در حالی که پیش از این شرکت کرهای کیا در حال آمادهسازی نمونههای کوپه اسپرت در رده جنسیس کوپه با حتی بالاتر از آن بود، مدیر بازاریابی این شرکت، آب پاکی را روی دست طرفداران جوانتر این شرکت ریخت و گفت که اولویت کیا تقویت تصویر این نام تجاری است و یک خودروی اسپرت به اندازه کافی این نام تجاری را تقویت نمیکند یا باعث سودآوری نمیشود.
شما احتمالاً کوپه جذاب GT4 استینگر را به خاطر دارید. خودروی مفهومی که اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش گذاشته شد. تصور میشد که این کوپه 2+2 دیفرانسیل عقب، اولین خودروی اسپرت کیا در بازار باشد. اما اکنون این روند به چالش کشیده شده است.
کیا برای ارائه چنین مدلهایی هنوز آمادگی کامل ندارد. از نظر بازاریابی، معرفی خودروهای جدید باید به بالا بردن تصویر برند در اذهان کمک کند. اگر یک شرکت چینی یک خودروی رودستر را معرفی کند، آوازه آن در دنیا میپیچد؟ مدیر کیا چنین فکر نمیکند.