همانطور که در نسلهای قبلی کلاس سی هم دیده بودیم، مرسدس بنز با تأخیری حدوداً یک ساله از مدل استیشن این خودرو با نام estate رونمایی کرد. یک واگن جذاب با طراحی خوب که میتواند یکی از الگوهای ماندگار در بازار استیشنها را رقم بزند.
تغییرات ظاهری از چراغهای جلو آغاز میشوند. مدلهای مختلف از طراحی چراغهای متفاوت البته با کاسه چراغ مشترک سود میبرند. مثلاً چراغهای مدل هیبریدی با چراغهای مدل بلوتک فرق میکند. این تفاوت در طراحی سپر و هواکشهای آن، رینگها و جلوپنجره نیز محسوس است.
یک باربند سقفی زیبا در کنار افزایش فضای بار پشت، از ویژگیها و مزیتهای این مدل نسبت به نمونه سدان میباشند. برای افزایش فضا، طول خودرو 96 میلیمتر دیگر افزایش یافته و به 4702 میلیمتر رسیده است. عرض نیز 40 میلیمتر گستردهتر شده و اکنون 1810 میلیمتر است. جالب اینکه فاصله بین دو محور نیز 8 سانتیمتر کشیدهتر شده و به 284 سانتیمتر رسیده است. با همه این تفاصیل، این خودرو 65 کیلوگرم سبک تر شده است. سرنشینان عقب اکنون جای پا، شانه و سر و آرنج بیشتری نسبت به قبل دارند.
کلاس سی Estate دارای 490 لیتر گنجایش صندوق است که البته با خواباندن صندلیهای عقب به 1510 لیتر میرسد. صندلیهای عقب با نسبت 40:20:40 تا میشوند. این الگو باعث میشود که بتوان خودرو را در حالتهای دو، سه، چهار و پنج نفره مورد استفاده قرار داد. درب عقب بدون نیاز به دست، میتواند باز یا حتی بسته شود.
در بخش فنی، کلاس سی Estate تا 20 درصد در مصرف سوخت، نسبت به اسلاف خود، کارآمدتر است. این خودرو هم از همان پیشرانههای مدل سدان بهره میبرد. موتورهای دیزلی، خروجی بین 113 تا 201 اسب بخار دارند. مدل C300 هیبریدی با استفاده توأمان از موتور 201 اسبی و موتور الکتریکی 25 اسبی مصرف سوختی در حد 3.8 لیتر در صد کیلومتر دارد. موتورهای دیزلی هم از 154 تا 328 اسب بخار در مدل C350 قدرت تولید میکنند.
فروش مدل Estate کلاس سی جدید از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.