همکاری گروه بهمن و هاوال، نخستین بار در نمایشگاه خودروی تهران 96 به صورت رسمی اعلام شد.
اولین محصول این همکاری، گریت وال هاوال اچ 2 ( Great Wall haval h2 ) است که برای بررسی و معرفی آن نخستین بار، اوایل بهمن ماه سال گذشته به سراغ یک نمونه وارداتی از این خودرو رفتیم تا عملکرد این خودرو را بررسی کرده و با شما به اشتراک بگذاریم که میتوانید آن مطلب را در لینک زیر مشاهده نمایید:
اولین ملاقات و تجربه رانندگی با هاوال H2، محصول آینده گروه بهمناکنون و پس از گذشت 5 ماه از آن زمان، با آغاز تولید و عرضه گریت وال هاوال اچ 2 ( Great Wall haval h2 ) در ایران،یک دستگاه هاوال h2 از نمونههای مشابه تولید گروه بهمن در اختیار ما قرار گرفت تا به بررسی آن بپردازیم، همچنین به یکی از شوروم های این شرکت مراجعه کردیم و از نزدیک با یکی از خودروهای تولید شده در داخل کشور ملاقات کردیم، در این مطلب سعی شده تا در آستانه دومین مرحله پیشفروش این خودرو، با اشاره دقیق به تفاوت های نمونه های وارداتی و تولید داخل هاوال، گامی برای شناخت بهتر این محصول برداریم.
شرایط جدید فروش هاوال H2 اعلام شددر قوای فنی، سخت افزار موتور و گیربکس خودروهای مونتاژی و وارداتی کاملا یکسان است، اما با تغییر در نرم افزار موتور به منظور هماهنگی بهتر موتور با سوخت موجود در کشور، شاهد کاهش 6 اسب بخار قدرت و 8 نیوتونمتر گشتاور هستیم، نمونه های وارداتی h2 148 اسب بخار و 210 نیوتون گشتاور تولید میکردند، اما خودروهایی که در داخل ایران مونتاژ میشوند، دارای 142 اسب بخار قدرت و 202 نیوتون گشتاور هستند، تاثیرمنفی این اختلاف 4 درصدی قدرت،کاهش ناچیز توانایی های حرکتی خودرو است، اما تاثیر مثبت آن، ارزش بالاتری داشته و در دراز مدت، سبب کاهش قابل توجه استهلاک و مشکلات احتمالی خودرو خواهد شد.
دیگر تفاوت نیز، اضافه شدن مود اکو به حالت های گیربکس خودرو است، نمونه های وارداتی تنها دارای دو مد برفی و نرمال بودند، اما خودروهای گروه بهمن، دارای 3 مود استاندارد، برفی و اکو هستند.
در مورد امکانات رفاهی، تفاوت ها در گرمکن صندلی های جلو و سیستم رهیاب ماهواره ای خلاصه میشوند.
اینبار بر خلاف روال معمول خودروسازان داخلی، شاهد اضافه شدن این دو مورد به نمونه های تولید داخل هستیم و لیست امکانات رفاهی که گروه بهمن برای عرضه در ایران حذف کرده، در کمال تعجب خالیاست!
در بحث ایمنی، h2 مونتاژِی با دارا بودن 6 کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری و نیز سیستم RMI، مشابه نمونه های وارداتی است.
سیستم RMI به گفته هاوال، یک ماژول جدای از سیستم کنترل پایداری خودرو است و در نقش مکمل آن سیستم عمل میکند.
RMIبه واسطه برخورداری از هوش مصنوعی، از ناپایداری و واژگونی خودرو در شرایط بسیار سخت نیز جلوگیری میکند.
تفاوت بعدی در بحث رنگ و تزئینات خودرو است، در نمونه های داخلی، در حال حاضر بدنه خودرو به صورت تک رنگ تولید و عرضه میگردد و خبری از رنگ متقاوت سقف و ستونها نیست، البته به گفته مسئولین گروه بهمن، این مورد با پیشرفت تجهیزات خط تولید، در آینده اضافه خواهد شد...
در تریم داخلی نیز، شاهد حذف تو دوزی دورنگ و عرضه h2 با تریم داخلی طوسی رنگ هستیم که این مورد نیز به زودی به تولیدات آتی اضافه خواهد شد.
نورپردازی کابین هم در نمونه های تولید داخل به چشم میخورد که در این رده قیمتی، مورد ارزنده ای بنظر میرسد.
اما در کمال تعجب؛ شاهد حذف کلید تنظیم شدت نور پردازی کابین و صفحه کیلومتر خودرو هستیم. خوشبختانه، کیفیت قطعات استفاده شده در کابین نمونه داخلی، همانند نمونه های وارداتی بسیار بالا بوده و همچنان با خودرویی جلوتر از تمام رقبا روبرو هستیم.
در بقیه موارد خودروهای تولید داخل و نمونه وارداتی کاملا یکسان هستند و مواردی مثل گیربکس 6 سرعته تیپترونیک، فرمان الکتریکی، 6 ایربگ ( جلو ، جانبی و پرده ای) و سیستم های ترمز ، ABS، BA، EBD، AUTOHOLD، کروز کنترل ، سان روف برقی ،سیستم ورود بدون کلید( KEYLESS) ، استارت دکمه ای ، سیستم تهویه اتوماتیک دو گانه ، تنظیم صندلی برقی راننده در 6 جهت و تنظیم برقی گودی کمر ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها ( TPMS) به صورت نمایش لحظه ای ، دوربین کمک پارک بر روی آینه جانبی و بسیاری از اپشنهای دیگر بر روی تمام مدل های هاوال وجود دارند.
:جدیدترین کاتالوگ عرضه شده توسط گروه بهمن
گروه بهمن همواره سابقه روشنی در عرضه خودروهایی با سطح امکانات مناسب نسبت به رقبا داشته و بنظر میرسد درعرضه هاوال نیز، همان سیاست ها ادامه داشته است.
بی تردید این موارد، از عوامل موثر در استقبال بالا از برنامه های فروش هاوالh2 در ایران هستند.
دومین مرحله پیش فروش این خودرو فردا صبح ساعت 9 و به صورت اینترنتی انجام خواهد گرفت
بررسی توانایی های خارج جاده ای هاوال اچ2 (H2) / توانمندترین کراس اور تک دیفرانسیل بازار؟