1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. راهنمای خرید تیبا

راهنمای خرید تیبا

25 آذر 1396
  • 0

دست ما ایرانی­ها برای خرید خودروی زیر ۳۰ میلیون تومان چقدر باز است؟

 راهنمای خرید تیبا

 راهنمای خرید تیبا

خیلی کم. در همین بازار کوچک خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان تنها تیبا است که چشمکی به خریداران می­زند. این خودرو که با طراحی گروهی از ایتالیا و طراح معروف ژاپنی و همکاری سایپا تولید شد بعدها مدل جذاب تری هم شبیه به خود ارائه کرد تا بتواند به زودی از این طریق جای پراید هاچ­بک یا پراید ۱۱۱ را بگیرد. از قضا تیبا دو نه تنها از پراید زیبا تر بلکه بسیار شکیل­تر از تیبا یک بود و البته قیمت آن هم کمی گران­تر. دقت کنید که سایپا از مدل تیبا یک چهار نمونه مختلف تولید کرده که تفاوت چندانی با هم ندارند اما در عوض تیبا دو جبران­کننده همه ایراد­هایی بود که می­توانستیم به مدل قبلی آن بگیریم بود.

تیبا دو یا تیبا هاچ بک خودرو سفر دسته­جمعی یا خانواده بالای ۴ نفر نیست و بیشتر به جمع­وجور بودن برای رانندگی در شهر معروف است. به علت تغییراتی که در بدنه تیبا دو صورت گرفته دیگر فضا برای سر سرنشینان عقب خودرو کمتر شده و این موضوع یکی از مهم­ترین تفاوت­های فضای داخلی کابین تیبا صندوق­دار و تیبا دو است. فضای داخلی آن نیز بسیار راحت­تر از پراید است چراکه بعد از توقف تولید ریو، تیبا صندلی­های اتاقش را از ریو به قرض گرفت.

اگر به دنبال خرید تیبا (صندوق دار و هاچ بک ) هستید نقص­هایی وجود دارد که باید پیش از خرید به آن آگاه باشید: اولین اینکه در داشبور کمی زودتر از چیزی که فکر کنید به صدا می­افتد اما به هر حال در نوع خود امکاناتی دارد که روی هیچ ماشین دیگر با این قیمت نیست. برای مثال چراغ مه­شکن، سیستم ضد سرقت و تنظیم آینه ای برقی جزئی از این امکانات هستند. به زودی هم قرار است تیبا برقی هم تولید و وارد بازار شود.

خرید تیبا صندوق دار یا تیبا sx در بازار و در نمایندگی ۵۰۰ هزار تومان تفاوت قیمت دارد؛ در بازار ۲۶ میلیون و در نمایندگی ۲۵میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می­شود. این تفاوت قیمت بین بازار و نمایندگی در مدل دوگانه­سوز این خودرو یک میلیون تومان است. به طوری که سفید آن ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد.

تیبا دوگانه سوز رنگی هم در بازار با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، همین تفاوت قیمت یک میلیونی با قیمت کارخانه را حفظ کرده­ و یک میلیون تومان گران­تر از نمایندگی است. اگر می­خواهید این خودرو را به صورت قسطی تهیه کنید هم بیشتر نمایندگی ها با دریافت حدود ۱۳ میلیون تومان پیش پرداخت و مابقی به صورت چک بدون معطلی خودرو را به شما تحویل می­دهند.

ارزان­ترین تیبا دو مدل هاچ بک سفید sx است که ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نمایندگی قیمت دارد. رنگی همین مدل نیز ۳۰۰ هزار تومان گران­تر است. توجه داشته­باشید که سفید این مدل تیبا در بازار ناموجود است و بیشتر توسط نمایندگی­ها به فروش می­رسد. در عوض اما سفید و رنگی مدل ex تیبا دو در بازار هم موجود است.

نکته­ ای که درباره تفاوت این دو مدل وجود دارد به تجهیزات مدل ex در شیشه بالابر عقب، تنظیم برقی آینه ها و رینگ آلومینیومی برمی­گردد. اگرچه قیمت بازار رنگ سفید این تیبا بین بازار و نمایندگی تفاوتی ندارد و هر دو ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می­شود اما رنگی همین مدل در کارخانه ۲۸ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارد؛ آن هم در حالی که در بازار ۳۰۰ هزار تومان ارزان­تر است.

منبع VIRLAN


نظرات