1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مشکل کسری قطعه 20 هزار دستگاه خودروی داخلی حل می شود

مشکل کسری قطعه 20 هزار دستگاه خودروی داخلی حل می شود

7 شهریور 1397
  • 0

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی از تجاری‌سازی و کامل شدن حدود 20 هزار دستگاه خودروی ناقص تولیدی در شرکت های خودروسازی تا پایان هفته جاری خبر داد.

 حل مشکل کسری قطعه 20 هزار دستگاه خودروی داخلی



آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: به دلیل مشکلات مختلف صنعت خودرو و قطعه تا هفته گذشته حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو در شرکتهای خودروسازی به دلیل کسری قطعات به صورت ناقص تولید و در کف کارخانه‌های سازنده متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بخشی از قطعات مورد نیاز تامین و فرایند تجاری‌سازی و کامل شدن خودروهای ناقص از ابتدای هفته جاری آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بر این مبنا پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان هفته از حدود ۷۰ دستگاه خودروی ناقص در شرکتهای خودروسازی، حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو کامل شده و آماده عرضه به بازار شود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: هفته جاری موعد تعطیلات تابستانی یک هفته‌ای شرکتهای خودروسازی بود که خوشبختانه با تامین شدن برخی از قطعات، خودروسازان از این فرصت برای تجاری‌سازی و کامل کردن خودروهای ناقص تولیدی در گذشته استفاده کردند.

وی افزود: به این ترتیب تا هفته آینده تعداد خودروهای ناقص متوقف در شرکتهای خودروسازی به کمتر از ۵۰ هزار دستگاه می‌رسد. کامل شدن خودروهای ناقص و عرضه آنها به بازار علاوه بر آنکه باعث ایفای تعهدات خودروسازان به خریداران و تحویل خودروهای فروخته شده به مشتریان خواهد شد تاثیر مثبتی نیز بر بازار خودرو خواهد داشت.

محبی‌نژاد با بیان اینکه امیدواریم مسوولان هرچه زودتر نسبت به بهبود شرایط در صنایع خودرو و قطعه‌سازی اقدام کنند، تصریح کرد: در این راستا شنیده شده که موضوع افزایش سقف اعتباری شرکتهای خودروسازی در سیستم بانکی و ارائه تسهیلات به این صنعت در جریان است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود تا با پرداخت مطالبات معوق قطعه‌سازان از سوی خودروسازان، بخشی از مشکلات این صنایع حل شود.

پیش از این دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی اعلام کرده بود حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو به دلیل کسری قطعات به صورت ناقص تولید و در کف کارخانه‌های سازنده متوقف شده است.

منبع ایسنا


نظرات