نسل پنجم وانت و پیک آپ میتسوبیشی ترایتن (Triton) بیش از تمام اسلاف آن به خودروهای سواری شباهت خواهد یافت و عملکرد راحتتر، نرمتر و امنتری را به نمایش میگذارد. این خودرو که قرار است در نیمه اول سال 2015 وارد بازار شود، نسبت به مدلهای خش فعلی میتواند خریداران بیشتری را نیز جذب کند. این همان روندی است که فورد در مدل رنجر جدید و نیسان در مدل پیک آپ ناوارا نیز طی میکنند.
انعطافپذیری، ظرفیت بار و میزان بکسل کردن همچنان حفظ خواهند شد اما امکانات خیلی بیشتری را در ترایتن جدید خواهید یافت. ایمنی این خودرو نیز از چهار ستاره در تستهای تصادف به 5 ستاره ارتقا مییابد.
پیشنمایشی از این خودرو قبلاً در نمایشگاه توکیو و ژنو معرفی شده بود که نشان از طراحی ظاهری رادیکال آن دارد.
ترایتن جدید این بهبود و ارتقا را با افزایش قیمت متوسط جبران خواهد کرد. این میتواند برای خریداران انبوه این خودرو نگرانکننده باشد. اما افزودن به امکانات و ایمنی در یک خودروی ارزانقیمت نیز میسر نخواهد بود و میتسوبیشی امیدوار است همچنان مشتریان از این خودرو استقبال نمایند.
سابقه این وانت میتسوبیشی به سال 1978 بر می گردد. نسل فعلی ترایتن که چهارمین نسل آن است و با نامهای دیگری چون L200 و استرادا هم شناخته میشود از سال 2006 در بازارها حاضر است و بنابراین عمری حدود یک دهه ای خواهد داشت.
این پیک آپ در انواع 2 و 4 درب و با پیشرانههای 2.4 لیتری 145 اسبی تا 3.5 لیتری ششش سیلندر 194 اسبی عرضه میشود. در نسل جدید روی کاهش وزن و بهبود راندمان پیشرانه تأکید شده است. مدل دو دیفرانسیل این خودرو به عنوان یکی از محبوبترین مدلها قیمتی در محدوده 30 هزار دلار خواهد داشت. یک نسخه پلاگین هیبریدی هم از این خودرو در برنامه میتسوبیشی قرار دارد.