1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تغییر نیاز روز بازارهای خودرویی از سواری به خودروهای شاسی بلند

تغییر نیاز روز بازارهای خودرویی از سواری به خودروهای شاسی بلند

7 آبان 1397
  • 1

باید منتظر عرضه یک خودرو شاسی بلند بر پایه تکنولوژی ها هوشمند و طراحی نوین بود.
صنایع خودرو سازی خوب دریافته‌اند که توفیق آنها در عرضه و فروش یک محصول، لزوم توجه به علاقه‌مندی‌های مشتریان را می‌طلبد؛ توجه به نیازها، سمت و سوها و همه آنچه مشتری می‌خواهد حتی اگر به زبان نیاورد! در سال‌های اخیر زبان بازار خودرو گویای علاقه‌مندی مشتریان به خودرو‌های شاسی‌بلند است. که البته بسته به بودجه مشتریان طیف وسیعی از از مشتقات این سگمنت خودرویی را شامل می‌شود.

 تغییر نیاز روز بازارهای خودرویی از سواری به خودروهای شاسی بلند

از سوی دیگر خودروسازان هوشمند خوب دریافته‌اند که برای حفظ سهم بازار فروش و رضایتمندی مشتریان خود نیازمند عرضه مدل‌های متنوع از این سگمنت خودرویی هستند. البته در این بین جا دارد نیم‌نگاهی به عدم توجه برخی خودرو سازان داخلی انداخت که بعد از سال‌ها همچنان در پیچ و خم بازی‌های سیاسی به تولید مدل‌های از رده خارج اروپایی اکتفا می‌کنند و بازار را با شکل نوینی از استعمار در عقب‌ماندگی نگه داشته‌اند.

تکنولوژی و علم طراحی و تولید در حال توسعه و رشد است و برآیند آن در صنعت خودرو سازی به ظهور خودروهایی می‌انجامد که به جنبه هاب مختلف نیازمندی های مشتریان خودر اندیشیده است و هر روز طیف وسیع‌تری از امکانات را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد. خودرو سازان هر یک با اثر نقشه راه خود در مسیر رشد تکنولوژی از آن بهره ‌می‌برند و شیوه‌ی جدیدی از کاربردهای آن را در محصولات خود جای می‌دهند.

در این بین برخی از خودروسازهای خصوصی در کشور به واسطه همکاری مشترک با شرکت های چینی، در این مسیر قرار گرفته اند. از یک سو با آهنگ تولید خودرو های شاسی بلند همراه شده اند و از سوی دیگر به لطف تیم تحقیق و توسعه و طراحی توانسته اند خود را بعنوان تولید کنندگان خودرو با تکنولوژی روز دنیا همراه کند.

امید هست که شرکتهای خودروساز بزرگ و دولتی در کشور هم با توجه به نیاز بازار به سمت مونتاژ خوروهای مورد علاقه مردم و به روز در کشور روی بیاورند .



نظرات

  • kiomars kiomars (8 آبان 1397 ساعت 14:35)

    "البته در این بین جا دارد نیم‌نگاهی به عدم توجه برخی خودرو سازان داخلی انداخت که بعد از سال‌ها همچنان در پیچ و خم بازی‌های سیاسی به تولید مدل‌های از رده خارج اروپایی اکتفا می‌کنند و بازار را با شکل نوینی از استعمار در عقب‌ماندگی نگه داشته‌اند."
    آیا این مصداق خیانت نیست؟