به نظر میرسید که جنرال موتورز بعد از جریمه 35 میلیون دلاری بابت کوتاهی در رفع نقص خودروهای خود، بتواند به تدریج از اخبار منفی این حوزه خود را خارج نماید. اما این شرکت اخیراً اعلام نمود که نزدیک 2.5 میلیون خودروی دیگر را در چهار بخش جداگانه فراخوان میکند.
اولین خودروهای فراخوان شده این فهرست شامل 1339355 دستگاه از انواع بیوک انکلاو، شورولت تراورس، و جیام سی آکادیا ساخته شده بین سالهای 2009 تا 2014 میباشد. مشکل این خودروها در تسمه مربوط به کمربند ایمنی جلو است که در طول زمان فرسوده شده و در صورت تصادف میتواند باعث آسیب سرنشینان شود.
دومین قسمت فراخوان، مربوط به شورولت مالیبوی 2004 تا 2008، پونتیاک G6 سالهای 2005 تا 2008 میباشد که تعداد 1075102 دستگاه خودرو را شامل میگردد و نقص آنها نیز امکان فرسایش کابل رابط دسته دنده و عدم نمایش صحیح موقعیت دنده است.
فراخوان سوم شامل 1402 دستگاه کادیلاک اسکالید مدل 2015 است که مشکل آنها ناشی از چسبندگی پلاستیک روکش ایربگ مسافر جلو است که جوش خوردن لبههای پلاستیک باعث عدم عملکرد صحیح در هنگام بازشدن کیسه هوای جلو در هنگام تصادف میشود.
در نهایت فراخوان چهارم برای تعدادی اندک یعنی 58 دستگاه شورولت سیلورادوف جیام سی سیرا HD مدل 2015 است که اتصال فیوز ژنراتور به بدنه خودرو میتواند منجر به خطر آتشسوزی در آنها شود.
جنرال موتورز تاکید کرده که هیچ گزارش مرگومیر مربوط به این مشکلات تاکنون گزارش نشده است. فروش کادیلاک اسکالید هم تا رفع نقص کامل، متوقف شده است. به نظر میرسد که این بار این شرکت برای جلوگیری از آسیب به شهرت خود و گرفتاریهای بیشتر، دست پیش را گرفته و با جدیت و مسئولیتپذیری بیشتر تلاش میکند تا چهره مخدوش شده خود را ترمیم نماید.