1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. 7 ایراد شایع ساینا از دید مالکان

7 ایراد شایع ساینا از دید مالکان

31 اردیبهشت 1397
  • 242
  • 175071

ساینا محصول شرکت سایپا می باشد که بر روی پلت فرم X200 محصولات این شرکت ساخته شده است.

 7 ایراد شایع در سایپا ساینا

ساینا حدود 3 – 4 میلیون تومان از تیبا گران تر است و تفاوت هایی با تیبا دارد. نمایی ظاهری متفاوت درکنار داشبرد طرح جدید، کولر اتوماتیک و رینگ آلومینیومی از تفاوت های ساینا با تیبا هستند.

اما پس از عرضه ساینا، مشتریان دچار مشکلاتی با ساینا شده اند که بعضا غیر قابل رفع نیز هستند. در اینجا به 7 مورد از آنها که توسط خریداران این خودرو عنوان شده است می پردازیم:

 

1- صدای زیاد فن سیستم تهویه مطبوع

 

 7 ایراد شایع در سایپا ساینا

طراحی غیر اصولی کانال و دریچه های سیستم تهویه مطبوع در ساینا باعث شده تا صدا پرتاب باد فراوان در دور های بالای فن سیستم موجوب آزار مشتریان ای خودرو شود و تاکنون نیز راهکاری برای حل این مشکل توسط شرکت عرضه کننده ارائه نشده است.

 

2- صدای کمک فنرها

 

 7 ایراد شایع در سایپا ساینا

استفاده از کمک فنر های ضعیف در ساینا باعث شده تا مشتریان از اضافه کمک فنرها شکایت داشته باشند. بعضی مالکان تغییر کمک فنر ها با مدل دوگانه سوز تیبا را در حل این مشکل موثر می دانند.

 

3- به صدا افتادن داشبرد

 

 7 ایراد شایع در سایپا ساینا

استفاده از پلاستیک خشک و مونتاژ و غالبگیری ضعیف قطعات داشبرد باعث شده تا علاوه بر افتادن خط و خش و براق شدن زود هنگام پوسته داشبرد، مشتریان شاهد به صدا افتادن آن در کارکرد های پایین نیز باشند.

 

4- لرزش و گیج زدن فرمان در سرعت های بالا 110 کیلومتر

 

 7 ایراد شایع در سایپا ساینا

تقسیم وزن نامناسب، سیستم تعلیق ضعیف در کنار لاستیک های نامرغوب باعث شده تا ساینا خودرویی پایدار نباشد و گاها راننده را دچار مشکل در کنترل خودرو در سرعت های نچندان بالا کند. صاحبان ساینا استفاده از لاستیک های یک سایز پهن تر و از جنس مرغوب را برای کم رنگ شدن این مشکل پیشنهاد می کنند.

 

5- افت بیش از حد قدرت موتور زمان استفاده از کولر

 

 7 ایراد شایع در سایپا ساینا

مالکان ساینا ادعا می کنند که تاثیر کولر بر روی عملکرد موتور بیش از حد انتظار است و در برخی موارد مجبور به خاموش کردن آن برای ادامه مسیر هایی با شیب معمولی خواهید شد.

 

6- صدای زیاد موتور داخل کابین

 

 7 ایراد شایع در سایپا ساینا

عایق بندی نامناسب کابین و و فایروال (قسمت جدا کننده کابین و محفطه موتور) باعث شکایت صاحبان ساینا از صدای زیاد موتور و زوزه گیربکس شده است.استفاده از نمد زیر درب کاپوت به کمرنگ شدن این مشکل کمک می کند.

 

7- صدا های عجیب و غریب از زیربندی

 

معایب ساینا

 

صدای تق تق از پلوس ها در حین شتابگیری و گردش ساینا گزارش شده است. هنوز راه حلی برای این مشکل از سوی مالکان اعلام نشده است.

منبع Car.ir



نظرات

  • هادی هادی (5 اسفند 99 ساعت 21:35)

    سلام
    من ساینا سفید صفر گرفتم ولی رنگش صاف و سیقلی نیست انگار تو کارگاه رنگ شده حالت چکشی یکمم مات هست انگار.کلا زد تو ذوقم حالا نمیدونم کلا همه اینجوریه یا برا من اینطور شده

  • Db64 Db64 (5 اسفند 99 ساعت 21:26)

    ساینا مشکلات زیر رو داره و راه حلشم من تا حدی پیدا کردم 1- کمک بی کیفیت گازی رو غنی که با عث ایجاد صداهای عجیب غریب می شه و کوبش شدید به خاطر احتمالا نوع جلوبندی جلو راه حل :کمک فنر روغنی کره ای یا کمک روغنی با کیفیت ایرانی مثل عظام کمک گازی در سرما صدا عجیب غریب داره گرم بشه حل می شه استفاده از کمک ttc. خشکس دنده ها روغن گیربکس با کیفیت 75 80 gpl 5. برای سوزیکا ویتارا بریزید. روغن ریزی بسیار جزءی از کاسه نمد شفت ورود که باید کاسهنمد پوس کرهای بندازید. حفظ تعادل استرات بار نورا بد نیست ولی خارجی بهتره که گیر نمیاد ولی خیلی تاثیر داره برای کم پیچی برای سر نخوردن و پیچ رو راحت کردن هم لاستیک با برچسپ ترمز گیری بی و 195 14 یا205 قطر 13 مفید هست اگر ماشینرو سنگین می کنید یا انگشت جلو بخوابه و لاستیک فابریک ولی با گرید ای بندازید یا گرید ای بندازید. فیلتر هوای اسپرت برای شتاب سر بالایی و ریمپ اوصولی توی جاده و با نرم افرارهای اصلی تا 92 اسب بخار توانرو اضافه می کنه و شمع سوزنی و کاتال خالی اگر معاینه فنی آشناداربد البتهاگر نه که اگزوز رو دست نزنید.تقریبا 7 تومانی هزینه داره ولی اندازه یک 405 فابریک بهتون سواری می ده

  • Fanda Fanda (29 بهمن 99 ساعت 18:35)

    سلام، دوهفته نیست ساینا صفر خریدم، راضی ام ازش به نسبت اینکه تولید ایرانه خوبه دیگه بیشتر نباید انتظار داست، ایرادات حزئی داره فقط اونی که اذیتم می‌کنه همین ریپ زدن موتور هس که اول روشن میکنی که فک کنم از سنسور اکسیژن هس... بقیه ایرادات جزئی رو میشه باهاش کنار اومد

  • یارا یارا (24 بهمن 99 ساعت 12:53)

    ساینا هیچ ایرادی ندارد وعالی است وکل این هاشایعهستند

  • رائد نیکزاد رائد نیکزاد (13 بهمن 99 ساعت 19:06)

    ساینا هیچ کدام از این هارو نداره

    مجید مجید (21 بهمن 99 ساعت 02:04)

    ساینا ۱۰-۹۹ تحویل گرفتم بجز صدای داشبورد بقیه ایرادات ذکر شده را دارد

  • محمدرضا محمدرضا (9 بهمن 99 ساعت 19:57)

    سلام به همه دوستان
    من چند ماهی میشه ساینا صفر خریدم
    ماشین فوق‌العاده افتضاحی هست،زیر وبند که همه صدایی حتی با کوچکترین دست اندازها میده
    صدای موتورش زیاده،فرمونش میزنه حتی چند بار بالانس رفتم ولی فایده نداشته
    تمام اتاقش صدا میده،موتورش اصلا خوب کار نمیکنه
    کلاچ بسیار سفتی داره،دیسک صفحش مشکل داره
    خلاصه از من می‌شنوید پراید خیلی بهتر از سایناست

  • حسین حسین (23 دی 99 ساعت 22:56)

    سلام من یک‌ماهه ساینا خریدم اما فیلتر یا همون صافی بنزین رو پیدا نمیکنم فکر کنم اصلا نداره اگر جای خاصی داره یا اینکه همه ندارن رو بهم بگید ممنون میشم

    امیر امیر (25 دی 99 ساعت 17:23)

    زیرخودرو و تقریبا موازی با دریچه روی بدنه باک بنزین

  • محمد محمد (23 دی 99 ساعت 01:04)

    سلام خدمت همه دوستان اهل فن.یه سوالی داشتم. میخواستم ببینم امکانش هست غربیلک فرمون ساینا پلاس رو روی ساینا فول بندازیم و دکمه هاش هم کار بکنه یا خیر؟

  • میثم میثم (14 دی 99 ساعت 00:43)

    سلام من دو ساله ساینا خریدم
    با همه خوبیها و بدیهاش کنار اومدم.فقط یه ایراد برام‌پیش اومده که اون ریپ زدن ماشینه تو دور پایین ماشین دل میزنه.
    تعمیر کار شمع و کوییل و سوزن انژکتور و صافی بنزین رو عوض کرد بازم همینه.
    کسی میتونه کمکم کنه.ممکنه از سنسوری چیزی باشه.
    خواهههههش میکنم کمکم کنین وگرنه مجبورم بفزوششم
    مدل ۹۷.
    ۴۵ هزار هم کارکردشه

    سعید سعید (28 دی 99 ساعت 06:53)

    استپ موتور و سنسور اکسیژن برسی شود

  • علی علی (10 دی 99 ساعت 11:49)

    فرمان ساینای من توی روزهای سرد و در زمان شروع حرکت ، خشک خشک هست انگار نه انگار هیدرولیکه.موقع نیم کلاج هم در نقطه آستانه حرکت اتاق لرزش شدیدی داره.فعلا هم راهنمام عمل نمیکنه و نمایندگی ها قطعه اش رو ندارند.):

    رضا رضا (20 دی 99 ساعت 17:12)

    اون مشکل عادیه تا گرم بشه جلوبندی و فرمون خودرو هیدرولیک کار نمیکنه بخاطر سرمای زیاد معمولا زیر دو درجه و بیشتر که با کمی پنج دقیقه حدودا رانندگی اهسته و نرم ازبین میره و هیدرولیک فعال میشه

  • امینی امینی (17 آذر 99 ساعت 01:40)

    کلاخودروهایه ی سایپاوایران خودروافتضاحه ۴۲سالمه همشونوامتحان کردم به نظرمن معایبش بیش ازفوایدشونه همشون...مرتضی امینی قم

  • ابوالفضل گازرزاده ابوالفضل گازرزاده (10 آذر 99 ساعت 08:03)

    سلام . من گازرزاده از خوزستان هستم یه ساینا اتومات سیستم کیلس داریم . که الان دو سال این ماشین به ۴ ماه نمیکشه که روشن بمونه هر دوماه یک کامپیوتر می سوزاند . برق کار بردیم پیدا نکرده دلیلش چی است . شرکت بردیم باز به همین شکل . تو رو خدا اگه کسی ایرادش رو میدونه از کجاس بگه . ما درستش کنیم کامپیوتر داخل کابین ۴ بار تعویض شده الان سفارش پنجمی رو دادیم . کامپیوتر ایسیو یکبار تعویض کردیم . ۰۹۱۶۱۱**۳۰۰ این هم شماره بنده است


    خواستیم این موضوع خرابی ماشین رو در دنیای مجازی بزاریم گفتیم اول سوال کنیم کسانی که تولید میکنن و می فروشن راه حل دارند یا نه

  • یاسین یاسین (8 آذر 99 ساعت 01:23)

    بسیار خوب است نسبت به ماسینهای بی کیفیت چینی من که ۳ سال دارم خیلیم راضیم

  • کامران کامران (11 مهر 99 ساعت 15:21)

    من دوست دارم ساینا و ولی در نمیاد لعنتی

  • محمد محمد (7 مرداد 99 ساعت 12:51)

    به موارد بالا ایراد سیستم خمک کننده موتور (رله فن و فن) و ایراد سیستم قفل مرکزی درب ها که معمولا یا ناخواسته باز یا بسته میشوند و در همه مدل ها خانواده تیبا ساینا دیده میشود و راه حلی ارائه نشده است.
    مورد دیگر هم عدم هماهنگی ترمز هر چرخ با هم و خالی شدن ناگهانی ترمز به هنگام ترمز شدید می باشد

    جواد جواد (9 مرداد 99 ساعت 10:56)

    سلام، من 2 ساله ساینا دارم، این مواردی که اشاره کردید رو ماشین من نداشت.

  • امین امین (1 مرداد 99 ساعت 09:11)

    ساینا اس خیلی بهتر از ساینا معمولیه اشکالاتش رو رفع کردن همین اشکالاتی که گفتین درست شده ولی ساینا اس تو بازار نیموده میومد میخریدم

    حمید حمید (19 دی 99 ساعت 12:44)

    همون موتوره دیگه عیبش موتور پر سر و صداشه بعد از ۵هزار تا صدای تراکتور میده اگر موتورش رو عوض کنم آره خوب میشه

  • علی علی (29 تیر 99 ساعت 06:57)

    با سلام
    خودروی ساینای ما حدود ۱۲۰۰۰ کیلومتر ببشتر راه نرفته است. کاسه نمد سر میل لنگ آن نشتی دارد، درب صندوق وقتی باز می شود خود بخود پایین می آید، از جلوبندی و کمک فنرها صداهای مختلفی می آید، وضعیت مونتاژ سپرها و چراغها بسیار افتضاح است، درسرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت فرمان می زند و در ضمن تورک موتور در دور پایین بسیار کم است که باعث می شود حتی در جاده کفی دور موتور را به حدود ۲۰۰۰ برسانیم تا خودرو شروع به حرکت کند. کیفیت داشبورد و تو دوزی نا مناسب و با هر برخوردی دچار خراش می شود.۵۰ ساله داریم خودروسازی می کنیم هنوز یک خودروی حتی کلاسB یا C با کیفیت هم نمی توانیم بسازیم و تاوان آن را مصرف کننده باید بدهد.

  • بهروز کاظمی بهروز کاظمی (27 تیر 99 ساعت 02:08)

    راستش چند سال پیش پشت ساینا نشسته بودم که افتضاح بود اما چند روزه خودم یه صفرش رو خریدم و تفاوت در تمام موارد کیفی باعث تعجب من شد . خدا رو شکر از اونچه فکر میکردم خیلی بهتره . از سایپا واقعا بعیده چنین کیفیتی ارائه بده . من واقعا راضی هستم . فقط تنها عیبش صدای موتور در سرعت بالاتر از 150 تا هست .

    ناشناس ناشناس (9 دی 99 ساعت 02:01)

    150 تا هم مگه میره؟ من که 80 تا بیشتر جرات ندارم باهاش برم انگار چرخ های جلو از 80 تا به بعد رو آسمونه و به هیچ جا بند نیست

    محمد محمد (12 بهمن 99 ساعت 11:25)

    من 160 تا میرم این لرزشا اونجا پدیدار میشه که برای این مدل طبیعیه

    مجید مجید (21 بهمن 99 ساعت 02:10)

    دقیقا من هم یک ماهه تحویل گرفتم توی جاده از ۱۰۵ بیشتر نرفتم انگار ماشین در کنترلت نیست

  • محسن محسن (17 تیر 99 ساعت 00:26)

    سلام
    من یه ماهه ساینا تحویل گرفتم .
    صدای سیستم تهویه خیلی زیاده .
    موتورش صدای اضافه داره و به نظرم حرارتش خیلی زیاده .
    تو سرعت 100 به بالا هم فرمونش لرزش داره .

  • محسن محسن (17 تیر 99 ساعت 00:14)

    سلام
    من یه ماه ساینا تحویل گرفتم . صدای سیستم تهویه که خیلی زیاده .
    موتورش یه صدای اضافه داره و حرارت موتور به نظرم خیلی زیاده