1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لینکلن MKC مدل 2015، پیرمردی که جوان شده

لینکلن MKC مدل 2015، پیرمردی که جوان شده

6 بهمن 1392
  • 2

شاید از پدرانمان بیشتر این نام را شنیده باشیم . لینکلن ، نامی که وقتی آن ها بر زبان جاری می سازند ، با احترام و ابهت آنرا می گویند و این برند لوکس امریکایی را همیشه با خودروهای لیموزین و خودروهایی که اکثرا سران مملکتی بر آن ها سوار هستند ، می شناسند .

لینکلن با آن که دیگر آن رونق و ابهت سابق را ندارد و بعید است که حتی دوباره تبدیل به لیموزین رئیس جمهور آمریکا شود ، اما همچنان زیر چتر کارخانه فورد نفس می کشد و با تغییراتی در مدلهای این شرکت ، و چهره ای لوکس و جدید در بازار حاضر می شود . تحقیقات نشان می دهد که عمده خریداران لینکلن، افرادی با سن متوسط 65 سال و با درآمد سالانه بیش از 100 هزار دلار هستند . اما این فرصت نیز ممکن است به زودی از میان برود ، خصوصا زمانیکه اکثر کارشناسان خودرو ، محصولات لینکلن را در برابر همتایان ارزانتر آن در فورد ، با وجود قیمت بالاتر ، در رده پایین تری قرار می دهند ، بنابراین فرصت برای این شرکت کوتاه است تا با بازنگری در طراحی و گرایش به طیف های جوان خریداران ، حضور خود را در جایگاهی که به دنبال آن است تثبیت نماید . یکی از خودروهای جدید لینکلن با توجه به سیاست یادشده ، MKC است که یک کراس اوور کوچک و لوکس بوده و ظاهرا برای سال 2015 آماده عرضه به بازار می شود .

طراحی بدنه این خودرو کاملا بازار جوان تری را هدف قرار داده ولی باید تا زمان ارائه و استقبال بازار از آن انتظار داشت ، زیرا همه چیز را خریداران مشخص خواهند نمود . در طراحی بخش جلو بدنه خطوطی نرم و کشیده استفاده گردیده که کمی شاهد طرحی محافظه کارانه آن هستیم و البته جذابیت در همین سادگی نهفته است . قسمت انتهایی و پشت بدنه ، طراحی جسورانه تر و کمی جدیدتر داشته و همین باعث نمای جذاب تر عقب این خودرو گردیده است به همراه یک دیفیوزر که احتمالا با رنگ بدنه هماهنگ شده و لوله اگزوزهای دوبل که باعث بوجود آمدن نمای اسپورت در عقب خودرو می شود . تمام این موارد به همراه طراحی جدید چراغ ها چه در جلو و چه در عقب به این کراس اوور تازه وارد امریکایی ، چهره ای جذاب و زیبا را بخشیده که در نگاه اول آنرا در لیست انتخاب های خود در کنار دیگر برندها نیز قرار خواهیم داد .

داخل کابین هم نمایشگر چند منظورره نسبتا بزرگ ، ابزارهای لمسی و روکش چرم تزئینات دال اتاق و روی درب ها ، حس تازه و خوشایندی را در سرنشینان ایجاد می نماید .

لینکلن برای پیشرانه این تازه وارد به سراغ موتورهای بسیار معروف و برنده جوایز مختلف یعنی همان سری اکوبوست فورد رفته است . موتور 2.3 لیتری می تواند 275 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 و گشتاور 300 پوند فوت در دور موتور 3000 در اختیار راننده قرار دهد . یک نمونه موتور ارزانتر نیز در دسترس است که چهار سیلندر بوده و 2.0 لیتر حجم آن بوده ، این موتور با تکیه بر توربوشارژر خود می تواند 240 اسب بخارقدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند .

مدل پایه لینکلن MKC به صورت دیفرانسیل جلو می باشد در حالی که می توان مدلهای دو دیفرانسیل آن را هم سفارش داد .

تولید لینکلن MKC در سه ماهه دوم سال و در تاسیسات لوئیزویل ایالت کنتاکی آغاز می شود . قیمت پایه این خودرو 34 هزار دلار خواهد بود . البته گران ترین مدل آن نیز حدود 49 هزار دلار به فروش خواهد رسید .




نظرات

  • پیام پیام (18 بهمن 1395 ساعت 18:43)

    از بیرون حس آرامش به آدم نمی دهد ... !
    ماشین فقط ماشین ژاپنی!

  • 0125 0125 (28 اسفند 1392 ساعت 20:43)

    خیلی عصبانیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!