10)

    سه ماه از وقت تحویل خودرو گذشته تو پارکینگ تحویل میگن خودتون بیاد.من هنوز خوردم تو پارکینگ جریمه توسط پلیس شدم جالب اینکه جریمه درمحددرحدود شهر خودم شدم.

  • غلامرضا ساروق فراهانی غلامرضا ساروق فراهانی (25 مهر 1400 ساعت 00:23)

    باسلام پانزده خرداد ازایران خودرو ماشین تحویل گرفته‌ام ولی بعد از۳روز متوجه شدم کلید برقی صندل جلو کارنمیکندمتاسفانه تا امروز هنوز خبری نشده ‌بعد از۵کیلومتر چراغ سرویس روشن شده بعد چند بار مراجعه برای سرویس اقدامی نشده وبرخورد بسیار بدی دارنددرصورتی که کارت طلای ۳ ستاره هم دارم

  • داود امین داود امین (24 مهر 1400 ساعت 22:08)

    سلام روز بخیر
    هر بار که در روش فوق العاده ثبت نام کردم به اسم من در نیومد،سوالم این هست که مشکلی تو. مدارک یا ثبت وجود داره،لطفا راهنمایی کنید

  • علی محمدپور علی محمدپور (22 مهر 1400 ساعت 11:45)

    با سلام
    بنده از 7.7 1400 خودروی خودم رو جهت تعمیر در نمایندگی ایران خودرو ارومیه با کد1901 بنام مختارپور تحویل دادم و الان نزدیک 20 روزه همش میگن قطعه نیومده قدیم با پای پیاده هم از ارومیه به تهران فوقش یک هفته ای میرسیدن این قطعات چجوری ارسال شده الله و اعلم
    هر حرفی هم میزنم میگن این مشکل خودته به ما ربطی نداره
    کجا باید شکایت کنم

  • امیرحسین امانی امیرحسین امانی (21 مهر 1400 ساعت 15:14)

    برای مشکل برف پاکن به نمایندگی 1143 مراجعه کردم وقیمت موتور برف پلکن رو پرسیدم به من قیمت دادن حدود 800 هزار تومان و وقتی گفتم قیمت موتور برف پاکن حدود 400 هست گفتند تهیه کن بیار بنده موتور برف پاکن با مارک emco خریدم به قیمت 388 بردم تحویل دادم میگن تو که قطعه خودت خریدی ببر بیرون عوض کن بعد از اعتراض من که چرا انقدر تفاوت داره قیمت شما واصلا منطقی نیست ماشین بنده رو از ساعت 10 صبح تحویل گرفته بودن بدون تعمیر ساعت 2/30 با رفتار خیلی بد به من برگردوندن واقعا کی جوابگوی این وقتهایی هست که از مردم تلف میکنن و یا اینکه نظارتی بر قیمت های نمایندگی ها نباید باشه واقعا مسئولی وجود داره.
    واقعا متاسفم برای مملکتی که صنعت خودرو انحصاری هست و هیچ کسی هم پاسخگو نیست

  • شهرام زنگنه شهرام زنگنه (20 مهر 1400 ساعت 20:00)

    با سلام
    ۲ با پیاپی به نمایندگی ایران خودرو کاویانی در کرج برا رفع قفل شدن بی دلیل فرمان و چرخها ماشینم مراجعه کردم .بعد از مطعل شدن ۳/۵ ساعته (بخاطر دیر امدن به اصطلاح مهندس شرکت)و بعد از توضیح در مورد اشکالات ماشین،این فرد بدون کوچکترین توضیحی کلید ماشین رو رو برف پاک کن ماشین انداخت و پی کار خود رفت...ایا تمومی نمایندگی ها اینقدر بی ادبن یا اینکه فقط این نمایندگی اینطوره؟

  • ریبوار میرآبادی ریبوار میرآبادی (18 مهر 1400 ساعت 11:23)

    مراجعه کردن از شهرستان سردشت به نمایندگان ایران خودرو در پیرانشهر و نقده برای تعویض کله شفت بودن جواب و نام نویسی جهت تعویض
    با سپاس

  • مهدی مهدی (16 مهر 1400 ساعت 23:57)

    حداقل شعارتونو عوض کنید. با ما کسی در راه نمیماند؟ در راه موندم و تماس گرفتم از لحظه ای که تعمیرکار رسید ۴ دفعه از مرکز تماس گرفتن که چرا پول واریز نمیشه و بنده ۴۰تومن کارت کشیدم تعمیرکار نتونست کاری انجام بده و اگر چراغ چک روشن میشد الان اونهم روشن نمیشه و در حال حاضر در شهر غریب ماشینم کنار خیابون افتاده تا صبح مکانیک ببرم.اگر نمیتونید یا تعمیرکارتون دوره اموزشی مناسب رو ندیده چرا مردم رو علاف میکنید و شعار هم میدید

  • رقیه زارعی شرق رقیه زارعی شرق (15 مهر 1400 ساعت 11:19)

    حدود۲۰ روز پیش شکایتی جهت تعویض جعبه فرمان خودرو پارس ارسال نموده بودم، علی رغم این همه پیگیری متاسفانه قطعه مورد نظر ارسال نشده است

  • خانم ابوعلي خانم ابوعلي (15 مهر 1400 ساعت 00:44)

    سلام خسته نباشيد بنده تاريخ ١٤٠٠/٣/٩ اسمم برا ماشين سورن پلاس در اومد و قرار بود سه ماه تحويل بده الان تاريخ ٧/١٤ ماشين فاكتور شده ولي هنوز هيچ خبري از تحويل ماشين نيست واقعا رسيدگي كنيد بابا ماهم ادميم خسته شديم

  • قربان بهروز قربان بهروز (12 مهر 1400 ساعت 15:25)

    با سلام اینجانب صاحب خودروی 405 در تاریخ 00.07.12 با احساس لقی وتقه در گیربکس به نمایندگی 4001854مراجعه کردم با قبول ایراد بنده را به نمایندگی باکد4001802 داداش کریمی بناب فرستادند ولی متاسفانه با قبول ایراد باز هیچ رسیدگی نکردند گفتند از خودروی داخلی انتظار بیشتر از این نداشته باش البته چند چیز هم دریافت کردم توهین بی توجهی مسخره بی ادبی خواستم بگم به اینا که فنی یاد میدین یه کم هم آدمیت یاد بدین

  • مصطفی امینی مصطفی امینی (12 مهر 1400 ساعت 07:18)

    من صاحب خودروی دنا مدل مدل 97 هستم در تاریخ 1400/7/3 به دلیل اشکال در بالا بر های دو شیشه عقب به نمایندگی ایران خودرو کد 3417 در شاهرود مراجعه کردم با تشخیص آنها هر دو شیشه بالا بر سوخته و اقدام به تعویض کردند و نه میلیون و هشتصد و بیست هزار ریال هزینه آن شد بعد از تحویل گرفتن داغی های شیشه بالا بر هر دوی آنها آزمایش شد که با کمال تعجب هر دو سالم بودند . جهت توضیح به نمایندگی مذکور رفتم که ضمن جوابهای واهی و سر بالا به اینجانب توهین هم شد . با دفتر منطقه ای ساری تماس گرفتم آنها هم قول پیگیری دادند که از آنها هم هیچ واکنشی دیده نشد . به سامانه شکایت ایران خودرو تماس گرفتم و ثبت شکایت کردم از آنها هم هیچ آبی گرم نشد برایم مبرهن شد که این همه جسارت در اتلاف حقوق مشتری از جانب یک نمایندگی بی دلیل نیست و باید حمایت از مافوق باشد که اینگونه در تضییع حقوق مشتریان و اتلاف اموال آنها و توهین به مشتری و عدم پاسخگویی به اشتباهات خود کوشا باشند

  • حسین ترکاشوند حسین ترکاشوند (11 مهر 1400 ساعت 11:49)

    من خودرو رو ۳ ماه با تاخیر گرفتم که متوجه شدم و این موضوع را در زمان تحویل خودرو متوجه شدم که همون موقع بیمه شخص ثالث رو تاریخش رو برام درست کردن ولی کارت گارانتی و کارت طلائی با ۳ ماه تاخیر برام چاپ شده که امروز نمایندگی این موضوع رو اطلاع دادند و گفتند که پیگیری کنم ،لطفا جهت بررسی این موضوع ارائه طریق فرمائید.

  • خانم شریفی خانم شریفی (11 مهر 1400 ساعت 07:23)

    با سلام بعد از 2سال خودرو دنا پلاس تحویل گرفتم درب جلوسمت شاگرد 90درصد رنگ دارد ماشین رو به نمايندگي تحویل دادم نمایندگی می‌گوید بیشتر ماشین های ایران خودرو همینجور است تورابه خدا رسیدگی شود من باید کجا مراجعه کنم

  • کریم صالح زاده کریم صالح زاده (10 مهر 1400 ساعت 21:59)

    سلام یک ماهی است دنا پلاس گرفتم یه صدایی توی موتور است می گویند تسمه تایم است خدا راضی است است ۳۷۹میلیون تومان بدهم وهنوز ۵۰۰کلیو متری باید نرفتم کجا باید شکایت کرد

  • مصطفی لرکی پود مصطفی لرکی پود (10 مهر 1400 ساعت 11:49)

    تاریخ۱۴۰۰/۶/۱۳ پلاک تاریخ ۱۴۰۰/۶/۲۸ مجوز خروج وتحویل ریلی شده ولی تا کنون ۱۴۰۰/۷/۱۰ هیچ خبری نیست و کسی پیگیری نمیکنه.در صورت عدم پیگیری از مراجع قضایی اقدام خواهم کرد.
    کد ملی:۱۷۵۶۹۹۱۱۸۹

  • مصطفی لرکی پور مصطفی لرکی پور (10 مهر 1400 ساعت 11:43)

    تاریخ۱۴۰۰/۶/۱۳ پلاک تاریخ ۱۴۰۰/۶/۲۸ مجوز خروج وتحویل ریلی شده ولی تا کنون ۱۴۰۰/۷/۱۰ هیچ خبری نیست و کسی پیگیری نمیکنه.
    تنها چیزی که اهمیت نداره مشتری است متاسفانه .اگر جوابی نگرفتم از بازرسی کشوری اقدام میکنم.

  • حسن صدیقی حسن صدیقی (9 مهر 1400 ساعت 21:30)

    باسلام دان مدل ۹۸ صفر خریدم اما متاسفانه ماهی ۲مرتبه نتوسط مراجعه دارن به نمایندگی اما حقیقتا بر خورد و تلاش اقایان خوب است انا کیفزت وسیله بسیار .بسیار . بسیار بد ایران خوردو پول ماشین با کیفیت خارجی را می گیرد و فرغون تحویل می دهد کارم شده هروز مزاحم نمایندگی ۲سال است وسیله را گرفتم ولی هنوز جرات مسافرت حتی داخل استانی را ندارم چون اطمینان نیست ۱۰۰۰متر داخل شهر بخصوص میری باماشین ۳ کار می کنه کویل و باطری و شمع و انچه فکر کنید عوض شده ولی عیب بحای خود باقی است حالا بعد از ۲سال فرمودند باطد سلیندر باز بشه که نتیمه ان هم معلوم نیست واقعا حق این است که پول بدهی و وسیله نداشته باشی

  • ...