پرشین خودرو: آئودی و بامو مدتها بود که بر سر عرضه اولین مدل با چراغهای لیزری با یکدیگر رقابت داشتند و به نظر میرسید که آئودی پس از رونمایی از مدل R8 LMX در ماه پیش، این جنگ را برده است اما اکنون بامو آنها را پس از عرضه مدل i8 به اولین مشتری خود در آلمان، شکست داده است.
این مدلها که در یک مراسم مخصوص به مشتریان نشان داده شدند، از پیشرانه پلاگ-این هیبریدی بهره میبرند. این سیستم هیبریدی شامل یک موتور سه سیلندر توربو 1.5 لیتری توینپاور، یک موتور الکتریکی و یک باتری لیتیوم-یونی است. قدرت خروجی ترکیبی این خودرو 362 اسب بخار است و صفر تا صد آن تنها 4.4 ثانیه طول میکشد و نهایت سرعت آن به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. نکته مهم درباره این خودرو البته میزان مصرف متوسط آن است که 2.1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. این خودرو میتواند در حالت الکتریکی هم مسافت 37 کیلومتر را بپیماید.
رولند کروگر، رییس بخش فروش بامو در آلمان راجع به این مدل گفت: ما در نوامبر سال گذشته، استقبال خوبی از اولین مشتریهای بامو i3، اینجا در بامو ولت داشتیم. ما امروز در حال ادامه دادن موفقیت سری i با رساندن هشت دستگاه اول مدل i8 به اولین مشتریهایش هستیم. بامو i8 به عنوان «اولین مدل دوره جدید» کارخانه، طراحی و بدنه فیبر کربن را با پیشرانه پلاگ-این هیبریدی ترکیب میکند.