1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ام‌جی 3 به ایران آمد (معرفی و مشخصات)

ام‌جی 3 به ایران آمد (معرفی و مشخصات)

9 شهریور 1393
  • 60
  • 90128

 ام‌جی 3 مدل 2014

تولید هاچ‌بک MG 3 بعد از ورشکستگی روور در سال 2005 متوقف شد اما شرکت SAIC چین به عنوان ناجی و خریدار، در سال 2008 مجدداً تولید آن را آغاز کرد. نسل دوم این خودرو در سال 2011 در چین و در سال 2013 در انگلستان معرفی شد. یک هاچ‌بک جذاب که خیلی سریع توانست محبوبیت بالایی نیز به دست بیاورد

مدل جدید MG 3 از پلتفرم جدیدی با فاصله بین دو محور 2.52 متر بهره می‌برد. این خودرو تنها یک نسخه 5 درب موتور جلو و دیفرانسیل جلو دارد. برای موتور این خودرو، دو انتخاب وجود دارد. یکی پیشرانه 1.3 لیتری و دیگری موتور 1.5 لیتری. برای انتقال نیرو هم از گزینه‌های 5 سرعته دستی یا اتوماتیک می‌توان بهره گرفت.

ام‌جی 3 در بازار باید با رقبای قدری مبارزه کند. رنو کلیو، مینی کوپر، هوندا جاز، اوپل کورسا، فولکس واگن پولو و فورد فیستا از جمله این رقبا می‌باشند. البته سوپر مینی انگلیسی در بین این خودروها، ارزان‌ترین محسوب می‌شود.

 

 ام‌جی 3 مدل 2014

طراحی و بدنه

ابعاد ام‌جی 3 کاملاً در حد و اندازه فورد فیستا است. طول آن 4 متر، عرض آن 1.73 و ارتفاع آن هم 1.52 متر می‌باشد. طراحی خودرو مدرن و جذاب است. چراغ‌ها اسپرت و جلوپنجره نیز متناسب طراحی شده‌اند. در کلیت طراحی جلوی خودرو، بیشتر از الگوهای رنو استفاده شده و تنها با تعویض نشان لوزی رنو با نشان 8 ضلعی ام‌جی، بسیاری به اشتباه خواهند افتاد. در قسمت عقب نیز از چراغ‌های عمودی استفاده شده است که با وجود جذابیت بصری، از رنگ و بوی اسپرت خودرو کاسته است. طراحی عضلانی گلگیرها و سپر، جلوه‌ای مناسب به خودرو داده‌اند. هواکش بزرگ ذوزنقه‌ای زیر سپر را نیز برای تأمین هوای خنک‌کننده موتور در نظر بگیرید که کمی اغراق آلود است. طراحی کلی خودرو، طعمی انگلیسی دارد. مخصوصاً وقتی با رنگ‌آمیزی سفارشی و گرافیکی همراه می‌شود. در هر صورت این طراحی آن‌قدر چشمگیر و منحصر به فرد نیست اما خریداران جوان خود را نسبتاً راضی خواهد کرد.

 ام‌جی 3 مدل 2014

کابین و داخل اتاق

فضای داخل کابین به طرز تعجب آوری بزرگ به نظر می‌رسد. عمده دلیل این بزرگی در فاصله بین دو محور مناسب است. داشبورد نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که فضای مناسبی برای پا و زانوهای سرنشین و راننده فراهم آید. همچنین بلند بودن کابین به نفع افراد بلندقد خواهد بود. فضای بار نیز در بین خودروهای این کلاس جزو پیشتازان است.

در طراحی داخلی از پلاستیک زیادی استفاده شده است. اما دوخت و کنتراست رنگی تا حدودی از ایجاد حس ارزانی آن کاسته است. طراحی داخلی، بسیار ساده و به دور از شلوغی است. حتی خبری از یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایشگر بزرگ هم برای جبران این سادگی نیست. چرم، تنها برای روکش غربیلک فرمان و قسمتی از صندلی‌های جلو در تریم های گران‌تر استفاده شده است. سیستم پخش CD همراه با سازگاری MP3 به‌صورت استاندارد وجود دارد که حداقل چیزی است که انتظار می‌رود. کنترل‌های روی فرمان، کروز کنترل و تریم لوکس‌تر را باید با پرداخت بیشتری به دست آورد.

 ام‌جی 3 مدل 2014

نیروگاه و پیشرانه

موتور 1.5 لیتری VTi این خودرو تنها 104 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 و 101 پوند فوت گشتاور در دور موتور 4750 تولید می‌کند. با کمک یک گیربکس پنج سرعته دستی می‌توان صفر تا 96 کیلومتر را در 10.4 ثانیه شتاب گیری کرد. نهایت سرعت نیز 174 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این اعداد نشان از وسیله خیلی تند و تیزی ندارند و در عین حال چندان هم کند به نظر نمی‌رسد. نکته جالب‌تر مصرف سوخت این خودرو با استاندارد یورو 5 است که به صورت میانگین، 5.91 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

 ام‌جی 3 مدل 2014

جمع بندی

در مجموع با توجه به فضای داخلی بسیار مناسب، قیمت جذاب و ویژگی های موتور مقرون به صرفه، انتخاب MG 3 در بین رقبای آن با وجود شهرت و سابقه کمتر، هنوز قابل توجیح می باشد.

قیمت پایه MG 3 در انگلستان از 8400 پوند آغاز می‌شود و تا 10 هزار پوند (حدود 17 هزار دلار) نیز افزایش می‌یابد. که البته با توجه به مالیات و عوارض و سایر موارد در انگلستان، طبیعی است.

 ام‌جی 3 مدل 2014

حضور در ایران

در ایران، مدیا موتور که پیش از این مدل‌های MG 6، MG 350 و MG 550 را عرضه کرده بود، این بار کوچک‌ترین عضو این خانواده را برگزیده است. مدل‌های وارداتی MG 3 با موتور 1.5 لیتری و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی خواهند بود و از امکاناتی چون تهویه مطبوع، تنظیم دستی صندلی راننده در شش وضعیت و سرنشین جلو در چهار وضعیت، چراغ‌های اتوماتیک، پنجره‌ها و آینه‌های برقی، فرمان الکترومکانیکی، سنسورهای پارک جلو و عقب، چراغ‌های روزتاب LED، کروز کنترل، سانروف، رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی، 6 عدد کیسه هوای ایمنی، کمربندهای پیش کشنده ایمنی، سنسور باران، شیشه‌های ضد اشعه آفتاب، سیستم کنترل فشار باد تایرها و امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی دیگر سود می‌برد.

طراحی بیرون خودرو
............................................................................................................
  • رینگ آلومینیومی 15 اینچ و لاستیک  185/R1565
  • تایرهای دوست دار محیط زیست همراه با قابلیت کاهش مصرف سوخت
  • طراحی مقاوم بدنه در مقابل ضربه بر اساس استاندارد (USD)
  • مجهز به سانروف
  • میله ایمنی در درب های بغل جهت جلوگیری از صدمات ناشی از تصادفات
  • طراحی مناسب در جهت بهبود حرکت و کاهش مقاومت در برابر باد و افزایش تعادل خودرو
  • دارای استاندارد محافظت از عابر پیاده در هنگام تصادف
  • حداقل 285 و حداکثر 938 لیتر فضای صندوق عقب

امنیت
............................................................................................................
  • مجهز به سنسور پارک جلو و عقب
  • مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی (جلو ، جانبی و پرده ای)
  • سیستم مدیریت پیمایش
  • سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)
  • مجهز به سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها (TPMS)
  • فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم ارتفاع و جذب ضربه در تصادفات به منظور کاهش آسیب به راننده
  • مجهز به BAS+CBC+EBD+ABS
  • صندلی عقب مجهز به اتصالات ISOFIX   جهت استقرار کودک
  • سیستم اخطار کمربند ایمنی سرنشیینان جلو
  • کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشندگی و آزادسازی تدریجی کمربند در هنگام بروز حوادث با هدف کاهش آسیب
  • دارای استاندارد 5 ستاره ایمنی
  • مجهز به سیستم سنسور باران جهت فعال نمودن برف پاکن به صورت اتوماتیک
  • ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
  • شیشه های سولار جهت کاهش اشعه های مضر آفتاب

طراحی درون خودرو
............................................................................................................
  • تعداد صندلی ها 5 عدد
  • طراحی داخلی اسپورت
  • طراحی اتاق بی صدا NVH
  • صفحه کیلومتر اسپرت با قابلیت مدیریت پیمایش
  • صندلی های اسپورت ضد لغزش
  • سیستم تهویه مطبوع الکتریکی ETC
سرگرمی
............................................................................................................
  • مجهز به رادیو استریو + MP3 +  CD player با ورودی AUX  ، USB و ipod به همراه 6 بلندگو HiFi با ووفر و دارای بلوتوث
  • طراحی اسپورت فرمان
  • دارای پورت شارژ موبایل (مطابق با ساختار ال جی ، آی فون ، سامسونگ و ...)
  • مجهز به کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
موتور
............................................................................................................
  • موتور 4 سیلندر خطی  VTI با حجم 1500 سی سی
  • حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 6000rpm
مشخصات فنی
............................................................................................................
  • طول / عرض / ارتفاع / فاصله دو محور (میلیمتر) : 4018/1728/1517/  2520
  • موتور 4 سیلندر خطی VTI  با حجم 1500 سی سی
  • تعداد سوپاپ 16 عدد
  • حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 6000rpm
  • حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 4500rpm
  • استاندارد آلایندگی Euro 5
  • گیربکس اتوماتیک AMT با قابلیت تعویض وضعیت
  • دنده به حالت زمستانی ، اسپورت و نرمال
  • حجم باک بنزین 45 لیتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر

کنترل
............................................................................................................
  • سیستم تعلیق جلو و در عقب (H-Type)
  • سیستم بلوتوث
  • سنسورهای پارک عقب (PDC )
  • سیستم تهویه مطبوع الکتریکی  ETC
  • تنظیم دستی صندلی راننده در شش جهت و سرنشین در چهار جهت
  • مجهز به  Day Light ) LED)
  • روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو (Auto Light)
  • مجهز به سیستم ضد بخار شیشه ها
  • دارای شیشه بالابر برقی و آیینه های برقی مجهز به سیستم گرمکن
  • فرا مان الکترومکانیکی با بهره گیری از سیستم FV


[poll]8[/poll]
منبع mg.co.uk



نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (5 مهر 1393 ساعت 19:58)

    طراحی چراغ عقبش شبیه ولوو شده.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (15 شهریور 1393 ساعت 06:07)

    خـــــــــــط های روی کاپـــــــــوتش خیلـــــی قشنگـــــــــــه و دوســــت دارم و چـــــراغ های عقـــــب طراحیـــــــش خلاقانســــــــت.

  • استوار استوار (13 شهریور 1393 ساعت 01:10)

    یک سوال؟؟؟ چند حاضری این ماشینو بخری؟ (1 - منصف باش 2- به جیبت هم نگاه کن ) من خودم 50 میلیون باشه میخرم ولی به نظرم منصفانش 70 میلیونه پس ندارم و نمی خرم

    مهرشاد منصوری مهرشاد منصوری (13 شهریور 1393 ساعت 18:39)

    70 نمی ارزه؟؟؟؟

  • امیر ماشین باز امیر ماشین باز (12 شهریور 1393 ساعت 11:19)

    با سلام خدمت دوستان عزیز من خودم از کسانی هستم که هیچ اعتقادی به ماشین های چینی ندارم البته فعلا چون چینی ها در حال ازمون و خطا های محصولاتشون هستن هر چند با پیشرفتی که میکنند تا سال بعد به جایگاه امروزه کیا و هیوندای خواهند رسید اما قضیه در مورد ام جی کاملا متفاوت با دیگر برند های چینی میباشد این خودرو در اصل در چین مونتاژ میشود و مهندسان انگیلسی ام جی کاملا در طراحی و مهندسی این برند نقش دارند و این برند از کیفیت بالایی برخوردار میباشد که با هیچ کدام ازبرندهای چینی قابل مقایسه نیست در مورد ام جی 3 نیز اگر قیمت مناسبی برای ان در نظر گرفته شود میتواند به موفقیت خوبی دست پیدا کند البته من بعید میدونم که قیمت عادلانه ای برای این خودرو در نظر گرفته شود و پیش بینی میکنم که قیمت این خودرو کمتر از 70 میلیون نمی باشد

  • نیام نیام (11 شهریور 1393 ساعت 20:38)

    آقاجون ، الان ۲۰۷ اتومات ۵۷ میلیونه ، پیکانتو ۷۰ میلیونه ، آی ۲۰ ، ۸۸ میلیونه ، بعد میگی این باید زیر ۵۰ تومن باشه !!! اونم با قیمت گیربکس دستی تو انگلیس که ۱۰ هزار پونده !!!!
    باتوجه به قیمتهای ذکرشده ، میفهمیم ما تر ایران زندگی میکنیم ، بین ۷۰ تا ۸۰ تومنه .

  • پویا ب پویا ب (11 شهریور 1393 ساعت 17:36)

    اگه زیر 50 میلیون باشه خیلی راحت میتونه جای 206 که هیچ امکاناتی نداره بگیره واقعا هم خوشگله هم امکاناته خوبی داره ولی بالای 50 تومن نمی ارزه .

  • حمیدرحمانی حمیدرحمانی (11 شهریور 1393 ساعت 01:05)

    من از ظاهرش خیلی خوشم اومد. کاری با چینی بودنش ندارم. در مقایسه با برندهای چینی حرفی واسه گفتن داره.

    نریمان نریمان (11 شهریور 1393 ساعت 10:13)

    ام جی یا همان موریس گاراجز ، انگلیسی هست حمید جان ، به تبلیغات منفی توجه نکنید ، به لینک خبر در بالا رجوع کنید

    امیدپ امیدپ (11 شهریور 1393 ساعت 12:41)

    داداش یه چیزی میگیها ؟! ماشین چینیه کل دنیا میدونن . مهم اینه کجا تولید میشه حالا درسته بیسش انگلیسیه اما درنهایت تو چین تولید میشه . تو چین تولید شدنش هم دلیل بر بی کیفیت بودنش نیست اما Made In China هست و Design in England

    نریمان نریمان (11 شهریور 1393 ساعت 13:30)

    اره عزیز در چین مونتاژ میشه ولی مهم اینه که طراحیش و نظارت بر ساختش انگلیسیه ، چون در هر صنعت ، ارزش محصول به لایسنس و طراحیش برمیگرده که حاصل سالها تجربه و گردآوری دانش هست .
    سوالی که دوستان جواب نمیدهند اینستکه ، ولوو هم توسط جیلی چین خرید شده و الان در چین مونتاژ میشود ، آیا سری جدید این ماشینها که در ایران هم آمده و زده ساخت چین ، شما چینی میدونید ؟!
    مسلما این موضوع با باورمان که از زمانی که ولوو را شناختیم و ساخت سوئد بود در تضاد هست ، بنابراین مهمترین اقدام در هر کاری بازنگری باورهاست.

  • رضا صبور رضا صبور (11 شهریور 1393 ساعت 00:34)

    گزینه پنجم!
    زیره 40 میلیون تومن!!
    قیمتش الان 9999 دلاره پس بالای 40 تومن نمیارزه

    نریمان نریمان (11 شهریور 1393 ساعت 10:10)

    9999 پوند هست برادر نه دلار

    رضا صبور رضا صبور (20 شهریور 1393 ساعت 01:11)

    خیلی ممنون از راهنماییتون
    کاملا درسته
    با احتساب پوند گرون ترین آپشنش یا 9999 پوند = 50 میلیون تومن ما
    پس با کمی تخفیف گزینه اول!

  • نیماپ نیماپ (10 شهریور 1393 ساعت 23:19)

    کسانی که میگید ام جی چینیه ، لطفا به منبع خبر در بالای عکسها و زیر نظر سنجی توجه کنید ، فکر کنم uk ، درگاه اینترنتی انگلستان هست ، روش هم کلیک کنید میبینید که وارد سایت ام جی انگلستان میشوید و در تب about میتونید تاریخچه اون رو ببینید ، با این حرفهای شما ، پس هر ماشینی در چین مونتاژ بشه چینیه ، بنابراین مطابق لینک زیر اکثر ماشینهای برندهای معتبر دنیا ، چینی هستند ، نه :
    http://chinaautoweb.com/foreign-brands

  • بی ام دبیلو بی ام دبیلو (10 شهریور 1393 ساعت 22:57)

    باسلام این ماشین های چینی هر چقدر هم خوب باشند بالای 50 میلیون نمی ارزند به دلیل .........................

    نریمان نریمان (11 شهریور 1393 ساعت 00:51)

    دوست عزیزى که نام زیباى بى ام دبلیو رو انتخاب کردى ، قاعدتا شما باید بهتر از همه ما ، از تاریخچه BMW اطلاع داشته باشى ، در اینصورت حتما باید بدانى که درعمر یکصد ساله این برند ، یک دهه همکارى مستمر بین ام جى ، روور و بى ام و ( از سال ١٩٩٠ تا سال ٢٠٠٠ ) وجود داشته که خلق پلت فرم روور ٧٥ ، نسل جدید سرى زد ( z4 ) ، خلق بى ام دبلیو سرى ٣ و MG-TF و MG-XPower، حاصل این شراکت بوده و یک دهه همکارى در انتقال تکنولوژى ( ٢٠٠١ تا ٢٠١١ ) که حاصل آن خلق سیستم ترمز ٩ در ١ و طراحى مجدد سیستم تعلیق سرى زد شد و ام جى ٦ ، بر پایه پلتفرم روور ٧٥ و سیستم تعلیق زد ٤ ، در سال ٢٠٠٩ توسط ام جى انگلستان طراحى مجدد و سال ٢٠١١ وارد بازار انگلیس شد . شما این اطلاعات رو راحت هم در تاریخ سایت بى ام و و هم ام جى و هم ویکیپدیا میتونید بخونید , بنابراین از دوستان بیشتر انتظار میره
    شما با رجوع به سایت مسابقات رالى انگلستان معروف به BTCC , میتونید رقابت تنگاتنگ ام جى ، بى ام دبلیو در کسب مقامهاى اول و دوم رو ببینید ، در این مسابقات تمام برنده ها ى متقاضى ، بررسى و پس از تایید وارد مسابقه میشوند که حدود ٩ ماه طول میکشه و اصلا از برندهاى کره اى خبرى نیست چه برسه به چینى که بعضى دوستان ام جى رو چینى میگویند
    www.btcc.net

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 شهریور 1393 ساعت 21:47)

    بنظر من ماشین های چــــینی در مقایسه با ماشین های اروپــــــایی سطح پایین تری دارند ولی دقت داشته باشید که ماشین های چینی در مقایسه با ماشین های ایـــــــــرانی خیلی بهتر و با کیفیت تر هستند. پــــــــــــــــــس خــــــــــــــداحــــــــــــــــــــافظ پــــــــــــــــراید و ســـــــــــــــــــلــــــــــــــــــــــــــــام ام جــــــــــــــــــــــــــــــــــی 3.

  •  آکتروس آکتروس (10 شهریور 1393 ساعت 19:39)

    مجانی هم بهم بدن بر نمیدارم
    ایرانی که حدود سه هزار سال قدمت داره ببین مردمش چقدر بدبخت هستن که باید ماشین های چینی با قیمت های وحشتناک سوار شن .
    هر کس ازین خودروها سوار شه ایرانی نیست.
    به یاد کوروش کبیر دو دقیقه سکوت

  • نریمان نریمان (10 شهریور 1393 ساعت 18:57)

    آقای حسین مسعودیان

    جان من دلال ماشین وارداتیها مخصوصا کره ای نیستی ؟
    چون دیدم بدجور از محبوب شدن ام جی تو ایران ناراحتند
    چون این برند وارداتش با وجود دامپینگ از سوی مدیا موتورز ، یک جوری انحصاری شده و دلالهای خودروها اگر خودشون بیارند ، قیمتش خیلی بالاتر از قیمت نمایندگی میشه و صرف نداره :
    مثلا ام جی 6 ، 2015 ، نمایندگی میده 120 میلیون ، شخصی بیاری میشه 140 میلیون .
    اگر هم دلال نیستی ، یه چیز هست بنام اطلاعات عمومی ، خیلی خوبه ، باعث میشه تو محافل عمومی برای آدم احترام بیاره

    حسینمسعودیان حسینمسعودیان (11 شهریور 1393 ساعت 10:53)

    من که دلال نیستم ولی برای من و کل دوستان مشخص شد شما نونخور کارخونه ام جی و مدیا موتوری ... ولی به هر حال تحسین برانگیزه که شما از موقعیت کاری خودتون خوب دفاع میکنین ... روزیتون حلاله ... بی شوخی و جدی میگم ... تبریک ......

    نریمان نریمان (11 شهریور 1393 ساعت 13:21)

    آقای مسعودیان ، البته اصطلاح نون خور قشنگ نیست و من جزو کسانی هستم که به مدیاموتور درباره نحوه عملکردش در تبلیغات ام جی معترضم و بسیار ناراضی و هیچ صنم هم با این واردکننده ندارم ، صحبتهای من درباره برند ام جی هست که از بچگی میشناسمش ( احتمالا دوران بچگی من شما بدنیا نیامده بودید ، دهه پنجاه منظورم هست ) ، در سال 52 پدرم از انگلستان یک کوپه MGB خرید و سالها آنرا داشتیم و اگر اشتباه نکنم در سال 1381 ، یک کلکسیون دار ماشین زیتونی ما رو تو جاده دید و به قیمت خوبی خرید ، وقتی شنیدم که مجددا ام جی احیا شده ، در سفری تفریحی - کاری که به انگلستان داشتم ، به سر به لانگبریج زدم و کارت عضویت پدرم رو به MG-Club نشون دادم ، الان من خودم هم عضو کلوپ ام جی انگلستان هستم و توفیق یافتم که از دفتر طراحی و توسعه و اسمبلینگ ام جی در لانگبریج بازدید داشته باشم . بهمین خاطر اطمینان دارم که شما دوستان در اشتباه هستید و این برند فقط محصولاتش در سایک چین مونتاژ میشه وگرنه طراحی و نظارت بر ساختش همانی هست که قبلا بوده و مستقر درانگلستان میباشد. شاید درست نباشد ولی تحصیلات من دکتری مهندسی مکانیک هست و در حال حاضر استاد یار دانشگاه هستم که در صنعت رباتیک بیشتر تحقیق میکنیم و خودرو یکی از علایق من هست.

  • حسینمسعودیان حسینمسعودیان (10 شهریور 1393 ساعت 13:29)

    این جناب نیماپ چه سنگ خودروهای بیکیفیت چینی رو به سینه میزنه .... !!!! برادر من دیگه برای همه مسجل شده که حتی خودروهایی مثل ام جی و جیلی هم که جزو خوشنامهای چین هستند نتونستند دل مشتریانشونو مثل خودروهای کشورهای دیگه مثل کره بدست بیارند ... حالا هی بیایم خودمونو گول بزنیم ... این همون روور انگلیسه ... این لامبورگینی ایتالیاست ...... این .... خب برادر من مگه اون خودرو سازا خودشون یه ورین که چین بیاد پروژه هاشونو ادامه بده ... ریچارد هموند بیچاره نظرات شخصی خودشو میگه ... بعضی موقعها از یه ماشین گمنام تعریف می کنه و بعضی مواقع میگه بی ام دبلیو 1یکس سیکس بدرد نمیخوره ... !!!!!!!!!!!!!!!

    نیماپ نیماپ (10 شهریور 1393 ساعت 18:49)

    آقای عزیز
    اگر شما خودتون رو بخواب زدید که نمیشه بیدارت کرد ، حتی زحمت ندادی لینک ها رو بخونی تا شاید یک مقدار اطلاعاتت بالا بره ، حلبیهای کره ای رو برای امثال شما درست کردند که با بزک دوزک چندبرابر بندازند بهتون .
    وقتی تو انگلیس ام جی 3 طراحی و فروش میره و سایت اتوکار پیشنهاد خرید به مشتری میده و وقتی برند ام جی تو مسابقات رالی انگلستان در سه سال گذشته اول میشه ، اینا رو ول کنم و به حرفهای الکی شما ها توجه کنم که هیچی توش نیست جز دلالی ماشین کره ایها .
    یه جور میگی ماشین کره ای که آدم خندش میگیره ، این کره ایها دست کمی از چینیها ندارند ، کل صنعت خودروسازی کره به 45 سال نمیرسه ، و جالبه میای از برندی ایراد میگیری که فقط 90 سال سابقه داره و خالق موتورهای توربو شارژ در سال 1935 میلادی هست .
    حتی نمیدونی که الان تمام خودروسازهای بزرگ دنیا جهت کاهش هزینه های تولید ، در چین کارخانه دارند ( پس اونا هم به اصطلاح شما یه وریند !!!! ) ، یعنی الان که جگوار و رنجرور رو تاتا هند خریده و یا ولوو رو جیلی خریده ، یه وریند ( عجب کلمه وزینی ) .
    شما بگو که اگر ام جی چینی هست چرا اسمش موریس گاراجز ه ، نکونه موریس اسم چینیه و ما خبر نداریم !! و اگر این کمپانی (ام جی ) کاملا ورشکست شده و چینیها کاملا خریدتش ، چرا اسمش هنوز روشه ، مگر میشود از نام حقوقی یک برند که در انگلستان در سال 1924 ثبت شده ( جهت اطلاع : نام حقوقی شرکتها کاملا انحصاری هست و در صورت فروش ، نام برند عوض میشود ) ، در کشوری دیگر استفاده بشه و بعد بین المللی هم صادر بشه !!!!
    عزیز من به شما توصیه میکنم حتما بجای نوشتن جملات بدون پشتوانه ، سعی کنید اگر نظری میدهید آنقدر مستند باشد که اگر کسی هم خواست ایرادی بگیرد با مطالعه بیاید .
    حتما این سایت رو ببین که چه خودروهایی در چین تولید میشوند :
    http://chinaautoweb.com/foreign-brands
    حتما برنامه Top Gear سیزن 18 اپیزود 6 رو ببین ، بعد ریچارد هموند که نظرش رو در سایت میرور ( به اندازه ساندی تایمز معتبره ) میذاره مطمئن باش مثل شما نیست که باری به هر جهت باشه و نگران نشه از اینکه اعتبارش لکه دار بشه .

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 شهریور 1393 ساعت 21:54)

    دوست عزیز من درمورد خودروهای چینی با شما هم عقیده هستم ولی همین خودروهای چینی مردشون میرزه به ماشین های صفر ساخت ایران مثل پراید ، ........................

  • سامی پی اس سامی پی اس (9 شهریور 1393 ساعت 23:23)

    میگم چه بد بخت هستیم وقتی ماشینی که تو بقیه کشور ها از دور خارج شده س باید بیاد تو ایران اونم به قیمت بالای 50 میلیون!

    نیماپ نیماپ (10 شهریور 1393 ساعت 00:01)

    چى بگم والا ، آدم سرشو به کدوم دیوار بزنه با وجود اینترنت و امکان دسترسى آسان با اطلاعات ، چرا همینطورى یه حرفى میپرونى ؟!!!! همین الان این مدل ماشین تو انگلیس داره به فروش میره و از سال ٢٠١٣ وارد بازار اروپا شده ، آدم تعجب میکنه از بعضى اظهار نظرهاى بى پشتوانه :
    www.mg.co.uk
    http://mg.co.uk/mg3

  • پیمان ج پیمان ج (9 شهریور 1393 ساعت 22:58)

    چون از لحاظه اندازه و شکل تقریبا شبیه هینودای ای20 باید هم توی همون رنج باشه ولی از نظره موتوری از ای20 پائین تره پس نباید قیمتش از اون بیشتر باشه طبیعتا.امیدوارم که دیگه از 75 تومن بیشتر نباشه

  • آرش توکلی آرش توکلی (9 شهریور 1393 ساعت 22:49)

    سابقه خودرو های چینی در کشور ما کاملا مشخص هست هرچی باشه تولید کنندش چینی هست و تمام زورو توانشان رو به کپی قیافه از خودرو های اروپایی داده و از لحاظ فنی کیفیت و سرعت خوبی ندارند

    نیماپ نیماپ (9 شهریور 1393 ساعت 23:54)

    این برند انگلیسیه ، طراحى تو لانگبریج انجام میشه ، کپى از ماشینهاى اروپایى ؟!!!
    چه اجباریه بدون اطلاعات نظر دادن!!!!
    حداقل یه سرچ بکن بد نیست ، همین سایت اتوکار که زیر لینکش رو دادن اولین سایت تخصصى خودرو در اروپاست ، نظر خیلى خوبى داده و ریچارد هاموند کلى تعریف کرده ازش ، واقعا آدم تعجب میکنه از این جماعت .
    میگم اگه سایت زیر برى و ببینى اکثر ماشینهاى تو ایران ، در چین مونتاژ میشند ، اونوقت چى میگى :
    http://chinaautoweb.com/foreign-brands

  • نریمان نریمان (9 شهریور 1393 ساعت 21:47)

    مدلی که مدیا مشخصاتش رو زده ، فولترینش هست که قیمتش در انگلستان ۹۹۰۰ پوند ، تو دبی ۵۰۰۰۰ درهم و تو چین ۹۷۷۰۰ یوان هست ، با احتساب یوان ۵۰۴ تومان و ۴۰ درصد ارز مرجع ۴۳۳ تومان و ارزش افزوده ۸ درصد ، ضریب مجلس ۵ درصد ، هزینه ماشینهای فرسوده ۳ میلیون و هزینه حمل و پلاک ۷ میلیون میشود :
    ۸۵ میلیون تومان
    با توجه به روش دامپینگ که در حال حاضر ضریبش کمتر شده و به -۱۸ درصد رسیده ، با اعمال ضریب ۰.۸۲ قیمت این ماشین حداقل :
    ۷۰ میلیون تومان هست
    این خودرو مطابق بررسیهای سایت اتوکار ۳.۵ ستاره گرفته با هیوندای آی ۲۰ یکی هست . و در سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ خودروی پرفروش در کلاس سوپر مینی در انگلستان شده است .
    http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/i20
    http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg3
    مطابق بررسیهای سایت carwow ام جی 3 جزو 10 خودروی برتر انگلیس در سال 2013 انتخاب شده است.
    http://www.carwow.co.uk/blog/carwow-cars-of-2013-766

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (9 شهریور 1393 ساعت 19:40)

    قــــــــــــــــــــــدم نـــــــــــــو رسیـــــــــــــده مبــــــــــــــــــــــــــارک.!!!!!
    خودرو خوب و جاداریه. مشخصات خوبی هم داره . مشخصاتی که بیشـــــــتر میپسندم :
    1-سیستم تهویه مطبوع الکتریکی ETC
    2-طراحی مناسب در جهت بهبود حرکت و کاهش مقاومت در برابر باد و افزایش تعــــــــــادل خــــــــــــودرو
    3-مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر
    4-دارای استاندارد محافظت از عـــــــــــــــابر پـــــــــــیــــاده در هنگام تصادف
    تعداد ایربک هاش هم میپسندم.
    {{{{{البته نظر من در مورد قیمتش (با مشخصات مربوطه) : 89999999 تومانه}}}}!!!

  • امین سعید امین سعید (9 شهریور 1393 ساعت 19:32)

    ماشین جمع و جور و خوشکلیه، ولی مطمنم قیمتش وقتی بیاد تو بازار اصلا بهش نمیخوره مثل بقیه ماشینایی که تو ایران هستن.....!!!!