بعد از نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۴ که لکسس RC F مدل ۲۰۱۵ در آن معرفی شده، این کمپانی تا این زمان جزئیاتی در مورد این خودرو منتشر نکرده بود. ولی اکنون، اطلاعات زیادی در مورد این مدل با عملکرد بالا از لکسس میدانیم.
لکسس RC F که رقیب محصولاتی مانند بامو M4 است، از یک موتور ۵ لیتری V8 به عنوان پیشرانه استفاده میکند. این موتور V8 با ۳۲ سوپاپ، دارای انژکتور سوخت مستقیم است و قدرتی به اندازه ۴۶۷ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۵۲۷/۴ نیوتنمتر تولید میکند. این قدرت، اندکی بیشتر از عنوان «بیشتر از ۴۵۰ اسببخار» است که لکسس قبلاً در معرفی مدل به آن اشاره کرده بود و به میزان قابل توجهی بزرگتر از قدرت ۴۲۵ اسببخاری بامو M4 است. البته از لحاظ گشتاور از میزان ۵۵۰/۴ در موتور توربوی شش سیلندر بامو عقبتر است. لکسس از لحاظ وزن نیز نسبت به رقیب آلمانیاش سنگینتر است. RC F مدل ۲۰۱۵ وزنی به اندازه ۱۷۹۵ کیلوگرم دارد و این در حالی است که وزن بامو M4 برابر ۱۶۲۶ کیلوگرم است.
لکسس اعلام کرده که شتابگیری این مدل تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در مدت ۴/۴ ثانیه اتفاق میافتد. همینطور لکسس RC F مدل ۲۰۱۵ به صورت الکترونیکی به سرعت ۲۷۳/۶ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. انتقال قدرت از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک انجام میشود که از پدلشیفتر نیز در کنار آن میتوان استفاده کرد. V8 بزرگ دارای خط قرمز دور موتوری به بزرگی ۷۳۰۰ دور بر دقیقه است. تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای RC F در شهر ۱۴/۷ لیتر، در جاده ۹/۴ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. در همین حال، بامو M4 با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در شهر ۱۳/۸ لیتر، در جاده ۹/۸ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۲/۴ لیتر سوخت مصرف میکند.
لکسس RC F با این عملکرد، هزینهای برابر ۶۳۳۲۵ دلار دارد که شامل هزینه تحویل نیز میشود. این قیمت اندکی کمتر از شروع قیمت M4 است (۶۵۱۵۰ دلار). تجهیزات استاندارد مختلفی در RC F استفاده شدهاند؛ تجهیزاتی مانند چرخهای ۱۹ اینچی آلومینیومی، صندلیهای تنظیمشونده برای راننده و سرنشین، پنل ابزارهای دیجیتالی LCD، ابزار اندازهگیری زمان دور مسابقه و نیروی g به صورت یکپارچه و امکانات لوکسی مانند کنترل هوای اتوماتیک، ورودی بدون کلید و هماهنگی با گوشی هوشمند از طریق سیستم اطلاعات و سرگرمی Enform لکسس.
در همین حال، لکسس هنوز اطلاعات کاملی در مورد قیمتگذاری آپشنهای RC F منتشر نکرده است. آپشنهای اشاره شده شامل مواردی مانند صندلیهای چرمی، گرمکن فرمان، سقف آفتابگیر، کروز کنترل انطباقی، سیستم راهبری، سیستم صوتی پرمیوم مارک لوینسون و یک سیستم دستیار پارکینگ میشوند. همچنین یک پکیج «عملکرد» وجود خواهد داشت که امکاناتی مانند سقف فیبرکربنی، اسپویلر عقب و یک دیفرانسیل تنظیم گشتاور برای بهبود هندلینگ دارد. پکیج پرمیوم نیز تجهیزات لوکسی مانند گرمکن و تهویه صندلیها، تریم داخلی فیبرکربن، مونیتور نقطه کور و اسپویلر عقب حساس به سرعت و جمعشونده را به خودرو اضافه میکند.