1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سازمان حمایت ، مسئول رسیدگی به اختلاف قیمت ۸ میلیونی ساندرو

سازمان حمایت ، مسئول رسیدگی به اختلاف قیمت ۸ میلیونی ساندرو

30 بهمن 1395
  • 6

رئیس شورای رقابت با اشاره به اختلاف قیمت ۸ میلیون تومانی ساندور استپ وی اتوماتیک در بازار نسبت به کارخانه، گفت: متولی نظارت بر خرید و فروش این خودرو در سطح بازار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

رضا شیوا با اشاره به اینکه ساندرو مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیست، اظهارداشت: در حال حاضر متولی نظارت بر خرید و فروش این خودرو در سطح بازار با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به اختلاف قیمت ۸ میلیون تومانی ساندور استپ وی اتوماتیک در بازار نسبت به کارخانه، گفت: شورای رقابت فقط نحوه پیش فروش این خودرو را ارزیابی می‌کند تا خودروسازان در این روند تخلفی را انجام ندهند.

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: البته براساس آیین نامه جدید قانون حمایت از مصرف کنندگان شرکت های خودروساز باید برای پیش فروش محصولات خود از وزارت صنعت مجوز لازم را دریافت کنند.

در حال حاضر قیمت کارخانه ساندرو استپ وی اتوماتیک ۵۲میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است اما در بازار با قیمت ۶۳ میلیون به فروش می رسد. همچنین مدل دنده ای این خودرو هم در کارخانه ۴۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و در بازار ۵۴ میلیون تومان است.

منبع:تسنیم



نظرات

  • منتا منتا (30 بهمن 1395 ساعت 18:24)

    اچ سی کراس ایران خودرو هم با همین اختلاف قیمت در بازار خرید وفروش می شود و این ************* ایران خودرو و سایپا و دلال پروری اینها شرم آوره

  • منتا منتا (30 بهمن 1395 ساعت 18:21)

    نوع ثبت نام و شیوه تحویل ایران خودرو و سایپا به گونه اس هستش که مردم برای رسیدن به سود کاذب و دلالی بدون نیاز شخصی به اتوموبیل ثبت نام کنند برای کسب درآمد تا وقتی خودرو کالای سرمایه ای هستش توی این این مملکت همه به کار ناصواب دلاای مشغول می شوند و همه خودرو ها قیمتشان در بازار کاذب می ماند ای کاش ایران خودروساز نبود و مردمانش گرفتار مشکلات خودروسازان ********* داخلی نبودند

  • رسول رسول (30 بهمن 1395 ساعت 13:56)

    ایرانی جماعت لیاقتش همین هست و بس .وقتی ماشینی که پلت فرمش. مربوط به 20 سال قبل هست برای خریدش این قدر اشتیاق دارند .

  • مهرداد مهرداد (30 بهمن 1395 ساعت 12:39)

    شما لطف کنید سایت ثبت نام رو باز بذارین.تا با اختلاف قیمت ۸ میلیونی مواجه نشید

  • hashem hashem (30 بهمن 1395 ساعت 12:26)

    این از ضعف سایپا را میرسونه و عدم اطلاع از بازار ایران.
    علت اینکه مردم به سمت ساندرو استپ وی رفتن به خاطر مقداری ارتفاع بیشتر استپ وی نسبت به مدل ساندرو معمولیه که باعث شده استپ وی رخ بهتری از مدل معمولی داشته باشه و گرنه موتور و گیریبکس یکی هستش.
    حالا چرا کارخونه استپ وی را چند میلیون گرون تر از مدل معمولی میده جای سوال داره یعنی به خاطر 16 میلیمتر ارتفاح بالاتر کف خودرو شما باید این خودرو را گران تر بدهید؟؟؟؟؟
    چون استپ وی حدود 5 سانتیمتر از مدل معمولی بالاتر است که 16 میلیمتر مربوط به کف اتاق است و بقیه به خاطر باربندی است که روی استپ وی قرار داده اند.
    خب کمپانی ********ر از همون اول شما فقط مدل استپ وی را تولید میکردید چون مردم ایران خودروهای دارای ارتفاع بلند را بیشتر میپسندن و با قیمت عادلانه عرضه میکردید.

  • فرزاد فرزاد (30 بهمن 1395 ساعت 09:30)

    از خودرویی که قیمت واقعیش باید حدود ۸ میلیون باشه نباید ایراد قیمت گرفت، اونم با این شدت!