نسل جدید کوپه خاطرهانگیز مزدا RX-7 ممکن است در سال 2017 وارد بازار شود. این خودرو شاید دیگر از موتور بینظیر دورانی وانکل استفاده نکند و به پیشرانهای پیستونی قناعت نماید. با این وجود در این سال، جشن 50 سالگی موتورهای دورانی وانکل خواهد بود و ممکن است این فرضیه که مزدا دوباره به این موتورها روی بیاورد در چنین سالگردی تقویت شود. در عوض مزدا با یا بدون موتور وانکل، با مجموعه فنآوری اسکای اکتیو برای بهینهسازی مصرف سوخت و راندمان میتواند یک پیشگام باشد. در عین حال رقبایی چون تویوتا و نیسان و حتی هوندا نیز این کلاس بازار را جدی گرفتهاند و باز هم شاهد بازگشت خودروهای محبوبی چون تویوتا سوپرا و هوندا NSX که زمانی رقبای RX-7 محسوب میشدند، خواهیم بود و بنابراین دلیلی برای غیبت مزدا در این بین هم وجود ندارد.
مزدا همچنین در جشن سده نام تجاری خود در سال 2020 هم یک سوپرکار را معرفی خواهد کرد. خودرویی که احتمالاً RX-9 نامگذاری شود و بزرگتر و قدرتمندتر از RX-7 خواهد بود. استراتژی مزدا برای این خودرو استفاده از مواد بسیار سبک وزن است. این خودروی آیندهنگرانه به سبک هایپرکارهای امروزی میتواند روی پیشرانهای هیبریدی هم حساب باز کند.
اما اگر کمی نزدیکتر بیاییم، مدل اسپرت رودستر دو نفره بسیار شیرین میاتا یا MX-5 را به زودی خواهیم دید. این خودروی اسپرت ارزانقیمت و جوانپسند، ماه آینده رونمایی خواهد شد. وزن میاتای جدید حدود یک تن میباشد. با کمک شاسی و نیروگاه اسکای اکتیو و طراحی سبک کودو، انتظار موفقیت زیادی برای آن میرود. آلفا رومئو هم قرار است یک مدل اسپایدر را بر اساس همین مزدا و روی پلتفرم آن به بازار بفرستد
تصاویر زیرهم متعلق به مدل کانسپت مزدا Taiki میباشند.