شرکت های خودروسازی در ایران علاقه ای به انتشار هزینه های تبلیغاتی خود ندارند ولی برخلاف خودروسازان ایرانی، کمپانی های خارجی به صورت سالیانه هزینه های تبلیغات خود را منتشر می کنند.
گزارشی که توسط موسسه ادورتایزینگ ایج Advertising Age منتشر شده نشان می دهد که شرکت های فیات کرایسلر، تویوتا، فورد و جنرال موتورز در میان شرکت های خودروسازی بیشترین پول را برای تبلیغ محصولاتشان در بازار آمریکا می پردازند.
شرکت های خودروسازی بین المللی تمامی هزینه های تبلیغاتی خود را باید منتشر کنند. این موضوع در مورد خودروسازان ایرانی مصداق ندارد.
نام شرکت خودروسازی |
تبلیغات در تلویزیون |
تبلیغات در مجلات |
تبلیغات در روزنامه ها |
تبلیغات در اینترنت |
فیات کرایسلر |
900 میلیون دلار |
71 میلیون دلار |
10 میلیون دلار |
110 میلیون دلار |
تویوتا |
959 میلیون دلار |
152 میلیون دلار |
13 میلیون دلار |
112 میلیون دلار |
فورد |
797 میلیون دلار |
128 میلیون دلار |
13 میلیون دلار |
139 میلیون دلار |
جنرال موتورز |
1.3 میلیارد دلار |
185 میلیون دلار |
143 میلیون دلار |
176 میلیون دلار |