درر سال 2015، خودروی کوچک و ریزه میزه پژو 108 جایگزینی شایسته برای نسل قبلی 107 خواهد بود. طراحی جدید و جذاب و تلاش برای بهبود همه چیز، از این خودرو یک هاچ بک جمع و جور شهری قابل ساخته است. همانگونه که در معرفی سیتروئن C1 و تویوتا آیگو هم اشاره کردیم، این خودروها سه ضلع یک همکاری مشترک برای ساخت یک سوپرمینی جذاب و البته با سه برند مستقل را شکل میدهند. هر سه خودرو از پلتفرم و قوای محرکه یکسانی سود میبرند.
طراحی پژو 108 جدید با استیلی کاملاً اروپایی و ملهم از مدلهای جدید 208 و 308 میباشد. چراغهای سبک جدید و جلوپنجره با نوارهای کرومی به خوبی با پیشآمدگی اندک کاپوت خودرو تناسب یافتهاند. چینش لامپها در کاسه چراغهای جلو و چراغهای روزتاب LED و آینههای جانبی با ظرافتی مثالزدنی طراحی شدهاند. در قسمت عقب خودرو با درب بزرگ شیشه ای مشابه تویوتا آیگو و چراغهای یاقوتی شکل روبرو میشوید. یک اسپویلر سقفی کوچک هم بر جذابیت بصری عقب آن افزوده است.
پژو 108 جدید در مدل هاچ بک پنج درب، از طول 3.47 متر و عرض 1.62 متر برخوردار است. وزن این مدل تنها 839 کیلوگرم میباشد که میتواند به چابکی آن بیافزاید. بنابراین با این ابعاد میتوان 208 را یکی از آسانترین خودروها برای داخل شهر به شمار آورد.
رنگآمیزی 108 نیز منحصربهفرد است. 8 رنگ جدید برای بدنه با دو طیف رنگی متفاوت برای سقف شامل رنگهای بنفش و خاکستری در مجموع تنوع خوب و چهره شادی به خودرو میبخشند. این در حالی است که از دو فرم بدنه سه و پنج درب و یک نسخه با سقف پارچه ای بازشونده میتوان انتخاب کرد.
فضای داخلی نیز مدرن و جذاب است. پژو پیش از این هم در طراحی ارگونومیک و زیبای کابین، زبانزد بود. اما در اینجا بجای زیبایی روی سادگی و مینی مالیستی توجه بیشتری شده است. با وجود سادگی ابتدایی، به خوبی از ترکیب رنگی دو طیفی و نمایشگرها و نشانگرهای مناسب استفاده شده است. تعداد دکمهها و کلیدها به شدت کاهش یافتهاند. صفحه نمایش 7 اینچی لمسی همراه با اتصال به گوشههای هوشمند، تهویه مطبوع، صندلی راننده با تنظیم ارتفاع، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و امکانات خیلی بیشتری را میتوانید در 108 به صورت استاندارد و پیشفرض بیابید.
پژو برای قوای محرکه 108 نسبت به تویوتا از انتخابهای بیشتری برخوردار است. موتور پایه همان موتور سه سیلندر یک لیتری تویوتا با قدرت 68 اسب بخار است که راندمانی باورنکردنی دارد. این موتور با گیربکس 5 سرعته دستی به صورت استاندارد عرضه میشود. و البته امکان استفاده از گیربکس اتوماتیک به صورت سفارشی هم موجود میباشد. موتور 1.2 لیتری پژو هم انتخاب دیگری است که با قدرت بیشتر 82 اسب بخار تنها با گیربکس دستی ارائه میشود. میزان آلایندگی این پیشرانهها کمتر از 99 گرم در هر کیلومتر میباشد و حتی در مورد مدل 1.0 e-VTi با گیربکس دستی به 88 گرم CO2 در هر کیلومتر هم میرسد.
در انگلستان میتوان پژو 108 را با قیمت پایه 8200 پوند خریداری کرد.