برای اولین بار، شرکت فولکسواگن توانست در طی چهار ماه ابتدایی سال به فروش نزدیک به 2 میلیون دستگاه خودرو دست پیدا کند. بررسی آمار فروش فولکس از ماه ژانویه تا آوریل 2014 نشان میدهد که بیش از 1,991,000 دستگاه خودرو فروخته شده است که 4.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
تنها در ماه آوریل بیش از 513 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده که 6.8 درصد نسبت به سال گذشته رشد را نشان میدهد.
بزرگترین بازار برای فولکسواگن، منطقه آسیا و اقیانوس آرام بود. جایی که با 16.2 درصد افزایش، 993 هزار دستگاه از خودروهای جدید را پذیرا شد. جالب این که از این تعداد 921400 دستگاه یعنی تقریباً تمام خودروها در چین و هنگ کنک به فروش رسیدند.
در اروپا نیز 267 هزار دستگاه اتومبیل مسافری به فروش رفت که 4.1 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت. سهم آلمان 184 هزار دستگاه بود و بیش از 85 هزار دستگاه نیز در شرق قاره سبز فروخته شد. روسیه با 45800 دستگاه کاهش 7.4 درصدی را نشان میدهد.
در آمریکای جنوبی نزدیک 184 هزار دستگاه خودروی فولکس به فروش رسید که 21.8 درصد کاهش داشته و در آمریکای شمالی هم با 182 هزار دستگاه حدود 10 درصد افت را نشان میدهد.
در مجموع میتوان افزایش فروش در چین و البته در اروپا را برای فولکس واگن مثبت قلمداد کرد و از دست دادن بازارهای آمریکایی نیز از نقاط تاریک فروش این چند ماهه شرکت بزرگ آلمانی محسوب میشود.