سرانجام آخرین دستگاه از استیشن ون کومبی سری 2 فولکس آلمان که در برزیل تولید می شد ، پس از بازنشستگی همیشگی در 20 دسامبر ، به موزه هانوفر آلمان منتقل شد . شاید اگر مقررات جدید ایمنی در برزیل ، مشکلاتی برای این خودرو ایجاد نمی کرد ، تولید آن همچنان ادامه می یافت . این مقررات شامل ترمز ABS و کیسه هوا برای راننده و سرنشین می شوند .
فولکس واگن در ابتدا قصد جانشینی این خودرو با یک مدل مدرنیزه شده را داشت اما سرانجام از این تصمیم منصرف شد و با تولید 600 دستگاه ، نسخه ویژه و نهایی ، به عمر 56 ساله این خودرو مهر پایان زد .
در طول شش دهه ، بیش از 1.5 میلیون دستگاه از این خودرو در آمریکای جنوبی از مجموع 3.5 میلیون دستگاه کل تولید این خودرو ، به فروش رسیده اند . ظاهراً برزیلیها در تولید یک محصول از رده خارج ، دست شرکتهای ایرانی را بسته اند .
فولکس ممکن است برای جانشینی ون کومبی ، از ون کانسپت Bulli بهره ببرد .