1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروسازان عزیز به دنبال آزادسازی قیمت‌ها هستند !!!

خودروسازان عزیز به دنبال آزادسازی قیمت‌ها هستند !!!

25 مرداد 1397
  • 19

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: خودروسازان و قطعه‌سازان برای خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری دستوری، جلساتی را با مسوولان دولتی مربوطه در یکی دو هفته اخیر برگزار و درخواست خود را برای آزادسازی فیمت خودرو ارائه کرده‌اند.

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر که نرخ دلار در بازار ثانویه به حدود ۹۰۰۰ تومان رسیده است قیمت قطعات تولیدی و تحویلی به خودروسازان همچنان بر مبنای دلار ۳۲۰۰ تومانی چند سال پیش محاسبه می‌شود.

 خودروسازان عزیز به دنبال آزادسازی قیمت‌ها هستند !!!

وی با بیان اینکه برآورد ما این است که برای حفظ بقای صنعت قطعه‌سازی، قیمت قطعات تحویلی به خودروسازان باید بین ۸۰ تا ۱۴۰ درصد نسبت به قیمت‌های فعلی افزایش یابد، ادامه داد: به دنبال افزایش قیمت قطعات، قیمت خودروهای تولیدی نیز باید اصلاح و خودرو از شمول قیمت‌گذاری دستوری که باعث ایجاد اختلاف فاحش در قیمت کارخانه و بازار خودروها شده است، خارج شود.

او در پاسخ به اینکه آیا در صورت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی خریداری برای این محصولات وجود خواهد داشت!؟ اظهار کرد: احتمالا در آن صورت بازار خودرو به رکود می‌رود و دولت باید با اقداماتی همچون افزایش حقوق و دستمزد و پرداخت تسهیلات، قدرت خرید مصرف‌کنندگان را تقویت کند؛ ضمن آن‌که در صورت افزایش قیمت‌های رسمی، شاهد کاهش قیمت‌های فعلی در بازار آزاد خودرو خواهیم بود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: در این زمینه در یکی دو هفته اخیر جلساتی را با مسوولان دولتی مربوطه از جمله وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و با تشریح وضعیت صنعت خودرو و قطعه‌سازی درخواستهای خود را برای عبور از این وضعیت عنوان کرده‌ایم.

وی افزود: همان‌طور که در بسته جدید ارزی دولت نرخ ارز صنایع از ۴۲۰۰ تومان به حدود ۹۰۰۰ تومان بازار ثانویه افزایش یافته، قیمت فروش قطعات و خودروهای تولیدی نیز باید به همان نسبت افزایش یابد.

محبی‌نژاد با بیان اینکه اخیرا نامه‌ای نیز به رییس‌جمهوری برای آزادسازی قیمت خودرو و خارج شدن این محصول از شمول قیمت‌گذاری دستوری ارسال شده است، تصریح کرد: برآورد ما از جلسات برگزار شده در یکی دو هفته اخیر این است که مسوولان دولتی مربوطه با توجه به شرایط نسبت به ضرورت آزادسازی قیمت خودرو اقناع شده‌اند.

وی اظهار کرد: ما به مسوولان مربوطه از جمله در وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم که با شرایط فعلی و افزایش رخ داده در نرخ ارز و مواد اولیه، امکان ادامه فعالیت صنایع خودرو و قطعه‌سازی با قیمت‌های فعلی وجود ندارد؛ مگر آنکه قیمت‌ها متناسب با رشد نرخ ارز و دیگر هزینه‌ها افزایش یابد.

منبع ایسنا


نظرات

  • اکبر اکبر (27 مرداد 1397 ساعت 23:23)

    خودرو سازانی که خود عامل اصلی احتکارو تشدیدتورم در بازار هستند به جای اینکه مورد محاکمه قرار بگیرند با همدستی عده ای مجلسی مفتخور قیمت خودرو را تعیین بکنند و مشتریانی که ماهها قبل خودرو پیش خرید کرده اند و در آن زمان هیچ تورمی وجود نداشت و کشور در تحریم نبود را مورد ظلم قرار دهند واقعا تاسف آور است

  • اکبر اکبر (27 مرداد 1397 ساعت 23:18)

    خودرو سازانی که خود عامل اصلی احتکارو تشدیدتورم در بازار هستند به جای اینکه مورد محاکمه قرار بگیرند با همدستی عده ای مجلسی مفتخور قیمت خودرو را تعیین بکنند و مشتریانی که ماهها قبل خودرو پیش خرید کرده اند و در آن زمان هیچ تورمی وجود نداشت و کشور در تحریم نبود را مورد ظلم قرار دهند واقعا تاسف آور است

  • پارسا پارسا (27 مرداد 1397 ساعت 10:18)

    مردم نباید از این تابوتهای شما بخرند

  • حامد حامد (27 مرداد 1397 ساعت 09:23)

    مرد باشند واردات را ازاد و تعرفه های مسخره رو وردارن تا ببینیم بازم جرات دارن از این حرفها بزنن

  • ابراهیم رحیمیان ابراهیم رحیمیان (27 مرداد 1397 ساعت 08:45)

    سلام
    بله کاملا درست می فرمایید ولی دلیل گرانی قیمت را خودتان همراه خودروسازان و با کم تولید کردن و کم عرضه کردن به مردم برای بالا رفتن قیمت خودرو انجام می دهید .
    راه حل اصلی این است:
    همزمان با آزاد سازی قیمت خودرو و اعلام قیمت توشط خودرو سازها گمرکی خوردروهای خارجی جهت ورود به کشور 5 درصد ارزش خودرو در خارج کشور باشد تا آنوقت ببینیم دیگر چه کسی خودروی داخلی می خرد . انشا الله که این مافیای قدرتمند خودرو که چهل سال است با تولید خودروهای آشغالی که در داخل تولید می کنید و به چند برابر قیمتی که ارزش دارد به مصرف کننده ایرانی می اندازید نابود شوند

  • آزاد آزاد (27 مرداد 1397 ساعت 07:46)

    مگه به اصطلاح خودروهایی که تولید میکنید و به ملت ایران میدید بازهم جای گران شدن رو دارن؟کلا روتون میشه گرونترش کنید؟پراید رو میخاید بدید چند؟40میلیون!2برابر و نیم قیمت سراتو 2015در دبی یا حتی منطقه آزاد؟؟؟!!!خجالت هم خوب چیزیه!مگر کارخانه فولاد و مشتقات نداریم؟مگر همه چیز رو نمیگید با دستان توانمند داخلی سازی کردیم؟!چرا با نرخ دلار محاسبه میکنید قطعات رو؟مردم **** و ****** زیادی داریم که هرچیزی رو شما بگید قبول میکنن!اما یه عده هم هستن که جنس شما رو خوب میشناسن.خجالت بکشید.

  • علی علی (26 مرداد 1397 ساعت 22:58)

    سلام.
    راست میگن قیمت ها رو ازاد کنید واردات خودرو رو هم ازاد کنید عوارض نگیرید تا مردم بتونن حق انتخاب داشته باشند

  • mahdi mahdi (26 مرداد 1397 ساعت 16:59)

    خدا کنه زودتر آزاد بشه حداقل از این بلاتکلیفی درمیاد انبارهای خودروسازن پر از ماشینه ولی بیرون نمیدن این شده که الان قیمت نمایندگی و آزار تفاوتش فاحشه ولی اگه این اتفاق بیفته حداقل اینه که قیمتها واقعی میشه و صد در صد قیمتها از اینی که هست کمتر خواهد شد ضمن اینکه دوباره پیش فروشهای نقدی و اعتباری میاد وسط و مشتری میتونه با نقدینگی کم و لی با اقساط خرید کنه

  • امیر امیر (26 مرداد 1397 ساعت 16:16)

    قیمت خودرو داخلی رو آزاد کنید اما....
    گمرک خودروهای خارجی رو بردارید بعد ببینید کیدآشغالهای داخلی رو میخره
    و قیمت خودروهای داخلی رو کیلویی حساب کنید...

  • وطن وطن (26 مرداد 1397 ساعت 12:52)

    با توجه به فرصت پیش آمده خودروسازان می توانند پراید را به قیمت بنز بفروشند و مشکلی ندارد چون نیت کالای داخلی است و از آنجایی که نقدینگی باعث تورم گردیده شایدبه این طریق هم خودروسازان از ورشکستگی خارج شوند و هم تورم کاهش پیدا کند
    خداوند به این وطن پرستان اجر اخروی عطا فرماید
    و از آنجایی که هیچ ارگانی و مسئولی چه دولتی چه حکومتی به این عمل خودروسازان ملــــــــی ایراد نمی گیرند حتماً کارشان درست است و باید قدردان این زحمتکشان باشیم . پیش بسوی گذر از زمان با پراید ملی و سمند ملی

  • kiomars kiomars (26 مرداد 1397 ساعت 09:18)

    قیمت ها که همین الان هم آزاد است، آنچه خودرو سازان می خواهند ول شدن قیمت ها است

  • سسس سسس (25 مرداد 1397 ساعت 22:05)

    خودروسازان بیخود کردن اونها فقط فکر جیب خودشونن یه پراید چیه که بشه۲۵م یا یه پژو پارس چیه ۴۵ م پولش باشه یعنی ارزششون نصف همین قیمتهاس چه برسه که بخواین دوباره افزایش قیمت بدن.

  • اکبر اکبر (25 مرداد 1397 ساعت 21:42)

    سلام . تکلیف مشتریانی که سال قبل جهت خودرو ثبت نام کردند و قیمت دلار بوده 3500 و اکنون 2 ماه از موعد تحویل خودرو میگذره ولی هنوز ایرانخودرو دعوت نامه هم ارسال نکرده چیست ؟ قوه قضائیه باید به موضوع ورود کند تا خودرو سازان پاسخ گوی مشتریانی که قبلا یعنی تا قبل از گرانی دلار ثبت نام کردند به قیمت قبل باشد .

  • مهران مهران (25 مرداد 1397 ساعت 21:05)

    به نظر من هیچ اشکالی نداره قیمتها رو بذارند آزاد بشه حتی اگر خواستند پژو۴۰۵رو دویست میلیون بفروشند ولی در عوض واردات رو هم آزاد کنند و تعرفه ها رو بردارند

  • غضنفر غضنفر (25 مرداد 1397 ساعت 20:49)

    به نظر بنده خودروسازان داخلی (مونتاژ کاران واقعی )عرضه تولید ندارند چون اگر داشتند در صورت تحریم حداقل بعد از50 سال فرغون سازی الان بایستی یک خودرو ملی داشتیم که تحریمها در قیمت و تولید آن هیچ نقشی نتوانند داشته باشند ،نه اینکه هنوز تحریم نشده 2قلو بزایند ، اگر نمی توانند تولید کنند پس بی خود هزینه های سربار خود را به گردن مردم نیدازند و در این گرانی به مردم فشار نیاروند و بروند ***** (قیمت پراید،تیبا،ساینا ،سمند ،پژو از بنز و بی او و گرانتر شده واردات بدون گمرکی تنها راه کاهش فشار بر مصرف کننده است .)

  • حسن حسن (25 مرداد 1397 ساعت 20:38)

    عوارض و گمرکی ورود خودرو صفر شود اگر یک خودرو ایرانی به هر قیمتی به فروش رسید آنگاه می شود عدالت واقعی

  • علیرضا علیرضا (25 مرداد 1397 ساعت 20:05)

    ازاد کردن قیمت خودرو مستلزم رقابت صحیح و منصفانه در حق مردم است. قیمت را ازاد کنید اما واردات یک خودرو با موتور حداکثر 1600 هیبریدی را برای هر ایرانی بین 20 تا 60 سال بدون گمرکی ازاد کنید . نتیجه را خواهید دید.

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (25 مرداد 1397 ساعت 15:38)

    با این وجود دیگه اونی هم که حداقل خواب پراید رو میدیده دیگه اونم نمیبینه.

  • امیر امیر (25 مرداد 1397 ساعت 15:04)

    خودرو سازان عزیز خیلی بیجا میکنن با تولید یه مشت آهن آشغال...
    همینم احتکار میکنن که بعدا به خیال خامشون گرونتر بفروشن...