1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تفاوت دنا معمولی با دناپلاس چیست ؟

تفاوت دنا معمولی با دناپلاس چیست ؟

14 اردیبهشت 1396
  • 11
  • 38208

دی ماه سال 95 ایران خودرو از محصول جدید خود یعنی دناپلاس رونمایی و از چهارشنبه 13 اردیبهشت فروش آن آغاز شد.

 تفاوت دنا معمولی با دناپلاس چیست ؟

 

دنا پلاس از نظر فنی تفاوتی با دنا معمولی ندارد و هر دو مدل مجهز به موتور 1646 سی سی چهار سیلندر با مصرف سوخت 7.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است که می تواند در دور موتور 6000 حداکثر نیروی 115 اسب بخار و همچنین در 4500 دور بر دقیقه بیشینه گشتاور 155 نیوتون متر را تولید کند. این 2 مدل از نظر ابعاد نیز یکسان هستند ولی از لحاظ خطوط بدنه، دنا پلاس تغییرات زیبا و به روزتری دارد.

اضافه شدن سانروف و ایربگ جانبی اصلی ترین تغییر دنا و دناپلاس است. تجهیز دناپلاس به دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چند رسانه ای جدید با مولتی مدیای فعلی از سایر تغییرات این خودرو است. اضافه شدن لامپ های ال ای دی به عنوان چراغ دید در روز (Day Light) در جلو و تغییر جزئی در چراغ های عقب ویژگی دیگری است که دنا پلاس را از دنا معمولی متمایز می کند.

قیمت دنا معمولی در بازار 43 میلیون تومان و قرار است پیش فروش دناپلاس با قیمت 46 میلیون تومان از امروز آغاز شود.

منبع : ایران جیب




نظرات

  • فرزاد فرزاد (21 اسفند 1397 ساعت 22:23)

    چند تا ازخودرو ی دنا تو حیاط نمایندگی چند مدتی بود پارک بود کاپوت که بالا زدن گل و خاک همش زیر کاپوت روی جلو پنجره جا مونده بود چون هیچ شیبی نداره. من که خوشم نیامد!!

  • lpsk lpsk (12 تیر 1396 ساعت 17:41)

    خداروشکر روبه پیشرفتیم توان طراحی خودروسازان ایرانی مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی قبرس است درانجا هم هرسال پالان خرشان را تغییر اساسی میدهند تازه مدلهای پلاس انها دارای زنگوله و افسار ابریشمی وفانوس دید در شب نیز میباشد ..خداوکیلی این گاریها چند می ارزه

  • هاشم هاشم (10 تیر 1396 ساعت 11:25)

    اگه بجای این کارا سعی میکردند بزرگترین مشکل دنا که همون قفل کردن گیربکس هست رو اصلاح بکنند بهترین کار رو میکردن که باعث کشته شدن مردم نشه.

  • Morteza Morteza (9 تیر 1396 ساعت 14:21)

    من تو دنا یه موضوع رو متوجه نشدم هنوز...

    فاصله بین کاپوت جلو و جلوپنجره حدود 2 سانت هست ... این ایراد طراحی نیست؟

    فکر کنم بعد از مونتاژ فهمیدن. ولی دیگه بیخیال اصلاحش شدن؟

  • سعید سعید (16 اردیبهشت 1396 ساعت 15:18)

    کاش ماشین ایرانی اصلا داشبورد و صندلی نداشت فقط موتور قوی با سیستم تعلیق درست حسابی داشت تا ماشین راه بره بابا انقد خرج خرابی کردیم پدرمون در اومد!!!!!!!

  • جعفر قاسمی جعفر قاسمی (16 اردیبهشت 1396 ساعت 14:39)

    به نظر من بزرگنرین ایراد طراحی به شکل یک تیکه کاپوت جلوی اون برمیگرده بقیه قسمت ها شهم که همون سمند ه؟ در خودور های خارجی وقتی از یک نوع ماشین مدل های متفاوتی بیرون می آید کلا تمام چیزهاش تغییر میکنه ؟ اما در خودروسازی ایران فقط رو قسمت صندوق عقب و جلو کار میشه ؟ نمونه اش 206 و رانا - دنا و سمند - تیبا و ساینا بغیر از اسمشون تغییرات خاصی ندارند و این کار فقط مختص خودروسازی ایرانه !!!!!!!!!!!!!!!!
    بقول یکی از آشنایان می گفت به خودروی پی کی بگید پدیده چون موتور پراید و روی رنو میگذارند؟/

  • حسام حسام (16 اردیبهشت 1396 ساعت 10:12)

    تغییر شکل آینه های جانبی - چراغ نئون - فوت لایت - صندلی های برقی از 6 حالته به 8 حالته - پهنای لاستیک از 185 به 195 تغییر لچکی درب عقب - آنتن shark fin به همراه پشتیبانی از رهیاب - جا عینکی و دستگیره های درب به رنگ کروم نیز فراموش شد ذکر شود. به نظرم با توجه به اخلاف قیمت 3.5 میلیون تومانی کارخانه این دو خودرو تغییرات اعمال شده خوبه

  • ممد ممد (15 اردیبهشت 1396 ساعت 18:55)

    شما بگید تفاوت خر با خر پلاس چیه؟؟؟

    گربه نره و روباه مکار گربه نره و روباه مکار (21 اسفند 1399 ساعت 23:43)

    احسنت به جمله زیبایت ????????????????
    دنا خره و پلاسش هم هنوز خرتره
    یعنی یه خر پیشرفته تره????????????????

  • ابی ابی (15 اردیبهشت 1396 ساعت 11:48)

    یعنی تعویض لامپ معمولی با ال ای دی و ایجاد چند خط در بدنه و دوربین35هزارتومنی و ... 3میلیون میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

  • مسعود مسعود (14 اردیبهشت 1396 ساعت 15:41)

    دنا معمولی که چندان جالب و در حد نیست و فکر هم نمیکنم پلاس آن هم چنگی به دل بزند.حیف پول