سوبارو همواره به عملکرد خوب خودروهایش در خارج از جاده معروف بوده است. این عملکرد به واسطه سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ خوب و همچنین موتورهای بوکسر تخت با نقطه ثقل پایین و سیستم تعلیق مناسب بدست آمده است. سوبارو فارستر نیز کاملا برای این کار تخصص یافته است. شاسی بلندی که حتی نام آن نیز اشتیاق به جنگل نوردی را زنده می کند.
نگاه سنتی به SUV ها امروزه تغییر کرده است. حالا ساختار یکپارچه بدنه و شاسی جایگزین شاسی بلندهایی با شاسی جداگانه شده است. به این ترتیب خودروهای واگن به راحتی به شاسی بلند ارتقا خواهند یافت. در حالی که بدون افزایش ابعاد کلی بدنه می توان از مزایای خروج از جاده در عین بهره مندی از فضای داخلی جادار و مناسب و راحتی در مسیرهای طولانی و بزرگراه نیز نام برد.
مدل 2014 سوبارو فارستر، آخرین سال تولید خود را می گذراند. سال آینده این خودرو با نسل پنجم فارستر جایگزین خواهد شد. این خودروی مردانه برای کشف و ماجراجویی ساخته شده است. بیراه نیست که تنها در ایالات متحده سالانه 80 هزار دستگاه از آن به فروش می رسد.
برای سال 2014 به قدرت پیشرانه افزوده شده و بهره وری نیز بهتر شده و فضای بار نیز گسترش یافته است. فضای کابین، موقعیت راننده، کیفیت مواد داشبورد و صندلیها، دید به بیرون و سوار و پیاده شدن همه عالی و راحت می باشند. البته قسمت پشتی نسبت به انواع SUV ها کوچکتر می باشد. صدای باد نیز در سرعتهای بالا شنیده می شود.
صندلیهای بزرگ و راحت و فضای داخلی خوب از مزایای فارستر به شمار می آیند. ایمنی خودرو با توجه به هفت کیسه هوای استاندارد، از جمله ایربگ زانو و تقویت ساختار بدنه بهبود یافته است. این خودرو یکی از معدود خودروهای SUV کوچکی است که در آزمایشات سختگیرانه IIHS توانسته امتیاز مثبت اضافه را دریافت نماید.
موتور فارستر یک پیشرانه 2.5 لیتری مجهز به گیربکس شش سرعته دستی یا 2.0 لیتری توربو با گیربکس CVT است. بازده موتورها افزایش یافته است. مصرف سوخت موتور 2.5 لیتری 10.74 لیتر در زمان تست عملی محاسبه شده است.
قیمت پایه سوبارو فارستر 2014 از 24 هزار دلار شروع می شود و با توجه به امکانات تا 28820 دلار نیز افزایش می یابد. با این قیمتها باید سوبارو فارستر را یکی از ارزشمندترین دو دیفرانسیل های حال حاضر جهان دانست.