وقتی به محصولات افتخارآفرینی چون 911 توربو نگاه میکنید، چیزی در قابلیتها و کارایی آنها کم نخواهید دید. مدلهای GTS و GT3 را هم میتوانید در نظر بگیرید. حتی هایپرکاری نظیر 918 اسپایدر که رکوردهای بسیاری را به نام خود دارد و یکی از تکنولوژیک ترین خودروهای حال حاضر دنیاست.
اما پورشه هنوز برای رقابت با لامبورگینی و فراری چیزی کم دارد. سوپر اسپرتی که بتواند با خودروهایی نظیر فراری 458 و لامبورگینی اوراکان، رقابت تنگاتنگی داشته باشد. دایره این رقابت با ورود آئودی R8 و مک لارن 650S تنگتر شده است. بنابراین نقشههایی برای دریافت سهمی از این کلاس و جانشینی خودروی پورشه 928 قدیمی در سر پورشه وجود دارد. خودرویی که بالاتر از 911 توربو و پایینتر از 918 قرار خواهد گرفت.
اولین راهکار استفاده از قوای محرکه 918 گرانقیمت در درون سینه یک پورشه کاررای معمولی است. این خودرو میتواند نهایتاً یک 911 دیگر باشد که شخصیت مستقلی برای این رقابت ندارد. پیکرهبندی پیشرانه هیبریدی یا ده سیلندر یا هشت سیلندر فعلاً مورد بحث است اما ظاهراً به کمتر از 8 نباید قانع بود. استفاده از توربوشارژر نیز یک گزینه بسیار محتمل است. گزارشها از یک موتور بوکسر هشت سیلندر با توربوشارژر مستقل برای هر دو سیلندر حکایت دارند. بدین ترتیب تأخیر توربوها به حداقل میرسد در حالی که پیچیدگی تکنولوژی زیادی لازم نیست.
موتورهای هشت سیلندر تخت پورشه قبلاً در مدلهایی چون 907، 908، 909 و 910 بکار گرفته شده بودند. نیروی تولیدی این موتور حداقل 600 اسب بخار خواهد بود.
شاسی این خودرو نیز یکی از شاسیهای مدولار جدید اسپرت گروه فولکس واگن خواهد بود. جالب اینجاست که این پلتفرم بین مدلهای لامبورگینی، پورشه 911 و باکستر مشترک خواهد بود. محل قرارگیری موتور در وسط و قبل از چرخهای عقب میباشد. انتقال نیرو نیز به هر چهار چرخ صورت میگیرد.
در مورد نامگذاری پورشه سوپر اسپرت تاکنون دو نام 960 و 988 مطرح گردیده که هر دو میتوانند درست باشند.
قیمت پورشه 960 یا 988 در محدوده 200 هزار دلار خواهد بود که بسیار مقرون به صرفهتر از 918 با قیمت 850 هزار دلاری است. زمان ورود به بازار این مدل نیز حدوداً تا سال 2017 برآورد میشود.