ساده ترین راه برای افزایش قدرت یک موتور، افزودن حجم سیلندرهای آن است. اما این راهی نیست که امروزه مورد پسند شرکتهای پیشرو باشد. افزایش آلودگی و مصرف سوخت و همچنین اندازه پیشرانه، دلیل اجتناب از این روش منسوخ است. ولوو به همین علت بلوک موتورهای 5 و 6 سیلندر خود را به نفع موتور جدید چهار سیلندر سبکتر و کارآمدتر، بازنشسته می کند.
برای غلبه بر کمبود نیروی ناشی از حجم کمتر، مهندسان رو به توربوشارژر و سوپرشارژرها آورده اند تا میزان بهینه تری از سوخت را در مواقع نیاز به سیلندرها تزریق کنند. در حالیکه سوپرشارژرها در تمامی دورهای موتور، فعالیت می کنند، توربوشارژرها تنها در دورهای بالا وارد عمل می شوند. هر کدام از این متدها از مزایا و معایبی برخوردارند. ولوو برای پیشرانه سری Drive-E از هر دو راه حل بهره گرفته است. سوپرشارژر برای دورهای پایین و توربوشارژر برای دورهای بالا.
اکنون مدل 2015 ولوو S60 با پیشرانه T6 Drive-E می تواند 302 اسب بخار نیرو تولید نماید. نکته قابل تامل، مصرف سوخت 9.8 لیتری در شهر و 6.72 لیتری در بزرگراه است که برای چنین خودرویی، ایده آل به نظر می رسد.