آن چیزی که بعد از شنیدن نام یک ماسل کار مانند فورد موستانگ به ذهن، متبادر میشود، یک خودروی قوی هیکل و عضلانی، با پوزه کشیده و گلگیرهای متورم و موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم بالا است. اما شاید زمانه تغییر در آخرین قسمت از تصوراتمان فرا رسیده باشد. بله منظور موتورهای بزرگ آمریکایی است.
موستانگ با شجاعت به سراغ پیشرانه چهار سیلندر رفته است. موتورهای سری اکوبوست فورد همگی به راندمان بسیار بالا و مصرف پایین شهرهاند. پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری در نظر گرفته شده برای موستانگ نیز از همین قاعده پیروی میکند.
موتور جدید با کمک توربوشارژر اینترکولر و تزریق مستقیم سوخت قادر است 305 اسب بخار نیرو در دور 5500 دور بر دقیقه و 300 پوند فوت گشتاور در دور 2500 دور بر دقیقه را در اختیار یک گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک با شیفتر دستی قرار دهد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر این مدل با دنده دستی 5 ثانیه و صفر تا 160 کیلومتر آن 12.8 ثانیه است. زمان طی مسافت 400 متر هم 13.7 ثانیه میباشد. نهایت سرعت نیز در این مدل به 233 کیلومتر بر ساعت محدود شده بود.
استفاده از موتور اکوبوست باعث شده که این خودروی اسپرت در شهر 11.76 لیتر و در جاده 7.35 لیتر سوخت در صد کیلومتر مصرف کند.
مدل تست شده هنوز با نمونه نهایی فاصله دارد و تغییراتی کوچک در پانلهای بدنه و داخل کابین رخ خواهد داد. چرخهای 19 اینچی با تایرهای P Zero تابستانی میشلن به اندازه 255/40 و کالیپرهای بزرگ ترمز با چهار پیستون و ارتفاع بدنه پایینتر، تصویری قدرتمند و کم نقص را ارائه مینماید. صدای خودرو در دورهای پایین بسیار آرام و حتی کمتر از BMW با موتور 2.0 لیتری توربو است.
برای خرید موستانگ چهار سیلندر باید 27 هزار دلار کنار بگذارید تازه با صندلیهای مسابقه ای ریکارو و سیستم ناوبری، این رقم به 30 هزار دلار میرسد. حالا دیگر صدای موتور موستانگ، همسایهها را از خواب بیدار نمیکند!