مرسدس در ساخت خودروهای ون شاید تجربه و مهارت بالایی نداشته باشد ، اما دوست ندارد از این بازار پر عطش که برای بسیاری جذاب و برای خودرو سازان پر سود نیز هست دل کنده و وارد بازاری دیگر بشود .
این خودرو به گونه ای طراحی شده است که شما نیز خواهان آن خواهید شد . این مدل با طراحی برگرفته از مدلهای کلاس C ، E و S جایگزین مناسبی برای مدل Viano است . اگر بخواهیم نگاه کارشناسه را از جلو آن شروع کنیم باید بگوییم که در این قسمت با یک جلو پنجره زیبا مواجه هستیم که در کنار آن چراغهای جلو LED قرار دارند . اگر به سمت عقب خودرو حرکت کنیم ، می توانیم بدنه تراش خورده ، خط شانه بالایی و برآمدگی کمانهای لاستیک را ببینیم .
این طراحی رو به بالا در کابین چرمی با تزئینات چوبی ، صندلی های تک نفره و کنسولهای مرکزی عقب نیز ادامه پیدا می کند . از دیگر نکات برجسته این خودرو سیستم نور پس زمینه ، تکیه گاه فلزی و صفحه نمایش COMAND آن است .
در زیر کاپوت این خودرو در سطح معمولی 200 CDI دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 1/2 لیتری وجود دارد که توان آن 136 اسب بخار و گشتاورش معادل 330 نیوتن متر است . با عبور از 220 CDI مالکین این خودرو می توانند توانی معادل 163 اسب بخار همراه با گشتاور 380 نیوتن متری را تجربه کنند . اما در آخر موتور 250 BlueTec توانی برابر با 190 اسب بخاردر کنار 440 نیوتن متر گشتاور تولید می کند .
از آنجایی که طراحی این وَن برای طیف وسیع و متنوعی از مشتریان بوده است ، به خوبی سفارشی شده و می توان آن را با فاصله محوری کوتاه 3200mm یا بلند 3400mm بین چرخهای عقب و جلو سفارش داد . همچنین این مدل در سه طول متفاوت از 4895mm تا 5370 mm عرضه می شود .