اگر تصور میکنید که تنها خودروهای اسپرت و یا سوپر اسپرت ممکن است از
پیشرانه عقب و دیفرانسیل عقب استفاده کنند، با دیدن رنو توئینگوی 2015
نظرتان عوض خواهد شد.
این فرانسوی ریزه میزه که باید آن را رقیبی برای فولکسواگن آپ! و فیات
500 ( و شاید هم جایگزینی شایسته برای رنو 5 ) دانست، به تدریج ویژگیهایی جذاب را به نمایش میگذارد. بیست سال از
زمان معرفی اولین توئینگو میگذرد و حالا یک طرح ابتکاری با الهام از
خودروهای گذشته برای این خودرو در نظر گرفته شده است.
پلتفرم مورد استفاده در توئینگوی 2015 قرار است در بنز اسمارت فورفور نیز
استفاده شود. این نتیجه همکاری رنو با مرسدس بنز برای سرمایه گذاری مشترک
روی خودروهای کوچک و با آلایندگی پایین است.
طراحی رنو توئینگو، یادآور مدل خاطرهانگیز رنو 5 میباشد. طراحی این
ماشین، بامزه و دوستداشتنی است و به همان اندازه رقبای خود، میتواند
جلب توجه کند. این مدل با دارا بودن 5 درب و با وجود مخفی بودن
دستگیرههای درب عقب، بیشتر به هاچ بکهای سه درب میماند. درب عقب
یکپارچه از شیشه ساخته شده و زیبایی قسمت عقب خودرو را در ترکیب با سپر،
چراغها و اسپویلر دو چندان کرده است.
با قرار گیری موتور در انتهای خودرو، یاد فولکس بیتل نیز زنده میشود.
رنو این قدام را برای بهبود دایره چرخش و فضای داخلی بهتر میداند.
بنابراین توئینگوی جدید با فضای بهتر کابین و عملکرد فرزتر در خیابانهای
شهری خواهد بود. موتور احتمالاً همان موتور سه سیلندر 1.2 لیتری
توربوشارژر بکار رفته در مدل کلیو میباشد. با این وجود هنوز اطلاعات
رسمی در این مورد منتشر نشده و باید منتظر ورود خودرو به بازار باشیم.