اصولا در هر جنگی اولین نیرویی که با دشمن در میدان نبرد درگیر می شود ، پیاده نظام بوده و این پیاده نظام می باشد که در نهایت پیروزی و یا شکست را رقم میزند . حال برای 2014 نیسان مدل قشقایی را تا دندان مسلح و تجهیز کرده تا پیاده نظامی خوب برای او باشد و در این نبرد که میان خودرسازان اروپایی و شرق دور ( ژاپن و کره جنوبی ) در میان است ، بتواند افتخارات خوبی را برای این برند خوش نام ژاپنی گرد آورد .
قشقایی جدید چیزی بیش از یک خودروی فیس لیفت شده است . خودرویی که اکنون به تکامل رسیده و جای پای خود را روی زمینهای ناهموار سفت کرده است . نسل دوم قشقایی با هیکل درشت تر و اندام متناسب تر و سیمای خشن تر خود ، می تواند موفقیتهایی بیشتر از پدر خود را کسب نماید .
قشقایی 2014 با افزایش 49 میلی متری در طول و 20 میلی متری در عرض و کاهش 15 میلیمتری در ارتفاع ، فضای بهتر داخلی و موقعیت رانندگی مناسب تری را فراهم می کند . قشقایی جدید با نیسان X-Trail نیز تقریبا یکسان است و پلتفرم خود را با رنو Espace نیز به اشتراک می گذارد . از سال آینده و برای اولین بار ، قشقایی با هفت صندلی نیز ارائه می شود . پلتفرم جدید باعث صرفه جویی 30 درصدی در هزینه گردیده است .
علاوه بر چهره اسپرت تر قشقایی ، کیفیت آن نیز بهبود یافته است . این خودرو اکنون همانند یک کوپه چهار درب شاسی بلند به نظر می رسد . طراحی این خودرو توسط شیرو ناکامورا ، طراح خلاق نیسان در مرکز طراحی Paddington لندن صورت پذیرفته است .
فضای بار 430 لیتر است که 20 لیتر افزایش را نشان می دهد . از سوی دیگر صندلیها مجددا طراحی شده اند و فضاهای زیادی نیز برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده است . بعلاوه امکانات جدید نظیر اتصالات به گوشی های هوشمند و سیستم Nissan Connect نیز به این زیبای ژاپنی افزوده شده است .
برای پیشرانه فعلا چهار موتور بنزینی و دیزلی قابل انتخاب اند که می توانند به صورت تک یا جفت دیفرانسیل انتخاب گردند . در این میان یک گیربکس اتوماتیک X-Tronic نیز نقشی اساسی ایفا خواهد نمود . ضعیف ترین موتور قابل انتخاب 1.2 لیتر حجم داشته و 115 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخها منتقل می شود . با وجود حجم کم و اندازه کوچک ، عملکرد این موتور بواسطه استفاده از توربوشارژر بهتر از موتور 1.6 لیتری با تنفس طبیعی در نسل قبلی است . وزن کمتر و راندمان بهتر ، باعث کاهش مصرف سوخت نیز شده است . این خودرو با این پیشرانه تنها 5.6 لیتر در صد کیلومتر سوخت مصرف می کند که 0.6 لیتر کمتر از موتور 1.6 قبلی است . میزان دی اکسید کربن تولیدی هم با کاهش 15 گرمی ، اکنون به 129 گرم در هر کیلومتر رسیده است که این یعنی استانداردهای روز اروپا را دریافت خواهد نمود . استفاده از سیستم حرکت-توقف نیز در این کارایی تاثیر قابل توجهی داشته است .
از تابستان سال 2014 یک موتور قدرتمندتر 1.6 لیتری هم قابل انتخاب است . این موتور برای مصرف سوخت و آلایندگی پایین تنظیم و بهینه شده است . گشتاور تولیدی این پیشرانه اکنون به 240 نیوتن متر می رسد . در حالی که مصرف سوخت ترکیبی آن هم 5.6 لیتر در صد کیلومتر و میزان دی اکسید کربن تولیدی هم 132 گرم در کیلومتر می باشد .
اما جایزه را باید به موتور دیزلی 1.5 لیتری داد که تنها 99 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر به محیط زیست وارد می کند و از آن مهمتر مصرف سوخت باورنکردنی آن یعنی 3.8 لیتر واقعا از لحاظ اقتصادی مناسب هر خانواده ای می باشد . این خودرو استاندارد جدیدی را در مصرف سوخت خودروهای کراس اور در دنیا ایجاد نموده و دیدگاه سابق ما را که خودروهای شاسی بلند را پر مصرف و دشمن محیط زیست می دانستیم ، کاملا عوض خواهد کرد .
قیمت نیسان قشقایی جدید از 17 هزار پوند برای مدل 1.2 لیتری دیفرانسیل جلو با دنده دستی آغاز می شود و تا 27 هزار پوند برای گرانترین مدل 4x4 ادامه می یابد.