اسب سرخ و چموش فراری پس از مدل 288GTO ، دیگر به دنبال ارائه مدلی افسانه ای و خاص نبود ، زیرا طراحی و ساخت خودرویی که بتواند با 288GTO رقابت نماید بسیار سخت و هزینه بر بود تا آنکه دیگر وجود لامبورگینی کانتاش عرصه را برای فراری سخت نمود و فراری چاره ای جز ارائه چنین مدلی نداشت و در غیر این صورت ابهت و اعتبار خویش را به دست تازه وارد میدان از دست می داده است .
فراری اف۴۰ ( Ferrari F40 ) خودرویی است که در سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ و به تعداد 1325 عدد در کارخانه اصلی فراری در شهر مودنای ایتالیا به تولید رسیده است و دومین نسل از خودروههای افسانه ای این شرکت پس از 288GTO بوده است .
این خودرو در کلاس خودروهای اسپورت قرار گرفته و طراحی آن در زمان خویش بسیار دلنواز و چشمگیر بوده است .
قلب تپنده و زنده این خودرو ، یک موتور 8 سیلندر خورجینی بوده که به همراه توربو چارجر نیرویی معادل با 478 اسب بخار را در دور موتور 7000 دور در دقیقه به همراه 577 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 4000 دور در دقیقه از 2.9 لیتر حجم ( حجم دقیق برابر با 2936 سی سی ) برای راننده خویش فراهم آورده و در اختیار او قرار می دهد . سیستم جعبه دنده این خودرو 5 سرعته دستی می باشد .
فراری اف 40 با حداکثر سرعت ٣٢٤ کیلومتر بر ساعت اولین خودروی خیابانی بود که رکورد سرعت بالای ٢٠٠ مایل در ساعت (km/h ٣٢٢) را به دست آورد و به همین دلیل در مدت زمانی خاص پر سرعت ترین خودروی زمان خویش نام گرفت .
مصرف سوخت این خودرو به ترتیب ، شهری ، جاده ای و مصرف ترکیبی برابر بوده با 21 ، 15 و 18 لیتر در 100 کیلومتر . البته این اعداد برای چنین خودرویی که از سیستم های اولیه انژکتور که با نام Weber-Marelli electronic injection شناخته می شده است ، بسیار اعداد جالبی بوده است ، البته این گفته به معنی کم مصرف بودن نبوده بلکه در برابر عملکرد و کارایی که این خودرو در اختیار شما قرا میدهد ف این اعداد در زمان خویش بسیار جالب و مناسب بوده است .