1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

1 آذر 1397
  • 2

به گزارش گروه دفاعی از روابط عمومی وزارت دفاع، خط تولید و رونمایی از خودروی زرهی ضدمین و ضدکمین طوفان ساخت سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام مأموریت‌های پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی با حضور امیر سرتیپ حاتمی و فرمانده مرزبانی افتتاح و تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

 از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

امیر سرتیپ حاتمی در آئین رونمایی خودروی زرهی «طوفان» با تقدیر از تلاش متخصصان عرصه صنعت دفاعی که با تلاش شبانه‌روزی تأمین تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح را وجهه همت خویش قرار داده‌اند گفت: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت را با سلاح ایمان و عمل بهرهنمود های حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در مقام عمل و با تولید دستاوردهای دفاعی به منصه ظهور گذاشتیم.

 از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده است، افزود: راهبرد وزارت دفاع روزآمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و عدم وابستگی به سایر کشورها است.

 از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

وزیر دفاع در تشریح ویژگی‌های این نفربر تاکتیکی گفت: طراحی و ساخت خودروی «طوفان» براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیب‌های طولی و عرضی تند و عبور از موانع انجام شده است.

 از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: خودروی طوفان یک خودروی 4×4 با قابلیت مقاومت در برابر انفجار مین و تله‌های انفجاری با قدرت چندین کیلوگرم TNT و سطح حفاظت در برابر گلوله‌های مختلفِ هسته فولادی است.

وی در تشریح قدرت مانور این خودرو اظهار داشت: «طوفان» به‌گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر تحرک بالا و توانمندی عبور از موانع ذوعارضه، قابلیت عبور از کانال آب با عمق 1.5 متر و عبور از موانع عمودی 50 سانتی‌متری را دارا می‌باشد.

 از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

امیر حاتمی با بیان اینکه نفربر ضدمین و ضدکمین طوفان قابلیت حمل 10 سرنشین را داراست گفت: این خودرو با تجهیز به چرخ‌های پنچررو قادر است عملیات را ادامه داده و نیز برای ترک محل درگیری در حالت پنچری چرخ‌ها تا شعاع 50 کیلومتری حرکت کند.

وزیر دفاع با تشریح ویژگی‌های دیگر این نفربر، قابلیت نصب سلاح‌های نیمه‌سنگین، بهره‌مندی از دریچه‌های تیراندازی از کابین عقب، حفاظت بالستیکی برای حفاظت از نفرات کابین و سرعت 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو را از دیگر مشخصات نفربر طوفان عنوان کرد.

 از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

امیر حاتمی با اشاره به قیمت تولید نفربر طوفان نسبت به نمونه‌های خارجی گفت: قیمت این کلاس خودرو در سطح بازارهای جهانی تا 500 هزار دلار بوده که بحمدالله با تلاش متخصصان صنایع زرهی سازمان صنایع دفاع بهای تمام‌شده این خودروی بومی با قیمتی به‌مراتب کمتر تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود.

خودروی ضدمین و ضدکمین طوفان در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام مأموریت‌های پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی ساخته شده است.

 از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

 از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

 از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع رونمایی شد

منبع تسنیم


نظرات

  • رضا رضا (6 فروردین 1398 ساعت 23:09)

    داداش همی طوفان که ملی دیگه امکانات نظامی ر وردرن مو راضیوم .خدای افروید بازی خدایش .دمشان گرم

  • یه ایرانی یه ایرانی (1 آذر 1397 ساعت 17:16)

    خیلی خوبه که از لحاظ نظامی قدرتمند هستیم وهر ایرانی افتخار میکنه موشک نقطه زن و بالستیک دوربرد تا5000کیلومتر جت کوثر با موتور ملی و هواپیمایی بدون سرنشین با مهندسی معکوس وزیردریایی بومی و ناو جنگی بومی هیچ کس منکرش نیست ولی انصافا تولید یه ماشین ملی که همه امکاناتش بومی باشه وینکه همه مواد لازمش تو ایران تولید میشه و قدرت فکری ومهندسی ایرانی هم در ایران هست خیلی سخته؟لامبورگینی رو کپی کردین یعنی تولی دصفر تا صد پراید وحتی یه ماشین با کیفیت تر غیر ممکنه که با بالا رفتن دلار یه ماشین کیفیت ایین رو هر دفعه قیمتشو بالا میبرن به بهانه ای واهی؟لطفا نشرش بدین وپیری کنین من یه ایرانی هستم به کشور اهمیت میدم و انتظار دارم مدیران که قدرت دارن به فکر مردم باشن تو هر زمینه ای ،وارئ کردن تکنولوژی هر جنس یا ماشین یا خوراکی کار سختی نیست(نذارین عد ه ای که منافعشون تو خام فروشی و واردات هست به مردم ایران ترجیح داده بشه)مهم داشتن ایرانی بدون احتیاج به هر کشوری هست