تجربه اولین رانندگی با مک لارن 650S

1 تیر 13935:32
3 دقیقه


تجربه اولین رانندگی با مک لارن 650S

تجربه اولین رانندگی با مک لارن 650S

مک لارن 650S قرار بود در یک رده بالاتر از 12C و یک رده پایین‌تر از P1 قرار گیرد اما بعداً تبدیل به جانشینی برای 12C شد و اکنون به نظر می‌رسد این تصمیم مک لارن، کاملاً بجا بوده است زیرا 650S همان 12C با تعدادی به‌روزرسانی مختلف می‌باشد. اما این به‌روزرسانی ها نیز چندان مختصر نیستند. پیستون‌های جدید، سیستم تعلیق جلوی متفاوت و شتاب بهتر از جمله این تغییرات‌اند. اما نکته مهم‌تر، طراحی ظاهری خودرو است که کاملاً جذاب و ظریف است و تمایز مک لارن را نشان می دهد.

شالوده هر دو خودروی 650S و 12C یکسان است. شاسی فیبرکربنی آن تنها 74.8 کیلوگرم وزن دارد. و در عین حال، سخت‌تر از آلومینیوم یا فولاد است. سیستم تعلیق هیدرولیکی، اینک توسط چشمه‌هایی با 22 درصد سختی بیشتر در جلو و 37 درصد در عقب به شاسی متصل می‌گردد. نیروی رو به پایین و چسبندگی به جاده هم 24 درصد بهبود یافته است.

مک لارن 650S یک سوپراسپرت واقعی است. رقیبی برای فراری 458 و حتی احتمالاً سریع‌تر از اونتادور می‌باشد. نیروی 641 اسبی و گشتاور 500 پوند فوتی آن که با کمک توربوشارژر از یک موتور کوچک 8 سیلندر 3.8 لیتری حاصل می‌شود، بسیار سریع و مطلوب است. گیربکس 7 سرعته خودکار نیز به خوبی انجام وظیفه می‌کند و هماهنگی بالایی با موتور دارد.

همه این‌ها باعث می‌شوند تا شتاب صفر تا 160 کیلومتر 5.7 ثانیه ای به دست آید که رقمی حیرت‌انگیز است. نهایت سرعت این کوپه 1470 کیلوگرمی هم 333 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

کابین با مدل 12C مشترک است و کیفیت بالاتر و نشانگرهای واضح‌تری دارد. ترمزهای سرامیکی به صورت استاندارد می‌باشند اما صندلی‌های فیبرکربنی شامل 8 هزار دلار هزینه اضافه می‌شوند.

قیمت مک لارن 650S حدود 265 هزار دلار می‌باشد.

تجربه اولین رانندگی با مک لارن 650S

منبع: roadandtrack.com