مشتریان ژاپنی سوبارو میتوانند بابت مقداری چاشنی اضافی در سوبارو WRX خود در مدلهای STI و S4 بیش از سایر مشتریان این شرکت در سایر نقاط دنیا خشنود باشند. سوبارو همیشه دوست داشته تا برای بازار خانگی، دستپخت ویژهای را مهیا سازد.
STI مدل S یک سورپرایز با موتور چهار سیلندر بوکسر 2.0 لیتری توربو است که 304 اسببخار نیرو به همراه 422 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همان طور که میدانید مدلهای STI که در بازارهای جهانی به فروش میرسند از موتور 2.5 لیتری توربو با قدرت 305 اسببخار و گشتاور 393 نیوتن متر استفاده میکنند. گیربکسی مورد استفاده در این مدل شش سرعته دستی با نسبت شیفت کوتاه میباشد. برای مقایسه میتوان نتیجه گرفت که نسخه ژاپنی دارای قدرت نسبتاً برابر اما گشتاور بالاتر و وزن سبکتر و موتور مدرنتر است.
در مدل S4 حدود 8 اسببخار نیروی کمتری تولید میشود. در عوض گیربکس مورد استفاده در این مورد، اتوماتیک CVT میباشد. تفاوت این دو مدل را باید اینگونه خلاصه کرد که S4 آرامتر و راحتتر و STI خشن و وحشی است.
نکته جالب اینجاست که سوبارو قادر به عرضه جهانی S4 با این نام نیست زیرا آئودی نیز مدلی با نام S4 دارد که البته در ژاپن عرضه نمیشود.
سیستم کنترل دیفرانسیل DCCD با سیستم درایو چند حالته که به راننده اجازه میدهد به طور آزادانه بسته به شرایط رانندگی و جاده، تنظیمات دیفرانسیل را کنترل کند از خصوصیات مخصوص این مدلهاست. طراحی و سایر امکانات این دو مدل کاملاً مطابق نسخههای جهانی است.