هیوندای اعلام کرد که هنوز برای ارائه نسخه هیبریدی نسل هفتم سوناتا، آماده نیست. توضیح بیشتری برای این تأخیر داده نشده اما گفته میشود که دلیل آن میتواند کاهش میزان بهرهوری نسبت به مدلهای پیشین باشد. ظاهراً بهبود بهرهوری در مصرف سوخت مدل 2015 هیبریدی نسبت به مدلهای قبلی از 6 درصد به تنها 2 درصد نسبت به مدلهای بنزینی از دلایل این تأخیر میباشد.
در حال حاضر سوناتای جدید با موتور بنزینی استاندارد 2.4 لیتری 185 اسب بخاری و 241 نیوتن متری ارائه میشود. توسعه همین موتور و استفاده از تکنیکهایی چون زمانبندی هوشمند سوپاپها (E-CVVT) باعث شده تا این پیشرانه در شهر 9.41 و در بزرگراه 6.36 لیتر سوخت مصرف کند. پیشنهاد جایگزین برای علاقهمندان به مدل هیبریدی هم میتواند مدل اکو با موتور 1.6 لیتری توربو باشد که مصرف سوخت آن در شهر 8.4 و در جاده 6.2 لیتر است. این ارقام مصرف سوخت، با 6.33 و 5.88 لیتر مصرف مدل هیبریدی 2014 سوناتا بسیار نزدیک میباشند.
با اینکه هیوندای زمانی را برای معرفی مدل هیبریدی نسل جدید سوناتا تعیین نکرده اما انتظار نمیرود قبل از سال 2016، این خودرو را در بازار شاهد باشیم. قیمت مدل هیبریدی هم بیش از 26 هزار دلار خواهد بود. در حالی که قیمت مدل پایه با موتور 2.4 لیتری حدود 21 هزار دلار و مدل اکو حدود 23 هزار دلار میباشد.
در سوی دیگر رقابت، تویوتا کمری هیبریدی با موتور 2.5 لیتری و باتریهای نیکل متال هیدرید و با توان 200 اسب بخار در بازار حاضر است. این خودرو مصرف ترکیبی 5.88 لیتر در صد کیلومتر را نشان میدهد که رقمی مناسبتر میباشد. قیمت این خودرو نیز در بازار 27850 دلار میباشد.